2014-03-18, 20:54
Medlem
Jag har problemet nr jag anvnder ett AERO tema r att jag fr microstuttering nr jag spelar. Jag sitter p en 1080p@144hz skrm och en 1440p@60hz skrm och har ca 120fps nr jag kr Diablo 3, sedan kommer det stuttering vldigt ofta och knns som man spelar p 25-30 fps ven om fps countern sger 120fps. Har en GTX580 som grafikkort.

Stnger jag av AERO, frsvinner micro stuttering, dock fr jag ett annat problem som jag mrkt i webbrowsen vilket r Chrome r som p bilden nedan:
http://i.imgur.com/IYLyxmk.png

Nr man hgerklickar s frsvinner menyn direkt, och mouseover'rar jag varje rad s dyker dom upp men s fort jag tar och byter rad frsvinner den ena osv, vilket r sjukt strande.

S jag har problem oavsett om jag har AERO on eller off, felet uppstr endast nr bda skrmarna r aktiva, och det r ngot jag vill ha samt inga problem med AERO.

Om ngon vet hur man fixar detta hade det varit underbart att f veta.
Citera
2014-03-21, 21:21
Medlem
Detta funkar skert inte men vafan...

G till kontrollpanelen - System - Advanced system settings - Advanced - Performance - Settings... - Visual Effects och stt den p performance.

Har fr vrigt liknande problem utan Aero dr volym-mixern:s sliders lyser igenom i browsers bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in