Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-18, 11:28
  #1
Medlem
Mr.Nesss avatar
Det är så att jag för tillfället snusar Kaliber Vit Special men tycker att smaken tar slut för snabbt (ca en timme) och det blir inte så billigt i längden då man byter prilla stup i ett när jag väl snusar

Mina "krav" är:
- Inte jätterinnigt - Lite rinn klarar jag av, men vill inte ha en syndaflod i munnen.
- Så billigt som möjligt - Max 30 kr/dosa
- Helst white - Kan nog prova vanligt med, men i stort sett bara snusat white så vet inte ens om jag kommer tycka om/klara av vanlig snus

Alla tips är välkomna, tack på förhand!
Citera
2014-03-18, 11:37
  #2
Medlem
LD portion är det billigaste som smakar vettigt. Du kan hitta en stock för ca 180:-, dosa var för sig i matbutik och dylikt kostar runt 20-23 kronor.

Granit är det lite "lyxigare" alternativet. Köper du stock kan du få det för runt 300:- tror jag om de inte höjt priset ännu mer nu.
Citera
2014-03-18, 11:40
  #3
Medlem
Danro80s avatar
Knox kanske kan vara något att testa? Nu har jag visserligen inte testat white, men den vanliga är enligt mig bättre än General.

219kr/stock http://www.snus2.se/knox-white-portion.html
Citera
2014-03-18, 11:48
  #4
Medlem
Jonsass avatar
Hört av några polare att offroad ska va ganska bra, finns ett antal sorter har jag för mig, du få kika dig fram.
Citera
2014-03-18, 11:52
  #5
Medlem
Billig och bra white om du gillar smaker typ Gbg Rapé är Kaliber...
Citera
2014-03-18, 17:17
  #6
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeavingLasVegas
LD portion är det billigaste som smakar vettigt. Du kan hitta en stock för ca 180:-, dosa var för sig i matbutik och dylikt kostar runt 20-23 kronor.

Granit är det lite "lyxigare" alternativet. Köper du stock kan du få det för runt 300:- tror jag om de inte höjt priset ännu mer nu.

Provat LD, det var ingen höjdare

Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Knox kanske kan vara något att testa? Nu har jag visserligen inte testat white, men den vanliga är enligt mig bättre än General.

219kr/stock http://www.snus2.se/knox-white-portion.html
Får väl prova detta, funderat på det innan men nu är det nog dags
Citera
2014-03-20, 10:38
  #7
Medlem
Mr.Nesss avatar
Köpte mig en doxa Knox White idag och är positivt överraskad! En ren fröjd att snusa i jämförelse med Kaliber
Citera
2014-03-20, 12:25
  #8
Medlem
Smålands Vit Portion alla dagar i veckan.

Snusat mig igenom budgetutbudet och inget slår Smålands. Lite mindre än typ Kaliber och Granit men absolut bäst.

22-23:-/dosa.

169:-/stock.
Citera
2014-03-20, 14:06
  #9
Medlem
Att tillverka själv är nog billigast. Har en bekant som gör det. Inte lika gott dock. Själv föredrar jag gammal hederlig grov lös. Synd bara att tobaksskatten höjs skyhögt för varje år som går. Men vad gör man inte för det goda?
Citera
2014-03-20, 14:54
  #10
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennahaze
Smålands Vit Portion alla dagar i veckan.

Snusat mig igenom budgetutbudet och inget slår Smålands. Lite mindre än typ Kaliber och Granit men absolut bäst.

22-23:-/dosa.

169:-/stock.

Hur är det med smaken? En prilla Kaliber tappar ju all smak efter knappt en timme

Rent instinktivt så känns Knox bättre.. Kanske placebo? Hade inne min första prilla i två timmar och den hade fortfarande smak.
Citera
2014-03-20, 15:12
  #11
Medlem
Kolla på olika snushemsidor. På vissa kan du beställa boxar med olika snussorter och prova lite olika budgetvarianter.
Citera
2014-03-20, 17:22
  #12
Medlem
LarsArses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
Billig och bra white om du gillar smaker typ Gbg Rapé är Kaliber...
frågan är om du är seriös eller bara toltalt från vettet. Rapen smakar torkade lingon och kalibern smakar torkade kangelbär

Annars ska tre ankare ha den bästa vit portionen, minns inte om den är billig men enligt källor har den smaken av en orginal men rinnigheten (?) av en bra vit.

Knox är mitt val när plånboken är slut, annars tycker jag det är värdare med lite kvalite
__________________
Senast redigerad av LarsArse 2014-03-20 kl. 17:26.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback