2014-03-16, 15:49
Medlem
svampssons avatar
Som vi alla vet är snabbnudlar överlag en rätt värdelös och näringsfattig måltid, men likt förbannat har vi alla kokat en påse samyang ramen och slurpat i oss och tyckt det varit fantastiskt gott när vi varit som hungrigast, säger ni annat så ljuger ni, jag vet allt.

Köpte här om dagen hem "Katoz" snabbnudlar då samyang var slut där jag handlade, jag tänkte att någon större skillnad kan det inte vara, "boiled matter as boiled matter" resonerade jag.

Men vad fan är det här för skräp? Märklig form, märklig konsistens, kryddpåsens innehåll klumpar sig och sätter sig fast i en klump med nudlar, helt värdelöst. Jag känner mig lite lurad på konfekten här och undrar hur fan man kan misslyckas med att tillverka "vettiga" snabbnudlar. T.o.m Eldorados nudlar är bättre.

Någon annan som lagt märke till "Katoz" genomuselhet när det kommer till nudlar?
Senast redigerad av svampsson 2014-03-16 kl. 15:49. Anledning: edit
Citera
2014-03-16, 15:54
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Någon annan som lagt märke till "Katoz" genomuselhet när det kommer till nudlar?
Inte vad jag märkt.

Köper dock inte snabbnudlar i överlag, men jag har ett paket äggnudlar (1 kg) som var fullt godkänt. De använder även riktiga ägg istället för äggpulver och det tyder på bättre kvalité än t.ex. Santa Maria's och övriga tillverkare som endast kör med äggpulver.
Citera
2014-03-16, 16:18
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Inte vad jag märkt.

Köper dock inte snabbnudlar i överlag, men jag har ett paket äggnudlar (1 kg) som var fullt godkänt. De använder även riktiga ägg istället för äggpulver och det tyder på bättre kvalité än t.ex. Santa Maria's och övriga tillverkare som endast kör med äggpulver.

Ok! så deras äggnudlar kanske är att fundera på ifall jag skulle köpa några sådana. Snabbnudlarna är dock hemska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in