Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-18, 21:35
  #1957
Medlem
Neolitikums avatar
En läsk 33cl på La Rambla kostar 6,5 eruro.
Ungefär 70 svenska riksdaler.
Citera
2019-01-26, 20:07
  #1958
Medlem
pouya.s avatar
Röker gräs, drar ladd och ligger med prostituerade (i plural) på en bordell.
Citera
2019-01-27, 13:56
  #1959
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Det blev en loop av ständig berusning.
Mellan varven så sov jag dubbla dygn för att orka festa.
Totalt, en trea av fem.

Jag har härjat tidigare mycket nere i Sydamerika, det kändes hela tiden som att något fattades.
Men när jag träffade personer från Latinamerika så försvann direkt det som jag saknande.
Folk är helt enkelt roligare i Latinamerika.

Jag är glad att jag åkte på lågsäsongen, alla älskade mig och jag talade bättre spanska än majoriteten som är invandrare.
Mina tre år i Latinamerika på 90-talet gjorde sig väl förtjänta.

Nästa resa blir till Madrid, knark, sprit och horor finns överallt, men i Barcelona 100 ggr för mycket.
Att kunna be någon att dra åt helvete på spanska är ett bra verktyg i Barca, speciellt efter 23.00.


Man kan ju välja vart man går i Barcelona.
Det är ju inte turister överallt.
Havet är ett stort plus.
Citera
2019-01-30, 16:31
  #1960
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeWorldNow

Man kan ju välja vart man går i Barcelona.
Det är ju inte turister överallt.
Havet är ett stort plus.
Där var vi oftast, speciellt efter 7.00
Citera
2019-01-30, 16:38
  #1961
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HA.
Ska till Barcelona. Har redan hittat mycket läsvärt både på nätet och i bokform, är dock intresserad av att få tips av ngn som varit där på senaste tiden på vilka resturanger och nattklubbar som man iinte får missa under besöket... Det pratas mycket om Otto Zutz Club ( www.ottozutz.com ), ngn som varit där? Vill ju inte åka ned och gå på Barcelonas motsvarighet till Sthlm´s Spy Bar, det kan jag bespara mig. Även intresserad om ngn har erfarenhet av bordsbeställningar, drinkbord osv? Allmän info om bokning, priser etc. .

Även andra allmänna tips om vad man inte får missa är givetvis välkomna

Hur gammal är du och vilket slags nöjen är du intresserad av ? Jag har bott där ett tag och stortrivdes.
Jag och frun skulle kunna tänka oss att flytta dit om några år. Men jag är 50+ och frun 30 så vi har kanske andra intressen än dig.

Skall man dit då det är varmt så är det ju stranden som gäller och ställen i närheten för umgänge. Akvariet är väl ett måste och att driva omkring i den gamla delen av stan. Småbarer och tapas och öl är väl en annan typ av nöjen. Jag raggade inte damer men det var inga problem att komma till tals med snygga tjejer. Handla röka går också bra om man frågar lite suspekta individer som man kan se rökande lite här och där.

Ta några turer med tunnelbanan "la Sagrada Família" är klart sevärt Gaudi's mästerverk som fortfarande byggs.
Citera
2019-01-30, 20:02
  #1962
Medlem
Torrtkisss avatar
Barcelona gillar jag starkt. Synd på att stränderna är full smockad på sommaren.
Citera
2019-02-01, 11:56
  #1963
Medlem
Hejsan!

Jag kan tipsa om att kolla in denna sida www.dinbarcelonaguide.com

Massor av bra guider, saker man ska tänka på, sevärdheter, restauranger, hur man letar boende etc.

¡Hasta luego! :D
Citera
2019-02-13, 16:38
  #1964
Medlem
FreeWorldNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torrtkiss
Barcelona gillar jag starkt. Synd på att stränderna är full smockad på sommaren.

Ja, det är sant, man får hitta sina stränder där det inte är så mycket folk. Det går om man letar.
Citera
2019-07-05, 23:49
  #1965
Medlem
Neolitikums avatar
Jag ska ner igen och vill hyra en lägenhet så att jag kan ta hem brudar på efterfest.
Vat ni vart jag ska vända mig? Pris per vecka?
Citera
2022-03-13, 09:32
  #1966
Medlem
Kan någon rekommendera olika hotell i klass med W hotellet?
Citera
2022-03-13, 09:36
  #1967
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shyyne
Kan någon rekommendera olika hotell i klass med W hotellet?
W Barcelona förstås. Lika bra som när jag bodde på W i New York.

/Linda.
Citera
2022-03-13, 09:45
  #1968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
W Barcelona förstås. Lika bra som när jag bodde på W i New York.

/Linda.
Jovisst. Undrade dock om det fanns andra hotell i liknande klass som det.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f233963

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback