Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Vet inte om det är en lyxcigarett direkt. Petterøes no 3 är norges i särklass mest sålda rulltobak (är helt okej) och deras cigaretter är väl ungefär samma. Norges motsvarighet till prince kanske?
Det gör ju den ju inte mindre god om man gillar den, men lyxcigg är det nog inte.
En cigg som är lite "lyxigare" är annars dunhill. Speciellt de "platta" paketen.
Jahapp, man lär sig något nytt varje dag. Vilken rulltobak rekommenderar du? Har aldrig rökt godare cigaretter än petterøes. Men Davidoff gillar jag, schysst paket och långa cigaretter som smakar som standard storleken, det är inte helt fel det.
Förresten, kan ju ändå fråga dig när jag är igång, blir lite off topic detta men när jag var utomlands för ca ett år sen köpte jag väldigt ofta ett paket jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på, paketet var helsvart förutom en bild på en liten dromedar i silver. Cigaretterna var även något smalare än vanliga, inga jävla tantcigg men ändock. Kostade ca 2.2 euro därav köpet.
Hmmm, vet ju en kiosk som säljer petterøes men jag har ju fan lagt av med rökandet....