Bra av Emanuel Karlsten tycker jag, han lät ju inringaren både tala till punkt och framföra hela sin synpunkt.
Ingen annan i P1 hade tillåtit detta i ett så känsligt ämne. Täppas hade troligtvis brutit samtalet...
Min Fru har i sitt liv i Stockholm, Göteborg , Luleå blivit fysiskt "taffsad" 3 ggr alla gångerna stod en Invandrare för taffsandet Arab 2 ggr Neger 1 ggr.
Maria Griehsel programledare idag, klippte av alla samtal som föll under pk-radarn.
En vettig man som ringde in och ville ha militärer i Rosengård mot bilbränderna, samt kallade. Löven för landsförrädare blev snabbt tackad för sitt samtal och avklippt. Samma gällde en iranier som ville förbjuda burka på stranden.
"Ska man inte få ha jeans där heller?"var hennes enda svar när han kom med anledningar varför han önskade detta!
Vafan byt programledare !!!
Maria Griehsel programledare idag, klippte av alla samtal som föll under pk-radarn.
En vettig man som ringde in och ville ha militärer i Rosengård mot bilbränderna, samt kallade. Löven för landsförrädare blev snabbt tackad för sitt samtal och avklippt. Samma gällde en iranier som ville förbjuda burka på stranden.
"Ska man inte få ha jeans där heller?"var hennes enda svar när han kom med anledningar varför han önskade detta!
Vafan byt programledare !!!
Det hade varit möjligt att påverka val av programledare om vi återinförde demokrati, men eftersom demokratin nu är avskaffad får vi hålla till godo med dessa, maktens grindvaktande stasidrängar, det är ingen slump att Tengby, Abrahamsson, Pascalidou, Täppas m.fl. har samma totalitärt och unket inskränkta pkagenda.
Det kan naturligtvis inte tillåtas militärer mot bilbränder, när polisledningens strategi är passivitet.
Den övergripande agendan är att destabilisera samhället, därför inför man armband mot sexbrott och dialogpolis mot kravaller osv.
Min Fru har i sitt liv i Stockholm, Göteborg , Luleå blivit fysiskt "taffsad" 3 ggr alla gångerna stod en Invandrare för taffsandet Arab 2 ggr Neger 1 ggr.
"anekdotisk bevisföring" är ständigt återkommande och poppis bland kvinnor idag (i synnerhet på facebook) när de får chans att dela med sig av sina erfarenheter och briljera med sin "antirasism". Alltså motsatsen till din frus upplevelser (för inte kan man väl vara rasistisk mot vita?) Man talar gärna illa om "riktiga" svenskar (med citationstecken, till råga på allt) för att upprätthålla bilden av att vem som helst kan bli svensk. Det räcker med att någon hävdar nått om en viss typ av överrepresentation hos invandrare. Då blir dessa människor väldigt angelägna att tala om etniskt svenska män (som f.ö. verkar existera lite nu och då, när det passar liksom).
Det är när man tar del av dessa berättelser man inser att vi sitter i skiten.
Min pensionerade grekiska favotandläkare, Stamatius Leonadius, ringde in och fick prata om bokmässan idag.
Ca 09:50 in. Finns ännu ingen länk till dagens program.
För de som inte känner till greken: Han är en av en handfull personer (en annan är Stefan Rytter), som lite nu och då ges utrymme att lufta åsikter utanför pk-korridoren. De är sålunda publicservicealibin.
Det är nästan humoristiskt att höra på ring p1 ibland ,när en uppringare med kontroversiella
åsikter ringer upp, lägger programledaren skitnödigt på luren.
Yttrandefrihet?
Idag försäger sig en s.k. inringare. Tror det är första eller andra som "ringer". Han avslutar med att rekommendera ett vetenskapsprogram. Han har tittat på det "precis innan ni ringde".
För det funkar ju så här: Folk ringer till programmets växel/sluss, talart om vem de är och vad de vill prata om. Sen väljer Ring P1 ut vilka som får prata live. Regisserat m.a.o. som vilken dokusåpa som helst.
Det är också därför vissa oppositionella korridoravvikare återkommande får prata. De är "beviset" på SR:s opartiskhet, minsann.
