Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-20, 21:06
  #1
Medlem
Jag har en tendens att köpa saker på avbetalning. Det har alltid fungerat för mig, tills nyligen.
Nu har jag satt mig själv i en ordentlig knipa. Visst borde man väll på något sätt kunna spärra för avbetalning? Hur? Vart vänder man sig?
Citera
2014-03-20, 21:08
  #2
Medlem
Spärra ditt personnummer hos kreditupplysningsföretagen. Case closed.
Citera
2014-03-20, 21:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontplaywithfire
Jag har en tendens att köpa saker på avbetalning. Det har alltid fungerat för mig, tills nyligen.
Nu har jag satt mig själv i en ordentlig knipa. Visst borde man väll på något sätt kunna spärra för avbetalning? Hur? Vart vänder man sig?

Skaffa dig betalningsanmärkningar, då får du garanterat inte köpa saker på kredit.
Citera
2014-03-20, 21:09
  #4
Medlem
sasos avatar
Hamnar du hos kf blir du spärrad.
Citera
2014-03-20, 21:09
  #5
Medlem
Så då måste man alltså ringa till varenda kreditupplysningsföretag? Trodde det fanns enklare sätt..
Citera
2014-03-20, 21:11
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Hamnar du hos kf blir du spärrad.

Ja jo, men där har jag inte hamnat än iallafall. Och har inga planer på att göra heller.
Citera
2014-03-20, 22:23
  #7
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontplaywithfire
Så då måste man alltså ringa till varenda kreditupplysningsföretag? Trodde det fanns enklare sätt..

Nej.

https://www.minuc.se/
Citera
2014-03-21, 07:39
  #8
Medlem
Jag tror snarare att du ska spärra dig direkt hos kreditföretagen, dvs Resurs, Handelsbanken finans, Klarna etc. Att spärra sitt personnummer hos UC (har i alla fall tidigare) krävt att man har varit utsatt för bedrägeri eller tappat bort sitt körkort eller dylikt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback