Citat:
Ursprungligen postat av
hash
Att du lägger tid på att lära dig linux, det är mer nog bara vilket intresse du har?
Sen så har jag inte så stor erfarenhet av BankID med olika banker, men i mitt fall (jag har Swedbank) så har inte min bank stöd för BankID till 64-bitars OS. De har något skit för Ubuntu tror jag i 32-bitars, vem fan vill ha det 2014???
Men om du hittar en dist som du känner dig bekväm med och din fars BankID har stöd, så varför inte köra på? Det är väl mest ditt eget intresse för Linux som tycks vara en show-stopper.
Att tillägga är nog också det att jag är helt och hållet nybörjare i detta med linux, glömde säga att det är KDE, vilket har något med att den har ett "skrivbord" om jag kommer ihåg rätt.
Är ju arbetslös så jag har gott om tid att lära mig om linux ifall jag vill, skulle ju kunna bli en hobby att lära sig om det iaf.
Sen så försökte vi installera en skrivare som vi har, in på HPs hemsida och ladda ner drivrutinerna, en .rpm fil för fedora, då tog det stopp för vi inte hade något root lösenord, problemet var att han inte hade satt något lösenord :/
EDIT: Är väldigt trött, får återkomma imorgon så jag tänker klart.