Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-18, 09:40
Medlem
Hej.

Kjell Alenius heter jag, ny här på forumet.

Funderar på att dra mitt strå till stacken och byta upp mig (eller ner?) till en miljövänligare bil.
Har idag en Peugot som drar alldeles för mycket soppa och man har ju redan börjat sop-sortera så:-).

Någon som har tips på märken samt typer, använder min bilidag mest för stadskörning.

Verkar ju också som om man i längden faktiskt kan spara lite pengar också?

Jag har kollat in den Mitsubishi Outlander som dom gör reklam för nu men tycker den kanske är snäppet för dyr.

Ballast vore ju att ha en bil som helt går på el men hittar inget sånt alternativ idag, kanske är på gång?

Tacksam för alla förslag!

Mvh
Kjell Alenius
Citera
2014-03-18, 09:58
Medlem
NavyOfficers avatar
God förmiddag Kjell, välkommen till Flashback!

Dessa elbilar fick jag ihop, men eftersom du kollat på Outlander så torde Model S vara den bil du kan lasta mest i, dock är den dyrare än en Outlander så den kanske utgår..
Kör du mest i stan så köp en Leaf då du åker billigt och den kostar inte en förmögenhet att förvärva.

BMW i8 och i3

Nissan Leaf

Tesla Model S

Opel Ampera
Senast redigerad av NavyOfficer 2014-03-18 kl. 09:59. Anledning: Stavfel
Citera
2014-03-21, 10:50
Medlem
Hej,

Det finns andra trådar som diskuterar miljöbilar. Du kan hitta den informationen här.
(FB) Är det verkligen så miljövänligt med miljöbilar?

Om du vill att alla ska sluta tänka på historien kring din våldtäkt av dina anställda som diskuteras här:
(FB) Hörsam och Bertil Allard - Näthat för vinst med skattemedel
Så kanske du borde varit en bättre människa från början.

Till alla som ser den här tråden så ska ni veta att den inte har något med Kjells intresse för bilar att göra utan endast att gömma den andra tråden.

Trevlig helg Kjell!
Citera
2014-05-19, 11:32
Medlem
Tja Kjell Alenius du Verkar vara riktigt glada över green cars.There finns en hel del alternativ avalable på marknaden, så Kjell Alenius ikapp denna kommentar är mycket carefully.The Nissan Leaf elbil Den mest framgångsrika tills u kan prova date.Also ren diesel sedan passar för hela familjen (Volkswagen Passat TDI). aussi Chevrolet Volt har bra alternativ för dig Kjell Alenius.

Försök examensarbete för bilar som körs i städer såväl som utanför staden för semester tillsammans.
Lycklig resa Kjell Alenius.
Citera
2014-05-19, 17:52
Medlem
club01s avatar
VW eUP istället för Nissan. Kostar ungefärligt samma pengar men skillnaden är att du inte behöver hyra batteriet i en eUP kontra Nissan så du sparar en hel del pengar där.
Citera
Carl Hamiltons avatar

Moderatormeddelande

Postat av Carl Hamilton 2014-05-20, 13:35
Medlem
Bilar --> Bilar: Köpråd
/Moderator
2014-06-30, 14:02
Medlem
Tja Kjell Alenius u verkar vara mycket förtjust i miljövänliga bilar. Jag tänker särskilt på vad som verkar vara framtiden, det vill säga, hybridbilar av olika slag, till exempel Toyota Prius och andra. Som ni alla vet, det kostar energi att tillverka en bil, och om du bara tänka så, så det är egentligen mer miljövänligt att köpa en begagnad bil än en ny prius. Så Kjell Alenius u kan alltid tänka på miljöbilar för framtida bruk, men det är abit för dyrt.

Så u kanske tänker på alternativ snarare än grön cars.Kjell Alenius u kan vara mycket glada efter att ha läst denna story.Thank dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in