2014-05-21, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Tedenby är en fin kille han kommer inte att spela för en kriminell organisation som Västra Rövbögelunda. Förresten om han mot all förmodan skulle välja Sverige så är det bara HV71 som gäller för honom. Det säger sig självt!

Du sa något liknande om Fantenberg i Mars, hur gick med det nu igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Haha, snälla du, bara för att Frölunda vill ha honom betyder ju det inte att han vill till Frölunda. Det känns som att ni fans fått en jäkla hybris sedan Rönnberg blev tränare. Du menar alltså att Frölunda är mer lockande för honom än vad HV71 är? Laget han spelat i sedan han var liten. Janmark, Thuresson, Lander och nu Tedenby. Vad är nästa? Steven Stamkos kanske vill flytta till Göteborg för att spela Rönnbergs attraktiva hockey

Och exakt vart skrev jag att Tedenby skulle vara intresserad av Frölunda och att FHC skulle locka mer än HV71? Skrev endast att Frölunda är mycket sugna på Tedenby. Vad Tedenby vill spela är inget jag vet, men han är nog i en position där han dividerar om vilken liga han vill till, vilken passar bra in på spelaren/spelarna Lechtaler pratar om. Han pratar även om andra faktorer, vill mycket väl kan vara att hans tidigare SHL-klubb HV71 är inblandad.
2014-05-21, 20:26
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Och exakt vart skrev jag att Tedenby skulle vara intresserad av Frölunda och att FHC skulle locka mer än HV71? Skrev endast att Frölunda är mycket sugna på Tedenby. Vad Tedenby vill spela är inget jag vet, men han är nog i en position där han dividerar om vilken liga han vill till, vilken passar bra in på spelaren/spelarna Lechtaler pratar om. Han pratar även om andra faktorer, vill mycket väl kan vara att hans tidigare SHL-klubb HV71 är inblandad.
Du skriver inte uttryckligen att HAN är intresserad, men i och med att DU skriver att Frölunda är sugna på honom, blir det underförstått att DU tror att han vill dit. Därav ett tydligt exempel att ni fans fått hybris.
2014-05-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Du skriver inte uttryckligen att HAN är intresserad, men i och med att DU skriver att Frölunda är sugna på honom, blir det underförstått att DU tror att han vill dit. Därav ett tydligt exempel att ni fans fått hybris.

haha luddigt! Du drar ner diskussionen på en ganska tråkig nivå så jag drar mig ur.

* Frölunda uppvaktar nog Tedenby.

* Tedenby hade passat perfekt in i Frölundas spelsätt och matchar den spelartyp man är ute efter.

* Vad Tedenby anser om Frölundas förmodade intresse är oklart. Även om jag på något plan, enligt Jkroken, antytt annat.
2014-05-21, 20:41
Medlem
Frölunda kan inte värva Tedenby. Först måste han spela i HV tills han blir gammal och riktigt jävla värdelös, först då kan Förlunda värva honom precis som de gjort med de andra fd hv-spelarna
2014-05-21, 23:33
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
haha luddigt! Du drar ner diskussionen på en ganska tråkig nivå så jag drar mig ur.

* Frölunda uppvaktar nog Tedenby.

* Tedenby hade passat perfekt in i Frölundas spelsätt och matchar den spelartyp man är ute efter.

* Vad Tedenby anser om Frölundas förmodade intresse är oklart. Även om jag på något plan, enligt Jkroken, antytt annat.
Jag påstår inte på något sätt att jag själv vet vad Tedenby tycker och tänker. Jag pratar om hur ni supportrar på något sätt övervärderar er själva och att ni tänker att det är oerhört svårt att som spelare tacka nej om Frölunda erbjuder ett kontrakt.

"Tedenby hade passat perfekt in i Frölundas spelsätt och matchar den spelartyp man är ute efter." Det komiska med detta citat är ju att du indirekt påstår att Frölunda seriöst försöker värva honom. Och om Frölunda försöker värva honom, är det ju relevant att diskutera om Tedenby själv vill dit. Åtminstone är detta tolkningen man kan göra av citatet, även om det inte nödvändigtvis är din avsikt. Dock så skulle det vara ett väldigt meningslöst inlägg om det inte skulle vara din avsikt.
Senast redigerad av Jkroken 2014-05-21 kl. 23:37.
2014-05-21, 23:44
Medlem
Någon modoit här inne som vet om Ahnelöv kommer ersättas under tiden har är borta eller om vi kommer satsa på junisarna? Själv har jag redan nu en enorm abstinens och bara väntar på att säsongen ska dra igång.
2014-05-22, 14:48
Medlem
€rics avatar
Jaha då verkar Rahm vara klar då.

Vet inte vad jag ska känna. En målvakt som visat sig vara bra i allsvenskan men inte tillräckligt för SHL. Dopat sig.

Nej, robin får bevisa mycket innan han vinner mitt förtroende iaf. Gillar inte alls historiken med dopningen även om det förekommer mer hos spelare.
2014-05-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Vet inte vad jag ska känna. En målvakt som visat sig vara bra i allsvenskan men inte tillräckligt för SHL. Dopat sig.

Nej, robin får bevisa mycket innan han vinner mitt förtroende iaf. Gillar inte alls historiken med dopningen även om det förekommer mer hos spelare.
Ehh, är inte målvakten spelare menar du? Sedan borde alla dopare stängas av på livstid vare sig det är medvetet eller ej.
2014-05-22, 16:43
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric

Han var väl rätt bra i Malmö eller? Rent hockeymässigt så är det en bra värvning tycker jag.
2014-05-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Han var väl rätt bra i Malmö eller? Rent hockeymässigt så är det en bra värvning tycker jag.

Även om jag absolut tycker att Rahm inte gjorde bort sig, så tycker jag absolut inte han imponerande heller. Väldigt medelmåttig.
2014-05-22, 17:06
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Även om jag absolut tycker att Rahm inte gjorde bort sig, så tycker jag absolut inte han imponerande heller. Väldigt medelmåttig.
Okej, jag såg inte alltför många matcher med Malmö kan jag inte påstå.
2014-05-22, 17:11
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tror de gick helt OK iaf. Ser man utanför hela dopnings saken så är de en sådan målvakt jag ville ha. En som inte riktigt fått de fungera i SHL men ändå visat att han har potential att vara en bra målvakt. Jag har sådant stort förtroende för vår målvaktstränare att jag är säker på att han kommer höja Rahm.

Men jag hade ju helst hoppats på Engstrand.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in