2014-03-17, 15:23
Medlem
Prinsjohn2s avatar
Hejsan! jag brukar inte skriva här och letade väldigt länge för att få denna tråd att hamna rätt och jag är ledsen om det blev fel i alla fall, hursomhelst..
Som rubriken lyder, skärmen blinkade bara några minuter när problemet först uppenbarade sig för mig men klarnade senare upp, i beloppet av ett halvår har den nu sträckt sig till att blinka i ungefär 3h innan skärmen klarnar upp. Altså när jag startar datorn så börjar den blinka snabbt så att man ser skärmen och sen blir det svart i kanske 3 sekunder, sen blinkar den igen och blir svart, så håller den på i 3h.
Jag undrar om det är för att sladden eller kanske sladden till skärmen är dålig? Det som låter mäst logiskt är dock en polare till mig som sa att det kanske är jag som behöver uppdatera grafikkortet. Jag är sämst på datorer och fattar ingenting runt detta, jag lyckades dock genom att söka på Kör och skriva i dxdiag hitta DirectX där det skall stå vilket grafikkort jag har, jag vet dock inte var jag ska titta, är grafikkortet möjligen det som heter BIOS ver: 08.00.10? om någon skulle kunna hjälpa mig med detta problem vore jag oerhört tacksam!
Citera
2014-03-17, 15:27
Medlem
Det låter som om högspänningskortet i skärmen gett sig, troligen några elektrolyter som vikt hädan. Det råkar väl möjligtvis inte vara en Samsung?
Börja felsökningen med att provköra skärmen på en annan dator och gå vidare därifrån.
Citera
2014-03-17, 16:23
Medlem
Prinsjohn2s avatar
det är en samsung :0 mm måste bara hitta en annan dator att testa den på :S
Citera
2014-03-17, 17:19
Medlem
Kan du inte tejpa över dioden. Eller är det hela panelen som blinkar?
Citera
2014-03-19, 17:00
Medlem
Prinsjohn2s avatar
dioden? hela skärmen blinkar tills den tillslut efter flera timmar blir klar så att man kan använda den, idag blinkade den 4timmar. och om jag inte uppehåller datorn, altså hindrar den från att gå in i skärmsläckaren osv så kommer den bara starta om på nytt och blinka i all evighet. varför jag har tid med detta att sitta uppe i flera timmar för att till slut få igång den är för att jag är sjukskriven och har inget annat för mig i alla fall, men detta håller ju inte senare..
Citera
2014-03-20, 18:31
Medlem
headsteps avatar
Kan du inte bara starta datorn i tid då? Man behöver inte göra allt i sista minuten
Citera
2014-03-21, 10:28
Medlem
Helgedenfetes avatar
Min Samsungskärm började blinka som sjutton när jag startade datorn, blinkningarna var ganska snabba och så höll det på i några minuter ett tag, sedan blev tiden allt längre innan den uppförde sig normalt.

Jag plockade isär den och hittade en hel del svullna kondensatorer. Jag bytte dem och sedan har det inte varit något mer problem med den.

Kolla på youtube, där finns det en del klipp om detta fenomen och hur man fixar det.
Citera
2014-03-21, 10:36
Medlem
Det låter absolut som dåliga (svullna) kondensatorer. Det som händer efter några timmar är att de blir lite uppvärmda och då fungerar de bättre. Testa att värma lite med hårtorken så går det nog snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in