2014-04-18, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey-Dahmer
En enkel fråga: Hur känns det att bryta naturens lagar?

Det är naturligt att man känner äckel över transsexuella då det inte är naturligt och då princip transsexuella är naturens missfoster.

Du kan ju åtminstone erkänna att du är bög.

Din mor måste vara mycket stolt över dig.

Jag tycker du ska akta dina ord mycket noga!!! fattar du inte att du sårar folk som har det jobbigt. Transsexuella är inte naturens missfoster, dom är lika välkomna som alla vi andra. vad har det med saken att göra om hon är bög eller inte? Klart att hennes mor ska vara stolt över henne..men din mamma kanske inte är lika nöjd med hur du uttrycker dig och förnedrar folk på sajter. Skärp till dej!
Citera
2014-04-18, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wanida
Jag är 18 år och gått under utredning i 2 år nu för könsbyte, det enda som jag väntar på nu är operationerna och personnummer ändrings osv osv. Jag passerar bra antar jag, har haft tillfälliga strul på fester och sånt där ingen har märkt under hög musik och sånt att jag "varit kille". På internet passerar jag ännu bättre där min röst inte kan bli något som "avslöjar" mig.

Det går väll rätt bra antar jag fast ändå inte... jag känner hur längre jag kommer i processen desto mer börjar jag fundera på om jag verkligen kommer klara av att leva såhär... Jag har känt mig som en tjej sen jag var 4 år och sådant men att behöva leva som något som vissa kommer hata mig för, hota mig för och äcklas för vet jag inte om jag klarar av, jag har suttit mycket och funderat på sådana saker dom senaste veckorna. Jag kan inte ändra på samhället, folk kommer hata mig, folk kommer inte acceptera mig, folk kommer inte se mig som en kvinna osv. Jag försöker acceptera det men det går inte. Allt det här har lett till att jag isolerat mig socialt. Jag går inte i skolan längre även om det är något jag verkligen vill, jobbar inte, träffar inte människor längre, går knappt ut, rädd för att svara i telefon, rädd för att träffa nya människor osv. För varje månad som går blir det bara värre känns det som.

Jag är bara så rädd för att folk ska döma mig, jag vill ju trots allt leva som en kvinna, det jag har känt mig som i nästan hela mitt liv +nu ser jag knappast manlig ut längre vilket gör mig mer orolig eftersom det inte finns en enda chans att jag kan gå tillbaka till att "vara kille". Det är något jag funderat lite på men då har det varit inte för att jag ångrar mitt val, utan för att jag funderar om jag verkligen kommer att klara av att leva under en massa problem i resten av mitt liv, transfobi och sådant som jag tog upp nyss. Jag bara förstår inte varför folk måste hata, varför folk inte kan acceptera, varför det till och med är en politisk fråga i vissa fall. Varför kan man inte bara få leva ifred? normalt? utan all skit. Jag har gjort misstag i mitt liv som när jag sålde mig själv för att jag trodde jag skulle få bättre självförtroende av det eller när jag tagit ur all min ilska, sorg osv på min familj eller när jag skärt mig själv osv och det är självklart inget jag är stolt för.

Dom senaste veckorna har jag också tänkt på självmord, jag känner liksom att ifall jag stannar som tjej så kommer jag få stå ut med allt jag nyss skrev om, ifall jag försöker som kille kommer jag bara misslyckas, jag kommer må dåligt då över det beslutet plus att det har blivit oerhört svårt för mig att se ut som en kille. Men egentligen vill jag inte ta livet av mig, men känner att jag har inget val ifall jag måste leva med att isolera mig själv och må dåligt och gråta på nätterna och vara rädd.

Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra hur ska jag ens göra för att våga vara social och allt det där som jag var innan jag bestämde mig att ändra på mitt liv totalt? Jag behöver verkligen hjälp, jag kan inte och kommer inte acceptera att leva som jag gör... jag dör hellre

Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra.

Jag hoppas du mår bättre nu och att du inser att livet är värt att leva. Du ska inte känna dig dålig eller misslyckad för att du vill vara tjej. Om du känner att det är rätt så måste du följa ditt hjärta och inte bry dig om alla idioter som hatar i dagens samhälle. Vi är många som stöttar dig i ditt val och hur du vill leva ditt liv. Mitt råd är att du ska vara sann mot dig själv och vill du leva som tjej så ska du göra det, bara du känner att det är helt rätt! Sen kommer det alltid finnas idioter ute i samhället men de ska du inte bry dig om. De människor du ska bry dig om är de som accepterar dig för den du är och som finns och stöttar dig. Gå gärna och prata med en psykolog eller liknande, det kan vara mycket bra och du kan även få hjälp av organisationer och personer som bryr sig om ditt bästa. Tänk positivt så ska du se att ditt liv kommer bli jättebra. De personer som hatar är inte värda din respekt. Min tjej är transsexuell och vi har ett fantastiskt förhållande och det kan du också få. Snälla välj livet så ska du få se att du också kommer bli lycklig och få ett jättebra liv. Kom ihåg de här orden: Älska dej själv för den du är, var sann mot dig själv och följ ditt hjärta och gör det som känns rätt oavsett vad andra människor tycker. Om du mår dåligt och behöver stöd och hjälp eller bara behöver prata med någon så kan du skicka PM till mej om di vill. GO FOR IT!
Citera
2014-04-18, 21:04
Medlem
Men fina du.
Jag önskar att jag kunde trösta dig på något sätt, och att jag kunde ge dig ett datum på när det kommer vända och bli bättre igen, men det kan jag tyvärr inte.
Däremot kan jag garantera att det kommer kännas bättre om ett tag, och att du kommer kunna gå vidare från den ångest du känner nu.
Acceptansen i samhället ökar, fler och fler blir öppet inställda till transpersoner och däri tror jag lösningen kommer. Ditt liv kommer vara fullt med spännande händelser, lycka och kärlek, du måste bara våga tro på det själv!
Be om KBT för din sociala fobi, läs bloggar som skrivs av andra transpersoner och fortsätt vara du - jag är helt övertygad om att du är fantastisk precis som du är. Kram!
Citera
2014-04-23, 16:53
Medlem
Jeffrey-Dahmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borrmint
Jag tycker du ska akta dina ord mycket noga!!! fattar du inte att du sårar folk som har det jobbigt. Transsexuella är inte naturens missfoster, dom är lika välkomna som alla vi andra. vad har det med saken att göra om hon är bög eller inte? Klart att hennes mor ska vara stolt över henne..men din mamma kanske inte är lika nöjd med hur du uttrycker dig och förnedrar folk på sajter. Skärp till dej!

Om du är rädd för att bli sårad då kanske internet inte är den bästa platsen för dig?
Citera
2014-04-23, 17:07
Medlem
Xinnehs avatar
Vet inte mycket om transsexuella men när du bara är 18 bast så har det mycket med hur du känner i den åldern håller man just på att hitta sig själv sen att du då på det känner allt det med könstillhörigheten gör det ju inte enklare. För dom flesta blir det bättre när man blir lite äldre och man har lite mer bakom västen. Lycka till, livet är för kort som det är för att slösa på självmord. Du har en chans här och nu så använd den.
Citera
2014-04-25, 18:10
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Jag gjorde den här "könsbytet" för att jag känner att jag är född i fel kropp
Har du läst något om genus? Om inte tror jag det skulle kunna göra så du förstår dig själv och varför du känner som du gör bättre. Könsroller, bemötande, förväntningar, förutsättningar och sånt.

Hur som helst tror jag det vore bra för dig att så mycket som möjligt vistas i en miljö där folk accepterar varandra, försök undvika folk du vet är intoleranta osv. I och med att ditt mående till stor del verkar vara baserat på hur du bemöts av andra tänker jag att det kan vara en bra idé att vara i en miljö som bekräftar dig och som får dig må bra.

