Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-30, 22:07
  #157
Medlem
LedBellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirRasmus
Det är egentligen inte så konstigt, det finns en del krav för att bli medlem.
Dessa återfinns på hemsidan och i ordens allmänna lagar.

Jodå, är medveten om dessa krav, det var väl snarare formuleringen jag tyckte var lite kul;
"...men det krävs ju förstås en del grejer för att de facto bli medlem..."

Det kändes lite i linje med alla foliehattar som hela tiden hävdar att det finns "hemliga" grader ovanför X där det verkliga frimureriet kommer att avslöjas.

och så vidare... ... ...
Citera
2018-12-15, 22:43
  #158
Medlem
Cretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
intressant, har blivit kontaktad också, men din historia låter underligt.
vilken order ska detta vara isf? vilken lodge?.
vad för saker diskuterar ni?

jag och XXXX mästare pratar om filosofi, livet, historia, karma , universum och ganska intressant ämne.
när det kommer till dessa "illuminati" frågor som att dricka blod från en dödskalle så är de icke relevant och nekas.

vi har godkontakt och det är en av dom högsta grader mästare, men inget av intresse.

berätta gärna hur ni träffades , för dom söker personerna och inget är av en "slump"

Utveckla gärna ditt resonemang........
Citera
2019-04-10, 08:48
  #159
Medlem
Xanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spidermannen
Frimurare kristna? Hah! Give me a break!!

De sanna frimurarna är långt ifrån kristna. Deras bibel är om inget annat boken "Morals and Dogma" av luciferianen Albert Pike.

Den kristna bilden av detta äckliga sällskap är bara en fasad.
Wörd! Skrattade lite nä'r jag läste "Du skall vara av kristen tro" Ja kanske det, så de kan bryta ner en kristen och omvärdera honom till Satanist. Men minns detta ni frimurare "Den av er som får en av mina att falla, för denne blir straffet hårt"
Citera
2019-05-16, 13:20
  #160
Medlem
Kristendom är ett hinder om det utövas bokstavstroende och inte använder satans visdomsord. Kombinera fritt och engagera dig vitt.
Citera
2019-05-17, 05:48
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Kristendom är ett hinder om det utövas bokstavstroende och inte använder satans visdomsord. Kombinera fritt och engagera dig vitt.

Finns ingen orsak för en kristen att blanda in satsns visdomsord då dessa ändå kommer vara lögner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback