2014-03-14, 22:38
Medlem
Ja det är sant. Jag vill verkligen inte ha barn! Och kommer aldrig skaffa det heller. Min pappa är väldigt arg över detta, även fast jag förklarar för honom att jag bestämmer över mina egna val...

Vad fan ska jag göra? Det är alltid jobbigt när detta ämne tas upp i livet.
Citera
2014-03-14, 22:42
Medlem
auktors avatar
klipp navelsträngen, blir väll kuken i detta fall O..o till din far.

det är ditt liv, dina beslut, världen är överbefolkad. skaffa en hund istället ?

mvh // auktor
Citera
2014-03-14, 22:46
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpos
Ja det är sant. Jag vill verkligen inte ha barn! Och kommer aldrig skaffa det heller. Min pappa är väldigt arg över detta, även fast jag förklarar för honom att jag bestämmer över mina egna val...

Du ska fråga honom hur han tror det känns när du gjort ett val och han försöker ändra på det. Och försöka hitta något han absolut inte vill göra och sen likna det med din sits.
Citera
2014-03-14, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Du ska fråga honom hur han tror det känns när du gjort ett val och han försöker ändra på det. Och försöka hitta något han absolut inte vill göra och sen likna det med din sits.

Men har gjort det. Han tolererar helt enkelt inte mitt val. Han är väldigt traditionell av sig...
Citera
2014-03-14, 22:53
Medlem
NEEEXTs avatar
Citat:
Jag vill inte ha barn, min pappa hatar mig för det. Vad ska han göra?

Du har gett oss väldigt lite att gå på och du är den som känner din pappa bäst. Om du läser citatet jag skrev om så kanske det kan ge dig ett annat perspektiv på saken när du grubblar.
Citera
2014-03-14, 22:56
Medlem
Han har bara ett val och det är att acceptera ditt val.

Ett förslag - om det funkar kan du avgöra bättre - är att säga till honom att du vet vad han tycker och att du respekterar hans rätt att tycka det men att ni tycker olika och att det är du som bestämmer över dig själv. Säg också att det är bra att han bryr sig och att du kommer att berätta för honom om du ändrar dig.
Citera
2014-03-14, 22:57
Medlem
Citat:
Men har gjort det. Han tolererar helt enkelt inte mitt val. Han är väldigt traditionell av sig...
Är du kille eller tjej? Hur gammal är du?
Citera
2014-03-14, 22:57
Medlem
Citat:

Om du är vuxen så tala om för din pappa att du själv vill bestämma över ditt liv även om han blir arg!
Citera
2014-03-14, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Åh Du borde föra vidare dina gener tycker jag. Hur gammal är du ungefär?
Jobbigt läge om man inte vill ha barn och föräldrar trycker på kan jag tänka..

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Är du kille eller tjej? Hur gammal är du?

Jag är en tjej på 19 år.
Citera
2014-03-14, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunny11
Om du är vuxen så tala om för din pappa att du själv vill bestämma över ditt liv även om han blir arg!

Det är exakt det jag gjort, men fortfarande han accepterar inte det. Han vill inte förstå det helt enkelt. Han tycker att jag sviker honom och gör han illa, för att jag inte tänker skaffa barn.
Citera
2014-03-14, 23:05
Medlem
Citat:

Var artig och vänlig mot din pappa, för det är ju ingen ide att diskutera med honom om sådana saker som han inte har kontroll över. Du vet ju innerst inne vad du vill och inte vill. Om han är så traditionell av sig så får han väl se i framtiden om hans vilja blir lag.
Citera
2014-03-14, 23:07
Medlem
Citat:
Det är exakt det jag gjort, men fortfarande han accepterar inte det. Han vill inte förstå det helt enkelt. Han tycker att jag sviker honom och gör han illa, för att jag inte tänker skaffa barn.

Svik aldrig dig själv, det är det viktigaste i ditt liv. Du finns inte här för att tillgodose din pappas önskan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in