Hoppas du mår bättre snart!
Citera
2015-03-20, 19:22
Medlem
Wanidas avatar
Tråden är riktigt gammal och jag vet inte ens om det är en ide att skriva i den eller om nån ens bryr sig men jag tänkte ge en liten uppdatering på min psykiska situation

Saker och ting har blivit bättre, just nu lever jag så kallat stealth och har ett jobb, varken vänner eller arbetskamrater vet om något. Jag dejtar även en snubbe och om det blir mer känsloaktigt och jag känner mer förtroende osv så ska jag nog berätta om min bakgrund, får hoppas allt kommer gå bra bara

Min sociala fobi har gått bort i princip helt, nu går jag ut och festar, går på krogen, blir uppraggad osv osv. Allt börjar kännas bättre.

Tror att grejen var att jag var så insnurrad i transgrejerna så det var det enda jag tänkte på och gav mig deppression. Nu försöker jag sluta tänka på transgrejer osv och bara se mig som en tjej, det har funkat och jag funkar mycket bättre socialt nu +ingen tror eller misstänker ens att jag är trans vilket gör mig glad.

Tack ni flashbackare som pratade med mig i PM och lugnade ner mig (ni vet vilka ni är) och även tack till er andra och även tack till er troll och transfobiska basement dwellers, ni gjorde mig starkare och nu blir jag i princip aldrig påverkad av transfobiska kommentarer

<3
Citera
2015-04-10, 10:08
Bannlyst
Citat:
Jag är 18 år och gått under utredning i 2 år nu för könsbyte, det enda som jag väntar på nu är operationerna och personnummer ändrings osv osv. Jag passerar bra antar jag, har haft tillfälliga strul på fester och sånt där ingen har märkt under hög musik och sånt att jag "varit kille". På internet passerar jag ännu bättre där min röst inte kan bli något som "avslöjar" mig.

Det går väll rätt bra antar jag fast ändå inte... jag känner hur längre jag kommer i processen desto mer börjar jag fundera på om jag verkligen kommer klara av att leva såhär... Jag har känt mig som en tjej sen jag var 4 år och sådant men att behöva leva som något som vissa kommer hata mig för, hota mig för och äcklas för vet jag inte om jag klarar av, jag har suttit mycket och funderat på sådana saker dom senaste veckorna. Jag kan inte ändra på samhället, folk kommer hata mig, folk kommer inte acceptera mig, folk kommer inte se mig som en kvinna osv. Jag försöker acceptera det men det går inte. Allt det här har lett till att jag isolerat mig socialt. Jag går inte i skolan längre även om det är något jag verkligen vill, jobbar inte, träffar inte människor längre, går knappt ut, rädd för att svara i telefon, rädd för att träffa nya människor osv. För varje månad som går blir det bara värre känns det som.

Jag är bara så rädd för att folk ska döma mig, jag vill ju trots allt leva som en kvinna, det jag har känt mig som i nästan hela mitt liv +nu ser jag knappast manlig ut längre vilket gör mig mer orolig eftersom det inte finns en enda chans att jag kan gå tillbaka till att "vara kille". Det är något jag funderat lite på men då har det varit inte för att jag ångrar mitt val, utan för att jag funderar om jag verkligen kommer att klara av att leva under en massa problem i resten av mitt liv, transfobi och sådant som jag tog upp nyss. Jag bara förstår inte varför folk måste hata, varför folk inte kan acceptera, varför det till och med är en politisk fråga i vissa fall. Varför kan man inte bara få leva ifred? normalt? utan all skit. Jag har gjort misstag i mitt liv som när jag sålde mig själv för att jag trodde jag skulle få bättre självförtroende av det eller när jag tagit ur all min ilska, sorg osv på min familj eller när jag skärt mig själv osv och det är självklart inget jag är stolt för.

Dom senaste veckorna har jag också tänkt på självmord, jag känner liksom att ifall jag stannar som tjej så kommer jag få stå ut med allt jag nyss skrev om, ifall jag försöker som kille kommer jag bara misslyckas, jag kommer må dåligt då över det beslutet plus att det har blivit oerhört svårt för mig att se ut som en kille. Men egentligen vill jag inte ta livet av mig, men känner att jag har inget val ifall jag måste leva med att isolera mig själv och må dåligt och gråta på nätterna och vara rädd.

