Citat:
Ursprungligen postat av
Shadow913
En märklig grej är att jag under en kort period i mitt liv på ca 6 mån bytte från rakt till lockigt hår och sedan tillbaka. Jag har alltid haft rakt hår före och efter det. När jag funderat på skillnaden i levnadsvanor kom jag fram till att den enda skillnaden var att jag under just den perioden käkade mycket vitaminer, i synnerhet B-vitaminer, samt omega3.
Någon som hört talas om detta förut, och vet vad det berodde på?
Tycker på nåt sätt att lockigt är coolare på mig.
Mitt hår har blivit lockigare det senaste halvåret. Håller också på med bvitamin och omega 3. Jag trodde håret hade börjat locka sig för att hårstråna blivit tunnare men det kanske är något annat :P
Svårt att säga vad som är snyggast men lagom är nog snyggt på både tjej och kille, lite vågigt alltså. Beror på var man har för hår också. T ex tjockt krulligt tycker jag inte är så snyggt utan då passar det med att platta till det

Och någon med stripigt rakt kan göra lockar, så blir det finare. Alltså tjockt hår passat som rakt och tunt hår mer som lockigt. Sen beror de nog på ansiktsform och vilken frisyr man har också
Gällande lockar så gillar jag inte små och krulligt. Men stora lockar eller vågor är snyggt i tjejers hår.