Tråden är riktigt gammal och jag vet inte ens om det är en ide att skriva i den eller om nån ens bryr sig men jag tänkte ge en liten uppdatering på min psykiska situation
Saker och ting har blivit bättre, just nu lever jag så kallat stealth och har ett jobb, varken vänner eller arbetskamrater vet om något. Jag dejtar även en snubbe och om det blir mer känsloaktigt och jag känner mer förtroende osv så ska jag nog berätta om min bakgrund, får hoppas allt kommer gå bra bara
Min sociala fobi har gått bort i princip helt, nu går jag ut och festar, går på krogen, blir uppraggad osv osv. Allt börjar kännas bättre.
Tror att grejen var att jag var så insnurrad i transgrejerna så det var det enda jag tänkte på och gav mig deppression. Nu försöker jag sluta tänka på transgrejer osv och bara se mig som en tjej, det har funkat och jag funkar mycket bättre socialt nu +ingen tror eller misstänker ens att jag är trans vilket gör mig glad.
Tack ni flashbackare som pratade med mig i PM och lugnade ner mig (ni vet vilka ni är) och även tack till er andra och även tack till er troll och transfobiska basement dwellers, ni gjorde mig starkare och nu blir jag i princip aldrig påverkad av transfobiska kommentarer
<3