2009-10-07, 23:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67
Ja Alex kan skriver bra det håller jag med om men...

...jag tycker fortfarande att strävan för VÄLDIGT MGA att synas i tv, bloggar etc är ganska genomskinlig...

Mga av dessa vill nog glömma hur de blev uppmärksammade...
Det är hyckleri av högsta sort...

Bara ett exempel från en gammal Flashback-tråd:

"
Saxat från Expressen:

Fler TV4-profiler som vikt ut sig

Agneta Sjödin - Café, 1993

Ulrika Nilsson - Café, 1993

Tilde de Paula - Slitz, 1999

Jessica Almenäs - Café, 1998 och 2004

Suzanne Sjögren - Slitz, 2001 och Café, 2005

Josefin Craaford - Café, 2005
"

Fortsätter gärna imorgon

Men det är inte hyckleri bara för att dessa vill synas. Och de du räknar upp har väl stått för sin bakgrund också (som dessutom inte är lika alarmerande som Gynnings).

De flesta, förutom Gynning, försöker heller inte framstå som bättre eller smartare än de är utan är relativt nöjda med sin nisch och stannar där.
Gynnings storhetsvansinne och dryghet liknar dock inget annat. Ingen av ovanstående har deklarerat sig "för stor för Sverige" t ex som Gynning sagt flera gånger.
Ingen annan säger emot sig själv som hon gör och försöker framstå som bättre än hon är.
Sen kan många vara korkade som Gynning (Josefin ligger bra till där) osv MEN de påstår inte heller att de är smarta, vilket Gynning gör...
Gynning tror sig vara bättre än alla andra, delvis pga "konsten". Vilket alltså inte ger någon alibi.
Särskilt inte sen hon tagit sig fram pga kändisskapet och mamma.

Det är två saker det handlar om egentligen:
1)fördumningen och ytligheten vilket släpper in alla icke talanger i media.
Där kan du rada upp Josefin Craaford och alla ex-missar på din lista.

2) människor som hycklar, säger en sak och gör en annan, försöker framstå som nåt de inte är, mörkar sin bakgrund och ska kränga till varje pris. Oärliga och falska.

Gynning uppfyller båda ovanstående kriterier vilket inte många gör.
Ser du skillnaden?
Citera
2009-10-08, 01:41
Medlem
SmiLLies avatar
Inatt drömde jag om Gynnings PAPPA!

Han var en rik advokat och hade ett stort hus i fjällen.. huset var så stort att ankarliften var tvungen att gå genom huset.... Man åkte genom hallen, köket, vardagsrummet och en lååååång korridor innan man kom ut på andra sidan... Ehm...

Var detta en sanndröm?!

(Fråga mig inte hur jag kunde drömma detta.... )
Citera
2009-10-08, 13:21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmiLLie
Inatt drömde jag om Gynnings PAPPA!

Han var en rik advokat och hade ett stort hus i fjällen.. huset var så stort att ankarliften var tvungen att gå genom huset.... Man åkte genom hallen, köket, vardagsrummet och en lååååång korridor innan man kom ut på andra sidan... Ehm...

Var detta en sanndröm?!

(Fråga mig inte hur jag kunde drömma detta.... )

läste någonstans att han ägde modebutiker ..
Citera
2009-10-08, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Men det är inte hyckleri bara för att dessa vill synas. Och de du räknar upp har väl stått för sin bakgrund också (som dessutom inte är lika alarmerande som Gynnings).

De flesta, förutom Gynning, försöker heller inte framstå som bättre eller smartare än de är utan är relativt nöjda med sin nisch och stannar där.
Gynnings storhetsvansinne och dryghet liknar dock inget annat. Ingen av ovanstående har deklarerat sig "för stor för Sverige" t ex som Gynning sagt flera gånger.
Ingen annan säger emot sig själv som hon gör och försöker framstå som bättre än hon är.
Sen kan många vara korkade som Gynning (Josefin ligger bra till där) osv MEN de påstår inte heller att de är smarta, vilket Gynning gör...
Gynning tror sig vara bättre än alla andra, delvis pga "konsten". Vilket alltså inte ger någon alibi.

