Flashback bygger pepparkakshus!
2015-06-06, 13:17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Välutbildad, över 50.
Väldigt lågavlönad.
Företaget där jag arbetar ägnar sig åt utpressning, degradering och lönesänkning, annars blir ni övertalig.
Samtidigt anställer man folk direkt från gatan, som jag ska förse med mina fackkunskaper, om jag inte gör det, så blir jag övertalig.
Citera
2015-06-06, 14:02
Medlem
seusss avatar
Folk tycks tro att de är låginkomsttagare för att de inte tjänar över 30 tusen i månaden.

SCB definierar en låginkomsttagare som en person som har en inkomst som är 50 % lägre än den normala medianinkomsten. Om medianen ligger runt 20 tusen, skulle det innebära att en låginkomsttagare har en inkomst på 10 tusen eller mindre.

Har FB några låginkomsttagare?
Citera
2015-06-06, 14:08
Bannlyst
Jag är låginkomsttagare, jag får runt 10500kr allt hår till räkningar o cigaretter. Jag åker in till stan en till två ggr i månaden o fikar eller äter på Hötorgshallen älskar la Gazelle, speciellt det med lammkött. Annars röker jag cigaretter två paket om dagen, brukar äta godis o skit nästan varje dag då jag hänger i en kiosk varje dag läser tidningarna Aftonbladet o Expressen varje dag gratis hade annars inte haft råd med det, ehm vad mer, jo jag försöker att överleva.
Citera
2015-06-06, 14:12
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnUngKvinna
Jag är låginkomsttagare, jag får runt 10500kr allt hår till räkningar o cigaretter. Jag åker in till stan en till två ggr i månaden o fikar eller äter på Hötorgshallen älskar la Gazelle, speciellt det med lammkött. Annars röker jag cigaretter två paket om dagen, brukar äta godis o skit nästan varje dag då jag hänger i en kiosk varje dag läser tidningarna Aftonbladet o Expressen varje dag gratis hade annars inte haft råd med det, ehm vad mer, jo jag försöker att överleva.

Att sluta röka var nog det bästa jag gjorde som låginkomsttagare.

För dig är två paket om dagen 3 månadslöner som försvinner per år.

Du må vara låginkomsttagare men du har uppenbarligen mycket pengar över efter vad du beskriver om du kan slösa bort mer än 1/4 av din lön på cigg och godis. Jag hade nog hellre tagit 3 månaders extra semester
Citera
2015-06-06, 20:03
Medlem
njaexss avatar
Man 19, just nu arbetslös sedan en tid tillbaka, hade ett jobb i 6 månader där jag drog in 9.000-11.000/månaden. Outbildad, ingen partner. Fritiden går åt till börsen. Ja, jag skulle säga att mitt liv suger.
Citera
2015-06-08, 09:04
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Man 19, just nu arbetslös sedan en tid tillbaka, hade ett jobb i 6 månader där jag drog in 9.000-11.000/månaden. Outbildad, ingen partner. Fritiden går åt till börsen. Ja, jag skulle säga att mitt liv suger.
ENBART positivt i ditt läge skulle jag säga! Inget som binder dig eller äter pengar. Nu kan du fokusera till 100% på att fixa till livet istället.
Citera
2015-06-08, 09:09
Medlem
Outbildad men en lyckad entreprenör. Har dock ingen familj då jag är en riktig idiot, men jag jobbar på det.
Citera
2015-06-08, 10:07
Medlem
24 år
Inkomst: 23500 + årsbonus på runt 25.000 kr
Outbildad
Sparar runt 7k - 10k i månaden och lever på 6k i månaden
har väldigt låga utgifter samt en stor insats i min bostadsrätt, sålde precis min lgh och kommer ha runt 900k i den nya
Citera
2015-06-08, 12:06
Medlem
27år
Inkomst: 10500 (CSN)
Arbetade innan och drog in 30k i månaden, men var så olycklig med att stå under lysrör och laga mat åt okänt folk hela livet.
Nu pluggar jag 3h per dag (max) på distans och tränar massor.
Har en hyra på 8k som mördar mig, men är mycket lyckligare nu.
Blir troligtvis utlandsflytt snart och fortsatta distansstudier från en sydamerikansk strand, så lycklig trots pengabrist
Citera
2015-06-08, 15:01
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastejag
ENBART positivt i ditt läge skulle jag säga! Inget som binder dig eller äter pengar. Nu kan du fokusera till 100% på att fixa till livet istället.

Där sa du sanningens ord.
Citera
2015-06-08, 15:08
Medlem
Bonnatorps avatar
20 år, gick inte färdigt gymnasiet och vikarierar inom vården.
Får runt 5k per månad plus studiebidraget, är inte lycklig för fem öre. Varje dag är en väntan på morgondagen, jag har inte ens råd att skaffa en skrotcykel.
Soc vägrar hjälpa mig då jag minsann studerar, men morsan är handikappad och kommer förmodligen aldrig kunna jobb ihop en riktig krona någonsin igen och jag får inte ta studielån förrän augusti.
Kan inte ens få bättre jobb inom vården då alla arbetsgivare verkar kräva B-kort, och det får jag inte ta heller p.g.a tidigare oförrätter.
Blir en tämligen knaper sommar.
Citera
2015-06-08, 15:39
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
20 år, gick inte färdigt gymnasiet och vikarierar inom vården.
Får runt 5k per månad plus studiebidraget, är inte lycklig för fem öre. Varje dag är en väntan på morgondagen, jag har inte ens råd att skaffa en skrotcykel.
Soc vägrar hjälpa mig då jag minsann studerar, men morsan är handikappad och kommer förmodligen aldrig kunna jobb ihop en riktig krona någonsin igen och jag får inte ta studielån förrän augusti.
Kan inte ens få bättre jobb inom vården då alla arbetsgivare verkar kräva B-kort, och det får jag inte ta heller p.g.a tidigare oförrätter.
Blir en tämligen knaper sommar.
Är ju inte direkt så att du kan vara vidare bitter då du själv bär hela ansvaret. Beklagar din mor men du verkar ju själv ha satt dig i skiten. Men bra att du studerar! det är ju vägen upp ur hålet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in