• 1
  • 2
2014-03-19, 19:02
Medlem
Smurfetteflickans avatar
Ja, som vinjetten löd: Hur länge kan man fortsätta använda XP efter att underhållet upphör nu i april?
Citera
2014-03-19, 19:05
Det undrar jag också, det borde ju fungera utan uppdateringar i fortsättningen också,uppdateringar som jag inte ens brytt mig om att hämta.

Det sista jag har i uppdateringsväg är SP3, och både jag och datorn lever fortfarande.
Citera
2014-03-19, 19:14
Medlem
Helgedenfetes avatar
Du kan lugnt fortsätta XP ett bra tag till, det är lugnt.

Så småningom kommer tillverkarna av hårdvara inte bry sig om att göra drivrutiner till ny hårdvara och nya program inte kommer att fungera i XP. Men så länge du kör på utan att skaffa ny hårdvara eller mjukvara kommer det inte att vara ngt problem.
Citera
2014-03-19, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av Helgedenfete
Du kan lugnt fortsätta XP ett bra tag till, det är lugnt.

Så småningom kommer tillverkarna av hårdvara inte bry sig om att göra drivrutiner till ny hårdvara och nya program inte kommer att fungera i XP. Men så länge du kör på utan att skaffa ny hårdvara eller mjukvara kommer det inte att vara ngt problem.

Precis vad jag misstänkte, men de vill skrämma upp alla användare så de får kränga Win8, och samtidigt truga på folk en massa skit Appar på samma gång.
Citera
2014-03-19, 19:23
Bannlyst
Om du vill köra XP så är du väll ingen prylbög som köper nya manicker hela tiden så du kan nog gott lira på många många år!
Citera
2014-03-19, 19:34
Medlem
franges avatar
Alltså... Datorn dör ju inte för att du inte uppdaterar den, min gamla dator jag skrotade för 1,5 år sen hade jag i åtminstone 5 år, och jag installerade en piratkopierad version av winXP när jag skaffade den datorn, det var alltså -07 eller -08 någon gång... Och jag uppdaterade XP exakt 0st gånger under de åren...
Citera
2014-03-19, 19:44
Medlem
WorldTradeCenters avatar
Jag förstår inte varför man envisas med att köra en gammal version år efter år, när det är så lätt att få ett färskt system.
Citera
2014-03-19, 20:03
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter
Jag förstår inte varför man envisas med att köra en gammal version år efter år, när det är så lätt att få ett färskt system.

Bakåtsträvare, rädda för förändringar
Citera
2014-03-19, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av WorldTradeCenter

Lätt och lätt, det kanske är på det viset att datorn har fullt upp med att klara av XP.

Nu har jag visserligen också Win8.1 på en annan laptop, ärligt talat jag är inte så imponerad av skapelsen, att man även första gången ska logga in med ett Hotmail eller Outlook konto för att få igång datorn är inget jag jublar över heller.

Och dessa Appar som sprutar över en, kan de allt ta och stoppa upp någonstans.
Citera
2014-03-19, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

Nu har jag visserligen också Win8.1 på en annan laptop, ärligt talat jag är inte så imponerad av skapelsen, att man även första gången ska logga in med ett Hotmail eller Outlook konto för att få igång datorn är inget jag jublar över heller.

Och dessa Appar som sprutar över en, kan de allt ta och stoppa upp någonstans.
Citera
2014-03-19, 20:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfetteflickan
Ja, som vinjetten löd: Hur länge kan man fortsätta använda XP efter att underhållet upphör nu i april?

Ur säkerhets synpunkt så kan det vara läge att se över dina skydd för att om möjligt förbättra dem eftersom säkerheten kommer att sjunka succesivt .

Bättre Av , brandvägg med HIPS och en sandbox är inga dumma idèer .
Citera
2014-03-19, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead

Ibland är framåt bakåt, och bakåt framåt. Att Win8 är en gigantisk flopp hittills råder det ingen tvekan om, feltänkt från början på PC-plattformen. Win 9 däremot, det kanske blir något. För då har man lärt sig vad som inte fungerade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in