2) människor som hycklar, säger en sak och gör en annan, försöker framstå som nåt de inte är, mörkar sin bakgrund och ska kränga till varje pris. Oärliga och falska.

Ser du skillnaden?

Så bra skrivet Lostworld..

Tilde de(Hor-)Paula kvalar också in på lista av hycklare...
Hon vill inte kännas vid sitt så kallade utvik för 10 år sedan utan ska vara så jävla PK i Tv4 på söndagarna..

Alla på lista har fått en skjuts i resp. karriär tack vare/på grund utav (beroende på hur man ser det)..men det är bara de två jag kan komma på som förnekar det och tror att de är smarta, fiiina, ska vara creddiga, politiskt korrekta etc.

Tlide är snygg men jävligt blåst och att hon hycklar gör henne inte mer trovärdig..
Citera
2009-10-08, 17:40
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
läste någonstans att han ägde modebutiker ..

Vet inte om han har flera. Men han har väl en i helsingborg iallafall?
Citera
2009-10-08, 18:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meister02
Så bra skrivet Lostworld..

Tilde de(Hor-)Paula kvalar också in på lista av hycklare...
Hon vill inte kännas vid sitt så kallade utvik för 10 år sedan utan ska vara så jävla PK i Tv4 på söndagarna..

Alla på lista har fått en skjuts i resp. karriär tack vare/på grund utav (beroende på hur man ser det)..men det är bara de två jag kan komma på som förnekar det och tror att de är smarta, fiiina, ska vara creddiga, politiskt korrekta etc.

Tlide är snygg men jävligt blåst och att hon hycklar gör henne inte mer trovärdig..

Det som stör mig med Gynning förutom hyckleriet är just storhetsvansinnet som inte står i proportion till talangen. Flera av personerna på den där listan är betydligt skickligare att hantera tv mediumet och offentligheten än vad Gynning är. Då blir det också lättare att acceptera dem och bakgrunden spelar inte längre så stor roll. För de är mer ödmjuka och inte lika stöddiga.
Det ändrar inte att de tar smartare människors plats dock, vilket självklart är fel. Men om vi nu måste acceptera att fördumningen är här för att stanna, så ser jag heller ödmjuka idioter i rutan än idioter som tror att de äger världen...

Men när exponeringstid i media inte kan mätas med den uppvisade "talangen" då är det däremot en annan sak.
Då är jag inte förlåtande. När personen samtidigt är en superhycklare som gör allt för att kränga till unga fans för att sko sig själv, så till den grad att hon även föreställer sig grovt för att uppfylla bilden av att hon är samma person som för 5 år sen - ja, då är det illa.

För övrigt så har väl ialf Tilde någon form av journalistisk utbildning också och har inte bara halkat in på ett bananskal vad jag vet... Bara det ger henne mer legitimitet än Gynning. Och hon ÄR faktiskt smartare, verkar hyfsat allmänbildad osv. Jag har därför inga problem med att hon är i TV på samma sätt
Och Tilde har inte heller hybris och går och kallar sig smart hela tiden. Det är inte många som gör det för övrigt.
Men Gynning måste tjata om detta ständigt, och kallar sig smart fast att hon inte är det ändå.

Allt detta sammantaget gör Gynning rätt unik, men inte på ett smickrande sätt - tvärtom.
Citera
2009-10-08, 18:43
Medlem
Jag mår fysiskt illa av Gynning.

Det är jobbigt när talanglösa nollor får storhetsvansinne. Men det är klart, lite kola gör väl de flesta styv i korken

Det roligaste var väl bilderna från hennes "kändistäta" boksläpp. Det var liksom ingen där.. Undrar hur många inbjudningar som skickades till Sveriges kändiselit Måste ha varit som en hård örfil för henne att inte ens de mest desperata behagade att dyka upp.

