2015-08-31, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadow913
En märklig grej är att jag under en kort period i mitt liv på ca 6 mån bytte från rakt till lockigt hår och sedan tillbaka. Jag har alltid haft rakt hår före och efter det. När jag funderat på skillnaden i levnadsvanor kom jag fram till att den enda skillnaden var att jag under just den perioden käkade mycket vitaminer, i synnerhet B-vitaminer, samt omega3.

Någon som hört talas om detta förut, och vet vad det berodde på?

Tycker på nåt sätt att lockigt är coolare på mig.

Mitt hår har blivit lockigare det senaste halvåret. Håller också på med bvitamin och omega 3. Jag trodde håret hade börjat locka sig för att hårstråna blivit tunnare men det kanske är något annat :P

Svårt att säga vad som är snyggast men lagom är nog snyggt på både tjej och kille, lite vågigt alltså. Beror på var man har för hår också. T ex tjockt krulligt tycker jag inte är så snyggt utan då passar det med att platta till det Och någon med stripigt rakt kan göra lockar, så blir det finare. Alltså tjockt hår passat som rakt och tunt hår mer som lockigt. Sen beror de nog på ansiktsform och vilken frisyr man har också

Gällande lockar så gillar jag inte små och krulligt. Men stora lockar eller vågor är snyggt i tjejers hår.
Senast redigerad av ulvan 2015-08-31 kl. 22:40.
Citera
2015-08-31, 22:54
Medlem
AmygdalaDesus avatar
Jag (kille) har jättelockigt hår.
Får i princip sånt här.
http://hairstylesportal.com/wp-conte...k-hair-men.jpg

Som ni kanske sett mig skriva tidigare i andra trådar så hatar jag att ha sånt hår, och då jag var yngre (17-20) så rakpermanentade jag håret.
Nu förtiden brukar jag hålla det snaggat istället.
För tillfället har jag dock en ganska kort frilla, så lockarna är inte aids ännu.
Citera
2015-08-31, 22:57
Medlem
bockyboats avatar
På killar är det fint med vilket som.
Citera
2015-08-31, 23:17
Medlem
massacre-shootingss avatar
Helt klart rakt hår på killar
Citera
2015-08-31, 23:55
Medlem
Vågigt/stora lockar på killar. Dvs mitt emellan.
Citera
2015-09-01, 00:37
Medlem
Wzzys avatar
Har själv vågigt och lockigt hår.. Hatade det som ungdom men nu när man vuxit upp har man insett att the ladys ofta gillar det. Som kille föredrar jag väl rakare hår på kvinnor, men det blir oftast lite platt och dött. Men hår är knappast något jag skulle dissa en tjej över.
Citera
2015-09-01, 07:32
Medlem
SorcererSimons avatar
Naturligt lockigt hår med små lockar ända från hårbotten är inte snyggt. Lite större stylade lockar en bit ut på håret som en bröllopsfrisyr kan vara riktigt snyggt.
Citera
2015-09-01, 08:19
Medlem
swingersclubs avatar
Lockigt hår är enl mig snyggare än spikrakt.
Citera
2015-09-01, 10:06
Medlem
Freja-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmygdalaDesu
Jag (kille) har jättelockigt hår.
Får i princip sånt här.
http://hairstylesportal.com/wp-conte...k-hair-men.jpg

Som ni kanske sett mig skriva tidigare i andra trådar så hatar jag att ha sånt hår, och då jag var yngre (17-20) så rakpermanentade jag håret.
Nu förtiden brukar jag hålla det snaggat istället.
För tillfället har jag dock en ganska kort frilla, så lockarna är inte aids ännu.

Sånt hår är ju jättegulligt på killar, varför klipper du av det :-(
Citera
2015-09-01, 10:21
Medlem
Nedomanskys avatar
Har kvinnan bara kvar håret mellan benen, så spelar det ingen roll om det är lockigt eller rakt...
Citera
2015-09-01, 17:14
Medlem
AmygdalaDesus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freja-V
Sånt hår är ju jättegulligt på killar, varför klipper du av det :-(
Haha well....du vet vad dom säger. De med rakt hår vill ha lockigt.
De med lockigt hår vill ha rakt hår.
Alltid velat ha ett snyggt backslick (rockigt backslick) men det finns inte en chans i helvetet :<
Citera
2015-09-01, 17:15
Medlem
Rakt på tjejer. Jag är inte ett fan av lockigt hår alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in