De gånger jag har hållit andan till så gott jag kan så har jag aldrig upplevt någon smärta, mer ett obehag. Hur långt sträcker sig detta obehaget, övergår det till en smärta? Börjar man till slut av reflex svälja massa mängder vatten? Vilken blir den definitiva dödsorsaken, är det syrebrist eller att man dricker för mycket vatten?
Edit: Jag ska inte begå självmord men jag vill ut på ett äventyr där jag löper stor risk att drunkna, som om det skulle göra det bättre.
Drunkningsdöden skall vara den plågsammaste döden enligt många.
Man får vatten i lungorna, och "drunknar" av syrebrist bland annat.
Det är omöjligt att inte andas in vatten när kroppen kräver syre. [Wikipedia/Drunkning]
Senast redigerad av Strychno 2014-03-19 kl. 20:19.
Hjärnan får panik och sänder ut reflexer så man andas automatiskt in vatten, och eftersom man inte får någon luft då så vet hjärnan inte vad den ska göra så den startar om sig själv, det är då man ser sitt liv passera i revy
Drunkningsdöden skall vara den plågsammaste döden enligt många.
Man får vatten i lungorna, och "drunknar" av syrebrist bland annat.
Det är omöjligt att inte andas in vatten när kroppen kräver syre. [Wikipedia/Drunkning]
Vad jag hört om alla som varit nära att dö via drunkning så säger de alla att det var lätt att släppa taget om livet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!