Och recensionen från SVT som hon var så glad åt var ju liksom ingen direkt hyllning till hennes bok om man säger så. Det var ju mer ett konstaterande att om man gillar den här typen av mindless entertainment så duger den, men ingen människa med mer än en hjärncell tycker väl på riktigt att de frivilligt vill läsa om denna bluff till människa.
Citera
2009-10-08, 18:45
Medlem
Lostworlds avatar
TV4 bekräftar Gynnings porrande

Jag hade ingen aning om att media ens vågat skriva om Gynnings tidigare porrigheter men tydligen... Det nämns dock inget om att hon kallat sig Simone osv. Artikeln är från september 2007.

Hemlig sexvideo sprids på nätet:
http://www.expressen.se/noje/1.84178...prids-pa-natet

Här är framgångens pris för Carolina Gynning.
På flera skandalsajter på nätet sprids en mjukporrfilm med TV4-stjärnan.
- Jag orkar inte med det här, säger hon.

Via ”Idols” pressansvariga Camilla Filipsson bekräftar hon filmens existens och säger vidare:
– Det här har hänt för länge sedan, nu vill jag koncentrera mig på min nuvarande karriär.

Från TV4:s sida bekräftar man att vetskapen funnits om Carolina Gynnings lättklädda bilder.
Men de stöttar henne genom det svåra:
– Självklart känner vi till att Carolina jobbat som modell, och ibland varit lättklädd i dessa sammanhang. Nu har hon under ett par år satsat på en karriär som programledare hos oss och dessutom varvat detta med sin målning och att ge ut böcker. Hon har gjort det väldigt bra och mycket framgångsrikt och jag tycker att fokus ska ligga på det, säger Jennifer McShane, presschef.

TV4 är ju en annan hycklare får man verkligen säga. De kastade som sagt ut väder-Tone ett tag pga toplessbilder som i prinicip inte visade någonting - samtidigt så anställer de Gynning som har en sån här video i bagaget (bland annat ). Fantastiskt.
Citera
2009-10-08, 18:55
Medlem
Citat:

Ser du skillnaden?

Gokväll kära flashbackkombatanter

Jag tror bara att det där med hyckleri är svårt att sätta gräns för.

Ulrika Nilsson vägrar att tala om sin bakgrund ex nu är hon tv-ankare. Det är en sorts hyckleri att ta en väg upp o när man nått dit så vill man inte kännas vid den. Tydligen de Paula också som meister02 skriver.

Men som sagt de är bara mskor de med fastän de är "kändisar". Ibland kan man reta sig på kändissyndromet generellt att de måste synas var de än får chansen.

Ok jag ser dina kriterier.

1an är solklar och visst är det konstigt att alltid media kommer undan och att det sedan skylls på den som var med ex Big Brother.

Förstår din grupp 2 också men här skulle jag i så fall vilja lägga till väldigt mga fler. Där är nog skillnaden mellan våra synpunkter.

Trots allt kan avskyr/hatar jag ingen "kändis" eller tänker på den varje dag. Jag kan vara hjärtligt trött på några samt att det är irriterande att det inte släpps fram lite okända människor i media som har intressen.

Alla har olika åsikt och det är givande att diskutera sakligt men ex Rosing-tråden har ju övergått till ngt ganska sjukt hatiskt. Hoppas inte denna gör det också.
Ingen är förtjänt av att ha fått så mkt skit i skriven form.
Citera
2009-10-08, 19:04
Medlem
Citat:
Det som stör mig med Gynning förutom hyckleriet är just storhetsvansinnet som inte står i proportion till talangen. Flera av personerna på den där listan är betydligt skickligare att hantera tv mediumet och offentligheten än vad Gynning är. Då blir det också lättare att acceptera dem och bakgrunden spelar inte längre så stor roll. För de är mer ödmjuka och inte lika stöddiga.
Det ändrar inte att de tar smartare människors plats dock, vilket självklart är fel. Men om vi nu måste acceptera att fördumningen är här för att stanna, så ser jag heller ödmjuka idioter i rutan än idioter som tror att de äger världen...

