2014-03-20, 08:42
Medlem
Hej!

I förrgår la fläkten av i vår renault clio sport i perfekt timing till snön som bestämde sig för att komma tillbaka :P

Som jag förstår är det mest sannolikt att en säkring har gått (är inte så bilkunnig) men jag kan inte hitta i instruktionsboken vad för säkring man ska ersätta den med? är det bara att ta en säkring med samma färg eller vad ska det vara för ampere m.m.

Det står inte heller i instruktionsboken vilken säkring man ska byta men jag antar att man kan se detta på säkringen?

Tack på förhand!
Citera
2014-03-20, 08:44
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malcolmsdotter
Hej!

I förrgår la fläkten av i vår renault clio sport i perfekt timing till snön som bestämde sig för att komma tillbaka :P

Som jag förstår är det mest sannolikt att en säkring har gått (är inte så bilkunnig) men jag kan inte hitta i instruktionsboken vad för säkring man ska ersätta den med? är det bara att ta en säkring med samma färg eller vad ska det vara för ampere m.m.

Det står inte heller i instruktionsboken vilken säkring man ska byta men jag antar att man kan se detta på säkringen?

Tack på förhand!

Ja, de är färgkodade.

Om den nya säkringen också går rätt omgående så är det med största sannolikhet ett defekt resistorpack på fläkten.
Citera
2014-03-21, 11:34
Medlem
triasperiods avatar
Om det skulle vara så att säkringen är hel, kan det vara korrossion i kontakten på fläkten. Kan även vara så att fläktmotståndet är paj, men då brukar fläkten gå på åtminstone högsta läget.
Har du otur så är fläkten trasig helt enkelt, men man börjar ju alltid söka i billigaste och enklaste änden. Dvs säkringen
Citera
2014-03-21, 21:40
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Finns två säkringslådor i din bil - kolla båda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in