PK-censuren är ju ofta massiv i programmet, därför extra festligt när ett frispråkligt naturbarn i form av en synskadad medelålders kvinna börjar tala ca 24:30 i dagens program http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1120 Hon säger bl a "situationen för handikappade och negrer blir bara sämre", och "t ex bland taxichaufförer är det ofta negrer som kör i bilen".
Ajabaja, neger. Inte säga.
Programledaren blir ju alldeles förtvivlad, den synskadade damen går inte riktigt att attackera som rasist då hon själv är handikappad och utsatt, men säger att "du behöver ju inte säga n-ordet du kan ju säga människor istället". Den kraftiga pekpinnen förstås emellertid inte alls av damen som säger "jamen det är ju dom som kör taxi".
Det märks att damen inte är en tvättäkta rasist, utan uttrycker sig med neger-ordet som svensken gjorde för 20-30 år sedan. Dvs inte medvetet nedsättande, möjligen lite naivt frispråkigt.
PK-censuren är ju ofta massiv i programmet, därför extra festligt när ett frispråkligt naturbarn i form av en synskadad medelålders kvinna börjar tala ca 24:30 i dagens program http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1120 Hon säger bl a "situationen för handikappade och negrer blir bara sämre", och "t ex bland taxichaufförer är det ofta negrer som kör i bilen".
Ajabaja, neger. Inte säga.
Programledaren blir ju alldeles förtvivlad, den synskadade damen går inte riktigt att attackera som rasist då hon själv är handikappad och utsatt, men säger att "du behöver ju inte säga n-ordet du kan ju säga människor istället". Den kraftiga pekpinnen förstås emellertid inte alls av damen som säger "jamen det är ju dom som kör taxi".
Det märks att damen inte är en tvättäkta rasist, utan uttrycker sig med neger-ordet som svensken gjorde för 20-30 år sedan. Dvs inte medvetet nedsättande, möjligen lite naivt frispråkigt.
Det blir syntax-error för programledaren
Negerboll, negerboll, negerboll....
Hörde den där i direktsändning. En sådan där frustframkallade situatio, där kaffet liksom inte vill stanna i munnen.
Jag skulle vilja höra eftersnacket, där programledaren frågar växeln "hur i h-e kunde ni släppa förbi den där människan på mitt pass!?"
Dagens Ring P1. Inringare som lyfter fram det absurda i att jämföra Kristus med Mohammed; Mohammed, en krigsherre och grundare av islam, ett förtryckande system som är hotar det västerländska sekulariserade samhället. Täppas lyssnar ovanligt tålmodigt, men kommer i affekt ett par gånger. Till slut blir det för mycket för Täppas och samtalet "avbryts" innan programtiden är slut. Sedan uppstår ett litet vaacum. Straxt innan har Täppas lyssnat till en muslim med full förståelse och, nota bene, utan att avbryta och utan att ställa en enda kritisk fråga om sharia, jihad, otrogna, slöjor, kvinnans ställning, arvsrätt, homosexualitet, dödsstraff, Taqiyyah (= det är ok att ljuga för otrogna) osv.
Jag har transkriberat samtalet mellan Täppas och inringaren eftersom jag ser det som historiskt att Täppas låter en islamkritiker föra fram sina argument och dessutom bemödar sig med att försöka lyssna på vad mannen säger.
Citat:
TF: Var Jesus bipolär tror du?
MK: Nej det blir lite tramsigt att ta upp sådana här saker tycker jag, för att det vi pratar om är väldigt allvarliga saker och det är ... jag känner att man måste få säga emot det här som har sagts nu om Mohammed. Ska vi jämföra Mohammed med något, så är det snarast att jämföra honom med Stalin eller med Hitler. Han var en, han var en härförare, han var ingen, han var en krigare.
TF: Mhmm
MK: Han tog, han la under sig hela den arabiska halvön i stort sett under sin llivstid. Och, det, islam, det är inte en religion i första hand utan det är, det är i första hand ett politiskt system.
TF: Fast det är ju bara vad du tycker, alltså vi måste ju, jo det är det, [talar i mun på varandra] det är faktiskt bara vad du tycker. Om du ursäktar..