Men när exponeringstid i media inte kan mätas med den uppvisade "talangen" då är det däremot en annan sak.
Då är jag inte förlåtande. När personen samtidigt är en superhycklare som gör allt för att kränga till unga fans för att sko sig själv, så till den grad att hon även föreställer sig grovt för att uppfylla bilden av att hon är samma person som för 5 år sen - ja, då är det illa.

För övrigt så har väl ialf Tilde någon form av journalistisk utbildning också och har inte bara halkat in på ett bananskal vad jag vet... Bara det ger henne mer legitimitet än Gynning. Och hon ÄR faktiskt smartare, verkar hyfsat allmänbildad osv. Jag har därför inga problem med att hon är i TV på samma sätt
Och Tilde har inte heller hybris och går och kallar sig smart hela tiden. Det är inte många som gör det för övrigt.
Men Gynning måste tjata om detta ständigt, och kallar sig smart fast att hon inte är det ändå.

Allt detta sammantaget gör Gynning rätt unik, men inte på ett smickrande sätt - tvärtom.

Visst är Gynning "stöddig" men mga av de på listan är riktigt lismande istället vilket inte är ett dugg bättre i mina ögon.

De Paula tar ju priset. Renee Nyberg är inte dålig heller, SJödin...

Tyvärr snackar vi bara kvinnor nu men det är ju 3an/4an som tagit fram dessa för att de tycker de säljer vilket slår tillbaka grovt på talangen i samtliga fall.

KZ är bästa exepmlet på ngn som tycker hon äger världen och säger och tycker vad hon vill.

Det finns ju en annan tråd om Tilde som inte heller är så smickrande och hur tagit sig upp

När Gynning snackar om smartness kan man inte ta det på allvar vilket jag tror hon förstår också. Därav lite distans - glimten i ögat
Citera
2009-10-08, 19:05
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Jag mår fysiskt illa av Gynning.

Det är jobbigt när talanglösa nollor får storhetsvansinne. Men det är klart, lite kola gör väl de flesta styv i korken

Det roligaste var väl bilderna från hennes "kändistäta" boksläpp. Det var liksom ingen där.. Undrar hur många inbjudningar som skickades till Sveriges kändiselit Måste ha varit som en hård örfil för henne att inte ens de mest desperata behagade att dyka upp.

Och recensionen från SVT som hon var så glad åt var ju liksom ingen direkt hyllning till hennes bok om man säger så. Det var ju mer ett konstaterande att om man gillar den här typen av mindless entertainment så duger den, men ingen människa med mer än en hjärncell tycker väl på riktigt att de frivilligt vill läsa om denna bluff till människa.

Ja, book releasen... Det verkar ju vara en del journalister/fotografer där ändå... Men det är ju de som släppt fram henne med så no surprise att de dyker upp.
Här är lite därifrån. Visar även lite av storhetsvansinnet när hon snackar om hur hennes bok ligger 3:a på Bokus topplista:
http://www.youtube.com/watch?v=7bHq3...ayer_embedded#

Och ja, angående boken: precis som du säger så gjorde hon ju en grav övertolkning av recensionen kan man säga. Det var ju typ en 3:a i mindless entertainment-kategorin och det säger ju ingenting egentligen. Finns inga mästerverk att jämföra med precis...
Citera
2009-10-08, 19:08
Medlem
Citat:
TV4 bekräftar Gynnings porrande

TV4 är ju en annan hycklare får man verkligen säga. De kastade som sagt ut väder-Tone ett tag pga toplessbilder som i prinicip inte visade någonting - samtidigt så anställer de Gynning som har en sån här video i bagaget (bland annat ). Fantastiskt.

Tv4 främst samt mga andra medier är de största hycklarna i härvan och att det alltid kommer undan genom att alla vi blåsta betraktare skyller på de som ställer upp är ju upprörande om ngt. Tittarna blir förbannade på Anna Anka när det är media som skapat och förstorat upp detta från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in