2014-03-20, 18:22
Medlem
triasperiods avatar
Hoppas ngon kan hjlpa mig...
Jag har en laptop som jag kpte tillsammans med mitt mobila bredband. P denna var windows 7 redan installerat, och sledes fljde allts ingen skiva med. Med tiden har det samlats en massa skit p datorn som gjort att den blivit allmnt seg och jobbig. Drfr laddade jag ner ett nytt win7 och ersatte det gamla. Datorn blev d pigg som nr den var ny.
MEN; nu funkar pltsligt inte hdmiuttaget lngre. P tvn r den markerad som om dr fanns ngot, men det str INGEN SIGNAL och datorn reagerar inte ht p att dr skulle vara ngot inkopplat.
Dr finns ven en knapp p tangentbordet som ger en meny dr man kan vlja SPEGLA, ENDAST PROJEKTOR och nt mer. Den knappen funkar inte heller lngre...
Kabeln r hel.

Nn som vet hur man kan fixa det?
En annan grej; jag har produktnyckel till win7, som str p en etikett under datorn. Vad har den fr pong nr jag inte har nn windowsskiva?

Mycket tacksam fr svar
Citera
2014-03-20, 18:38
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Uppdatera drivrutiner till ditt grafikkort.
Citera
2014-03-20, 19:32
Medlem
triasperiods avatar
Hur gr man d? Jag fick det tipset av en bekant... Jag gick in p hp's hemsida och skrev dr in typ av dator och allt. D fanns tre olika drivrutiner fr grafikkort att installera. Jag provade alla och samtliga gav meddelandet att min dator inte uppfyller minimikraven fr detta. Kan man gra p nt annat stt kanske? Detta r inte min grej riktigt.
Citera
2014-03-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triasperiod
Hur gr man d? Jag fick det tipset av en bekant... Jag gick in p hp's hemsida och skrev dr in typ av dator och allt. D fanns tre olika drivrutiner fr grafikkort att installera. Jag provade alla och samtliga gav meddelandet att min dator inte uppfyller minimikraven fr detta. Kan man gra p nt annat stt kanske? Detta r inte min grej riktigt.

Visst det gr att gra p mnga stt, men testa slimdrivers programmet, den hjlper dig att hitta rtt drivrutiner till allt.

http://download.cnet.com/SlimDrivers...-75279940.html
Citera
2014-03-20, 20:01
Medlem
triasperiods avatar
Tack. Ska testa det
Citera
2014-03-20, 20:27
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Eller detta program -> http://www.iobit.com/driver-booster.php

Var bara uppmrksam vid brjan vid installationen. Vlj en Custom s slipper du massa underprogram.
Citera
2014-03-21, 10:54
Medlem
triasperiods avatar
Jag anvnde mig av slimdriver, och har ven uppdaterat med windows update och nu nr jag scannar med det s sger det att min dator r up to date.
Lik frbannat hnder inte ett skit nr jag kopplar ihop datorn med tvn. Jag har googlat som en tok och kollat en massa olika datorforum, men hittar inga andra lsningar.
Nr man gr in p kontrollpanelen dr man ndrar skrmupplsning, s syns dr bara en skrm. P alla forum dr folk ger rd och tips till andra med hdmiproblem, s har alla dessa mnniskor tv skrmar dr, bara att den ena inte r aktiverad. Men jag har allts bara en. Det r som att datorn inte mrker att dr sitter en kabel. Tvn dremot r markerad p hdmisymbolen, s den knner ju uppenbarligen att ngot sitter dr, men den fr ingen signal.
Det borde vl inte vara sjlva uttaget som gtt snder, det funkade samma dag som jag bytte windows, med det gamla win jag hade. Och jag har inte typ tappat datorn i golvet eller nt sen dess. Inte ens flyttat p den faktiskt...

Hade jag haft en windowsskiva, kunde jag ju bara byta tillbaka. Men det har jag allts inte, bara sjlva produktnyckeln som str p en lapp under datorn.

Ider ngon snll mnniska?
Citera
2014-03-21, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triasperiod
Jag anvnde mig av slimdriver, och har ven uppdaterat med windows update och nu nr jag scannar med det s sger det att min dator r up to date.
Lik frbannat hnder inte ett skit nr jag kopplar ihop datorn med tvn. Jag har googlat som en tok och kollat en massa olika datorforum, men hittar inga andra lsningar.
Nr man gr in p kontrollpanelen dr man ndrar skrmupplsning, s syns dr bara en skrm. P alla forum dr folk ger rd och tips till andra med hdmiproblem, s har alla dessa mnniskor tv skrmar dr, bara att den ena inte r aktiverad. Men jag har allts bara en. Det r som att datorn inte mrker att dr sitter en kabel. Tvn dremot r markerad p hdmisymbolen, s den knner ju uppenbarligen att ngot sitter dr, men den fr ingen signal.
Det borde vl inte vara sjlva uttaget som gtt snder, det funkade samma dag som jag bytte windows, med det gamla win jag hade. Och jag har inte typ tappat datorn i golvet eller nt sen dess. Inte ens flyttat p den faktiskt...

Hade jag haft en windowsskiva, kunde jag ju bara byta tillbaka. Men det har jag allts inte, bara sjlva produktnyckeln som str p en lapp under datorn.

Ider ngon snll mnniska?

Knepigt vrre , men en ndlsning r ju att anvnda din VGA istllet och kpa en sn hr, jag har en sdan p en laptop som saknar hdmi uttag, du kopplar usb kabeln in i laptopen och ven ljudkabeln in i laptopen och den andra in i VGA uttaget p din laptop, sen frn adaptern drar du in en HDMI kabel till tvn, och ndrar med tvs fjrr en klla till det uttaget du har kopplat in HDMI p tvn. t.e.x HDMI 1 eller HDMI 2.Det funkar bra.Du behver bara koppla in kablarna och ndra en klla med fjrren inga instllningar i datorn.Jag r supernjd med detta och adaptern r ju billig ocks.
http://www.dustinhome.se/product/501...apter-w-sound/

http://www.clasohlson.com/se/VGA-til...dapter/38-4705
Senast redigerad av LastCaLLForALcohoL 2014-03-21 kl. 15:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in