2005-09-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Choosan
Han blev fälld i tingsrätten, men frikändes i hovrätten.
Jupp!
http://www.expressen.se/index.jsp?a=189781
Citera
2005-09-12, 00:36
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Päronbollen
Det är inte Per Dunsö, han är gift, har barn och är en mycket städad person(enligt en bekant som jobbat med honom i Blekinge i rätt många år). Skulle väl vara den andra då...han som hade ihop det med Samantha Fox...

Tror inte någon har nämnt det redan men Per Dunsö håller numera på med Dunsö kapell, en grupp som sysslar med musikföreställningar för barn. Det kan ju vara intressant att ta i beaktning i detta sammanhang.
http://www.ltblekinge.se/mib/default.asp?category=19

Hade Ola Ström ihop det med Samantha Fox!?!? Vet att han i Knegoff/Ulla-Bellas skepnad gjorde en intervju med henne, men mer än så var det väl inte?
Citera
2005-09-12, 01:38
Bannlyst
Citat:

Thomas Hellberg hade förgripit sig på tjejerna, så är det bara. Sen var det väl mest att de fick klä av sig och lite "småtafsande" om jag minns rätt. Illa nog.

HAH! Visst!

Läs gärna det här inlägget:

mitt inlägg i nedanst. tråd

ifrån tråd:

Th*mas He*lberg friad i hovrätten

och säg sen vad du tycker.
Citera
2005-09-12, 05:07
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Spirou_
Nja. Det skulle nog ha framkommit.

Japp, om inte annat så borde det dykt upp domar någonstans. Var ju inte igår Hörnlands Hylla gjorde sin sista sändning...
Citera
2005-09-12, 14:15
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
HAH! Visst!

Läs gärna det här inlägget:

mitt inlägg i nedanst. tråd

ifrån tråd:

Th*mas He*lberg friad i hovrätten

och säg sen vad du tycker.
Ja, det kan jag väl göra. Jag förstår inte riktigt din poäng, eftersom mitt inlägg grundades på hypotesen att han var skyldig till det han stod åtalad för?

Det jag sen gjorde, som du möjligen hängt upp dig på, var att jag till synes bagatelliserade gärningarna. Det var inte min mening. Det var som sagt "Illa nog" för att citera mig själv. Målet handlade inte om sex med tolvåringar upprepade gånger eller nåt sånt, vad jag vet. Tyckte bara att det var på sin plats med lite perspektiv. Det är en skillnad på en örfil och en grov misshandel, därför straffskalor.

Jag har gått till källan, nämligen läst domen. Tyvärr vet jag inte hur man lägger ut den här. Tjejerna har klätt av sig och han har sprutat på någon slags vätska som han sen smetade ut med händerna. Han var tydligen lite var stans, även på och i "framstjärten" (står så i domen). Det är ett brott och han borde haft sitt straff, ja.
Citera
2005-09-12, 14:23
Medlem
Grooms avatar
Ännu en kändis?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...697631,00.html
Citera
2005-09-12, 16:32
Medlem
apskeletts avatar
nej, hyllad AV kändisar, inte hyllad kändis
Citera
2005-09-12, 19:05
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
nej, hyllad AV kändisar, inte hyllad kändis

Jag tänkte mer på att han var med på media osv..
Citera
2005-09-12, 19:09
Medlem
johnjohns avatar
Citat:
Ja, det kan jag väl göra. Jag förstår inte riktigt din poäng, eftersom mitt inlägg grundades på hypotesen att han var skyldig till det han stod åtalad för?

Det jag sen gjorde, som du möjligen hängt upp dig på, var att jag till synes bagatelliserade gärningarna. Det var inte min mening. Det var som sagt "Illa nog" för att citera mig själv. Målet handlade inte om sex med tolvåringar upprepade gånger eller nåt sånt, vad jag vet. Tyckte bara att det var på sin plats med lite perspektiv. Det är en skillnad på en örfil och en grov misshandel, därför straffskalor.

Jag har gått till källan, nämligen läst domen. Tyvärr vet jag inte hur man lägger ut den här. Tjejerna har klätt av sig och han har sprutat på någon slags vätska som han sen smetade ut med händerna. Han var tydligen lite var stans, även på och i "framstjärten" (står så i domen). Det är ett brott och han borde haft sitt straff, ja.

Hans dag kommer nog...
Citera
2021-02-23, 18:56
Medlem
Citat:
Han blev fälld i tingsrätten, men frikändes i hovrätten. Därmed INTE sagt att "fjortisarna" hittade på. Hans förklaringar till vad han gjorde där och varför han hade en overall och ansiktsskydd (sådana som förövaren hade på sig) i bilen var minst sagt krystade. Nu räckte det inte till fällande dom, men vem tror att det är detsamma som att man absolut är oskyldig?? Jag har väl kört för fort även om jag inte stoppas och bötfälls av polis? Det är upp till var och en vad man drar för slutsatser. Oskyldiga fälls emellanåt, men mer vanligt är förstås att skyldiga frias i brist på bevis.

Thomas Hellberg hade förgripit sig på tjejerna, så är det bara. Sen var det väl mest att de fick klä av sig och lite "småtafsande" om jag minns rätt. Illa nog.
Är det någon som har domarna eller fup?
Citera
2021-02-23, 18:59
Medlem
Citat:

Har du kvar domen?
Citera
2021-02-23, 19:37
Medlem
Einar von Bredow blev ihop med en 15-årig flicka när han själv var 51 år gammal. Han åkte visserligen aldrig dit för det. Man kan ju undra vad flickan såg hos homon, han var ingen skönhet direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in