2014-03-14, 21:44
Medlem
Hej !!

Jag har en bärbar dator som jag inte kunnat logga in på ....

jag öppnar datorn så kommer det upp om jag vill starta windows eller felsäker läge och vad jag än väljer så blir det samma resultat.
Jag ska logga in i mitt konto och då fungerar inte tangentbordet eller musen

HEEEEELP !!
Citera
2014-03-14, 22:33
Medlem
sommarlovs avatar
Gissar att datorn låser sig lagom till inloggningen, och därför inte kan ta emot dina kommandon.
Be en kompis som förstår sig på datorer ta en titt, bjud på pizza, lyxvarianten...
Citera
2014-03-14, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Gissar att datorn låser sig lagom till inloggningen, och därför inte kan ta emot dina kommandon.
Be en kompis som förstår sig på datorer ta en titt, bjud på pizza, lyxvarianten...

Finns det inget jag kan testa själv ? typ formatera datorn eller bara återställa den på något sätt ?
man kan typ klicka någon knapp när datorn öppnas F8... men de har ja redan testat finns det någon annan ?

TAcksam för svaret miss/mr sommarlov
Citera
2014-03-15, 08:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taurin12
Finns det inget jag kan testa själv ? typ formatera datorn eller bara återställa den på något sätt ?
man kan typ klicka någon knapp när datorn öppnas F8... men de har ja redan testat finns det någon annan ?

Du kan provar med en bootbar installationsskiva. Men du måste se till så boot-ordningen ligger rätt under Bios. CD/DVD som första val. Har du inte CD/DVD på din dator så får du använda dig av ett USB-minne.

USB-minnet måste vara bootbar. Du finner mer information om detta under forumet.
Citera
2014-03-15, 21:38
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taurin12

TAcksam för svaret miss/mr sommarlov
Om det är fel på hårddisken (ganska troligt), slösar du bara bort din tid, om du inte testar först...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in