MK: Det är ett politiskt system som har sin egen lagstiftning som man försöker introducera i olika länder, dom så kallade sharialagarna. Och Mohammed han dödade ju människor och även idag så dödas ju ungefär, var femte minut i snitt, en kristen person i Mellanöstern. Dom håller ju på att utrota Mellanöstern från kristna. Så att få islam att framstå såsom någon slags from religion, det är fullständigt fel.
TF: Jamen det finns ju så många, det finns ju så många, det finns ju så många riktningar inom islam. Alltså det är så vulgärt att, att föra, att dra alla muslimer över en kam.
MK: Men det där är också, bara sådana där, förhoppningar. Du har rätt i det, för att det finns ju den så kallade euroislam och den tillämpas i Europa för att de har ingen makt i Europa. de har inte rätten att döda människor i Europa men i alla länder där islam har kommit till makten så är den fruktansvärd och den är ett totalitärt system som inte drar sig för att döda människor och ...
TF: [ohörbart] men man har ju i Kristendomens namn dödat muslimer på löpande band [blir avbruten]
MK: Det har inte med saken att göra [blir avbruten]
TF: [höjer tonläget i affekt] varför har inte det med saken att göra!! [sänker tonläget] varför har inte det med saken att göra?
MK: Blanda inte in kristendom i islam, för islam står idag för en utrotning i Mellanöstern av kristna. det har ingenting att göra med det som du säger.
TF: Men vi pratar ju om islam och kristendom och jag menar att .. [avbruten]
[båda pratar i mun på varandra]
MK: Och Mohammed, Mohammed var en härförare, Jesus var ingen härförare, det går inte att jämföra, det är bara löjligt. Utan du ska se islam som nazism men att du stoppar in lite Gud och lite ... lite religiöst tänk i det hela.
TF: Men du [avbryter] Mikael, Mikael ...
MK: Ja
TF: Vad var Jesus för dig?
MK: [tystnad] Ja, jag tycker inte det spelar så stor roll för det har inte med .. man ska inte blanda ihop dom här sakerna, och det går inte att jämföra. Du .. korstågen och allting som man pratar om, det var ju ett sätt att möta islam som höll på att ta Europa och nu så är ju islam försöker ju ta Europa igen. [avbryts]
TF: Kommer korstågen att få en renässans tror du?
MK: Att det kan bli ett krig mellan islam och det sekulariserade väst, det är inte alls otänkbart, det är ju det som pågår just nu.
TF: Mmm
MK: Det är väl ingen som kan blunda för det. [ohörbart, avbryts]
TF: Kan Jesus rädda den här situationen?
MK: Jag pratade inte om Jesus utan ... [avbryts]
[talar i munnen på varandra]
TF: [höjer rösten i affekt] .. du kan inte välja, du kan inte välja argument, för då kan du inte vara med i en diskussion.
MK: Nämen, blanda inte ihop det, vi ska titta på islam just nu, och Mohammed han var en härförare [avbryts]
TF: Jamen det har vi hört..
[talar i mun på varandera]
TF: Det har du sagt redan, det har du sagt flera gånger ..
MK: Ja, och då kan man inte jämföra det med Jesus, han mördade inga människor, han blev ju själv dödad.
TF: Mmm
MK: Och framförde, ... som har haft någonting som är väldigt fridfullt så det går inte att jämföra det. Du kan väl inte säga att Stalin och Jesus var samma sak? Det blir en helt meningslös diskussion. Men som, du ska jämföra Mohammed med, det är snarast med Hitler eller med Stalin. Så det är ett totalitärt system [avbryts]
TF: Ja det har du sagt, du har sagt det och det har jag hört ..
[talar i mun på varandra]
TF: Jag tror att vi ska, vi säger tack ...
MK: Hur kommer det sig att du kan acceptera att islam utrotar de kristna från Mellanöstern [ohörbart, avbruten] och hur kommer det sig att svenska kyrkan inte protesterar? [MK kopplas bort]
TF: Jag håller inte med dig där. [tystnad] helt enkelt. Så att det .... Poff. Så var det med det. Tack ska du ha. Hej, hej, hej! Jaa, du. Det här programmet heter ju Ring P1 [tystnad] och snart så kommer en signatur som markerar att det här programmet är slut för idag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!