2014-03-24, 03:37
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Men skämtar du eller? Fy fan vad alla brynäsare är bortskämda och kortsynta. Även fast det kanske inte var hans värvningar som avgjorde SM 2012 så var det ändå han som hade ansvaret för laget.

Sedan måste man säga att detta år knappast kan sägas är en flopp från hans sida. ALLA värvningar inför denna säsong har varit lyckade, och bägge nordamerikanerna har varit bra. Detta till skillnad från alla andras sportchefer (utom Växjös) som har värvat omotiverade amerikaner. Sedan kan man kritisera Jonsson som inte fått ut mer av materialet som Sundlöv gett honom. Men att Sundlöv gör ett dåligt jobb är skitsnack om man ser ur en objektiv synvinkel.

Edit: Följdfråga. Skulle du vilja byta sportchef med en annan SHL-klubb och i så fall vem? Tänk på att Brynäs ligger 8:a i ligan över högst lönebudget.
Kanske uttryckte mig lite bryskt, jag är mest trött på vårt slutspels-facit och undrar varför det inte görs något åt det. Nu har vi med all säkerhet sumpat det här slutspelet pga 1. Lat scouting av FBK, 2. Lat coachning under matcherna och 3. Dålig inställning av spelarna. Hela Hockeysverige vet att Brynäs är minst lika bra men utan vinnarmentalitet blir det såhär istället. År efter år... 2012 undantaget.

TJ är ansvarig för att pusha laget men lyckas allt som oftast inte med det. Han är också alldeles för envis vilket drabbar laget negativt bakom kulisserna. Ingen vill/vågar föreslå någon ny spelidé för de vet att han inte går med på det. Hans konstanta "enorm tro på det vi gör" talar för detta, han drog t.o.m upp det igen i intervjun i senaste matchen.

Ska bli intressant att se honom nöta Djoos vid blå PP efter PP nästa säsong, vårt PP kommer haverera utan Ryan men så länge vi har en enorm tro på det vi gör!
2014-03-24, 09:40
Medlem
m4tt145s avatar
Enligt mrmadhawk ska det tydligen vara klart att Andreas Johansson tar över HV71.
2014-03-24, 09:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Enligt mrmadhawk ska det tydligen vara klart att Andreas Johansson tar över HV71.
Stackars HV. Inget slut på allt elände verkar det som. Johansson dög ju inte ens i Färjestad.
2014-03-24, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Stackars HV. Inget slut på allt elände verkar det som. Johansson dög ju inte ens i Färjestad.
Det går faktiskt en del rykten om att Jonas Rönnqvist gjort klart för en elitserieklubb. Och en del av de ryktena vill placera honom HV71.

Nåja, rent spontant ur de sillyerfarneheter man fått genom åren så tror jag att det blir den där Johansson. Vi får se. Iaf om det nu blir han så får man vill ge honom en chans innan motorsågen plockas fram.
2014-03-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Andreas Johansson har spelat i 20 olika klubbar under sin karriär, enligt EP. NHL, AHL, SHL, KHL, NLA, osv. Och då har han varit i samma klubb flera gånger, tex Färjestad.

Under sitt första år som tränare har han redan avverkat 2 klubbar, Färjestad där han fick sparken och Södertälje där han valde att gå själv.

Karln måste ha ett stort konto för flyttkostnader, som han har flyttat runt, och det verkar inte som han har tänkt sluta med flyttkarusellen. För mig är han som Bojan Djordic i fotboll, han passar inte in någonstans. Man kan ju fråga sig om det är klubbarna det är fel på, eller om det är spelaren det är fel på när någon byter klubb varje säsong ungefär.

Och nu ska han ta över HV71 enligt ryktena, hur länge det kommer vara hållbart får väl framtiden utvisa, men jag tror inte han blir långvarig tyvärr. Hans facit talar för kort sikt, inte lång sikt.

Jag är mest glad att Leksand INTE är med i bilden vad gäller Andreas Johansson.

Lycka till HV71!
2014-03-24, 17:05
Bannlyst
AJ fick ju uppenbarligen ordning på SSK, men frågan är om HV i den situation man är i bör satsa på ett relativt osäkert kort? AJ är ju rätt grön när det gäller huvudtränarsysslan.
2014-03-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
AJ fick ju uppenbarligen ordning på SSK, men frågan är om HV i den situation man är i bör satsa på ett relativt osäkert kort? AJ är ju rätt grön när det gäller huvudtränarsysslan.

Det man kan konstatera är ett efter Andreas utträde så började FBK spela lite bättre. Men även att det kaos som varit i Färjestad får mig att tänka ända tillbaka till säsongen 94/95 som jag kan minnas mig ett sådant kaos.

Sedan har det väl varit något tjafs kring AJ och hans son lag där AJ varit med och hjälpt till.
Sen om det beror på AJ eller inte vet jag inget om.
2014-03-24, 21:44
Medlem
Undrar vad som händer med nu angående Luleås Gunnarsson. Kontrakt med Färjestad redan?
I dag kan han ha dragit på sig en knäskada.
2014-03-24, 23:25
Medlem
Displaceds avatar
Hej svejs Scott...

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ute-ur-slutspelet--da-tappar-brynas-profilen/
2014-03-25, 03:15
Medlem
Tydligen ska Erik Granqvist som varit målvaktstränare i FBK nu bli assisterande tränare till A. Johansson i HV.
2014-03-25, 06:57
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RossoBiancoVerde
Tydligen ska Erik Granqvist som varit målvaktstränare i FBK nu bli assisterande tränare till A. Johansson i HV.

Om detta är sant så är det en kanonvärvning av Stille.

Men skulle inte Granqvist till NA?
2014-03-25, 08:13
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Hej svejs Scott...

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/ute-ur-slutspelet--da-tappar-brynas-profilen/
Tråkigt att KHL dammsuger ligan efter varje säsong. Lär ju inte bli bättre nu när fyra nya lag ska in samtidigt som utlänningskvoten höjs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in