Jag vet helt enkelt inte vad jag ska göra hur ska jag ens göra för att våga vara social och allt det där som jag var innan jag bestämde mig att ändra på mitt liv totalt? Jag behöver verkligen hjälp, jag kan inte och kommer inte acceptera att leva som jag gör... jag dör hellre

Du kommer att må mycket bättre om du byter kön. Du kommer leva ett mycket bättre liv. Tro mej!

Det råder också kraftigt ökad acceptans för transexuella idag!
Citera
2015-04-18, 21:35
Medlem
snusaren92s avatar
hörrö strunta i köns operationen något som är rätt hett e snygg tjej med kuk de är en av mina fericher annars anser jag att de kan bli lite falsk marknadsflring
Citera
2015-04-20, 09:16
Medlem
Citat:
Tråden är riktigt gammal och jag vet inte ens om det är en ide att skriva i den eller om nån ens bryr sig men jag tänkte ge en liten uppdatering på min psykiska situation

Saker och ting har blivit bättre, just nu lever jag så kallat stealth och har ett jobb, varken vänner eller arbetskamrater vet om något. Jag dejtar även en snubbe och om det blir mer känsloaktigt och jag känner mer förtroende osv så ska jag nog berätta om min bakgrund, får hoppas allt kommer gå bra bara

Min sociala fobi har gått bort i princip helt, nu går jag ut och festar, går på krogen, blir uppraggad osv osv. Allt börjar kännas bättre.

Tror att grejen var att jag var så insnurrad i transgrejerna så det var det enda jag tänkte på och gav mig deppression. Nu försöker jag sluta tänka på transgrejer osv och bara se mig som en tjej, det har funkat och jag funkar mycket bättre socialt nu +ingen tror eller misstänker ens att jag är trans vilket gör mig glad.

Tack ni flashbackare som pratade med mig i PM och lugnade ner mig (ni vet vilka ni är) och även tack till er andra och även tack till er troll och transfobiska basement dwellers, ni gjorde mig starkare och nu blir jag i princip aldrig påverkad av transfobiska kommentarer

<3

Råkade ramla in på denna tråd i förbifarten och fyfan vad förbannad jag blir på inskränkta åsnejävlar som tycker ditten och datten! Vad skönt att höra att det går framåt för dig. Jag tror på dig och alla människor som lever så som de behagar. Tack för att du finns och står på dig!!!
Citera
2018-10-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipscola
Du är en kvinna. Låt ingen övertyga dig om motsatsen.

Tycker förövrigt att Flashback är ett orimligt forum att söka hjälp på. Här är de flesta transmisogyna sexister och nazister. Byt forum, här kommer man ingen vart.

Vill bara meddela att jag ändrat uppfattning i frågan och anser att du är en man. Du får leva som du vill men du kan inte förneka biologin.
Citera
2018-10-22, 20:17
Medlem
Jormapormas avatar
Citat:

Jag vet vad du ska göra. Du ska sluta i att bry dig om vad folk tycker om dig. Bli aktiv i ngn "rfsl/trans"förening och skaffa vänner där. Folk som ser att du är en man kommer prata bakom din rygg men vad fan gör det dig? Ingenting. Jag hade en sjuksköterska på psyk som var transexuell, hon var riktigt kvinnlig trots hennes mörka röst, hon var supertrevlig men endå så fnissade jag med min pojkvän om henne men det är så många fungerar, menar inget illa egentligen. Att folk rent generellt skulle bli äcklade tror jag är fel, att folk vänder sig om är mer troligt. Tänk folk som fått brännskador över hela ansiktet eller "neurosedynbarn" många av dem har jättebra liv trots sitt utseende, det kan du också ha med ökat självförtroende och helt enkelt skita i alla haters. Kanske kan du börja skriva av dig i en blogg, skulle vara intressant att följa din resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in