2014-05-21, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatkvadrat
Ursäkta om jag är lite efter, men har Tedenby skrivet på för Lev Prag nu? Isf när för har helt missat det.
Haha, näe bara jag som spekulerar lite. Tror så här att om Thörnberg och Ullström spelar i Prag så har han ett par kompisar där, KHL betalar reko lön och Prag är en bra och fin stad att leva i. Så om Prag fortsatt vill ha honom vad finns det att tveka på? Bättre det än att leva i Sibirien liksom om han nu inte har någon ingång hos nått annat NHL-lag förstås.
2014-05-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Haha, näe bara jag som spekulerar lite. Tror så här att om Thörnberg och Ullström spelar i Prag så har han ett par kompisar där, KHL betalar reko lön och Prag är en bra och fin stad att leva i. Så om Prag fortsatt vill ha honom vad finns det att tveka på? Bättre det än att leva i Sibirien liksom om han nu inte har någon ingång hos nått annat NHL-lag förstås.

Okej, då förstår jag.

Jo, det låter ju helt klart logiskt att han skulle vilja gå dit. Dock finns det ju fortfarande kvar några "gamlingar" i HV från hans tid här så tror faktiskt inte det är omöjligt att han flyttar "hem". Tror dock att det står mellan hv eller KHL, NHL tror jag inte är ett alternativ längre. Hoppas såklart på hv då det kan behövas ännu en klubbskicklig spelare likt Fiala, den som lever får se...
2014-05-21, 16:55
Medlem
m4tt145s avatar
Djurgården värvar backen Markus Nordlund, 14p på 35 matcher för Ambri-Piotta den gångna säsongen.
2014-05-21, 17:21
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Djurgården värvar backen Markus Nordlund, 14p på 35 matcher för Ambri-Piotta den gångna säsongen.

DIF ser onekligen ganska usla ut på pappret. Hoppas de överraskar dock. Jag gillar att bli lurad att pengar inte är allt med jämna mellanrum.

Den där Nordlund verkar ha haft en riktig Hersley-säsong tidigare med landslagsspel och allt. Undrar vad det är för en filur.
2014-05-21, 17:33
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
DIF ser onekligen ganska usla ut på pappret. Hoppas de överraskar dock. Jag gillar att bli lurad att pengar inte är allt med jämna mellanrum.

Den där Nordlund verkar ha haft en riktig Hersley-säsong tidigare med landslagsspel och allt. Undrar vad det är för en filur.
Ptja, Leksand såg ju ungefär lika värdelösa ut på pappret innan förra säsongen också. Om Djurgården kan fixa 1-2 lite vassare spelare så kan allt hända. Förväntar mig inget annat än en ultradefensiv säsong likt våran från dom nästa år. Ska bli intressant att se.

Denna spelaren verkar också intressant, hade faktiskt inte haft något emot att ha honom som en ersättare till Hersley, för det kan väl ändå inte meningen att Kapstad ska vara den enda backen med lite offensiv i sig? Med tanke på att Salo var ute efter Ian White.
2014-05-21, 17:40
Medlem
m4tt145s avatar
Förövrigt är det officiellt att Toni Rajala lämnar HV, han har skrivit ett treårs kontrakt med Jugra, som trejdade till sig hans rättigheter igår.
2014-05-21, 18:13
Medlem
€rics avatar
http://aikhockey.se/artikel/55450/

Robin Olsson klar. Mycket nöjd med våra nyförvärv "utifrån" även om de är riktigt få. Även bra att se att de duktiga juniorerna får chansen nu. Jag tror mycket på ett hungrigt lag och som de ser ut nu är det verkligen något vi har.

Men vi måste få in några duktiga och rutinerade killar på forwardssidan som kan bära laget på isen och i omklädningsrummet med dessa unga killar.
2014-05-21, 18:23
Medlem
Tror Frölunda är bra sugna på Tedenby.
2014-05-21, 18:38
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Tror Frölunda är bra sugna på Tedenby.
Säg ett lag som inte är sugna på Tedenby?
2014-05-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Säg ett lag som inte är sugna på Tedenby?

Inte speciellt insatt i andras lagbyggen och värvningsstrategier. Är du det tuffing?

Hans speed, teknik och förhoppningsvis mer amerikanska spelsätt är något som hade passat perfekt hos Frölunda. "Vi drar i några trådar men det är en mängd faktorer som spelar in. Andra ligor, till exempel, säger Christian Lechtaler." Känns mycket väl att det kan vara Tedenby man syftar på. Överväger om han ska välja SHL eller KHL?
2014-05-21, 19:19
Bannlyst
Citat:
Inte speciellt insatt i andras lagbyggen och värvningsstrategier. Är du det tuffing?

Hans speed, teknik och förhoppningsvis mer amerikanska spelsätt är något som hade passat perfekt hos Frölunda. "Vi drar i några trådar men det är en mängd faktorer som spelar in. Andra ligor, till exempel, säger Christian Lechtaler." Känns mycket väl att det kan vara Tedenby man syftar på. Överväger om han ska välja SHL eller KHL?
Tedenby är en fin kille han kommer inte att spela för en kriminell organisation som Västra Rövbögelunda. Förresten om han mot all förmodan skulle välja Sverige så är det bara HV71 som gäller för honom. Det säger sig självt!
2014-05-21, 19:19
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:

Haha, snälla du, bara för att Frölunda vill ha honom betyder ju det inte att han vill till Frölunda. Det känns som att ni fans fått en jäkla hybris sedan Rönnberg blev tränare. Du menar alltså att Frölunda är mer lockande för honom än vad HV71 är? Laget han spelat i sedan han var liten. Janmark, Thuresson, Lander och nu Tedenby. Vad är nästa? Steven Stamkos kanske vill flytta till Göteborg för att spela Rönnbergs attraktiva hockey

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in