2014-05-13, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Exakt!
Bandy är lite som häst och vagn; charmigt att det fortfarande finns kvar men man föredrar ju sportbilen.

Edit: tror iofs jag skulle gråta gruvtårar ( nä den funkar kanske inte?) om Arvidsson drar också. Jocke symboliserar nutidens framgång och Arvidsson framtiden.
Näe, om bandyn är Roll-Roycen så är hockeyn kanske typ som en Volvo.

Visst det är mycket roligare att titta på hockeyn men inte att spela den då är bandy mycket bättre
2014-05-13, 14:58
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Vad är felet med att ha sommarboende i Skellefteå?

Inget fel i sig men om man har massor med stålar kan man ju välja så jävla många andra ställen. Är man dessutom från Stockholm är det ju väldigt konstigt om man ska välja bort en av världens finaste sommarstäder mot en liten by.
2014-05-13, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Inget fel i sig men om man har massor med stålar kan man ju välja så jävla många andra ställen. Är man dessutom från Stockholm är det ju väldigt konstigt om man ska välja bort en av världens finaste sommarstäder mot en liten by.
Är inte grejen med semester att man tillbringar den i en liten by på landet? Varför man skulle vilja vistas i Stockholm kan jag inte alls förstå en ganska liten stad och ur ett europeiskt perspektiv en liten mellanstad som ligger i landet långt borta.
2014-05-13, 15:11
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Han är ju från Stockholm så där har han väl andra ställen att bo.
2014-05-13, 15:43
Medlem
Norrland är trevligt på sommaren. Midnattsolens land, yada yada yada.
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Näe, om bandyn är Roll-Roycen så är hockeyn kanske typ som en Volvo.

Visst det är mycket roligare att titta på hockeyn men inte att spela den då är bandy mycket bättre
HV kanske är en tråkig Volvo, mitt favoritlag känns dock som en rivstartande Nissan GT-R. Nejdu nu går ditt trollande för långt även för mig!

Om vi går tillbaka till ämnet så ska LJ sagt på sponsormötet idag att vi är muntligt klara med en spelare.
...Ryktas samtidigt om Adrian Kempe.
Senast redigerad av atreyeri 2014-05-13 kl. 15:58.
2014-05-13, 15:59
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Jag tror inte Möller säljer ett hus som han har renoverat i merparten av månaderna som han har ägt huset. Snacka om slöseri med pengar i så fall.

Hyr ut, ja, det är mer sannolikt.
Vadå slöseri? Det är ju ingen hyresrätt.
2014-05-13, 17:20
Medlem
VIK äger silly enligt madhawk, kul att äga på nåt antar jag. Skämt åsido, Angell och Johner är tunga namn och andra mindre tunga gör man börjar få hopp som sedan ska grusas i september.

Räddhåks rustar för fulla muggar med, blir tuffa igen nästa säs. AIK har då med 10 Mkr i nödlån och 7 Mkr fallskärm; 17 miljoner mer än övriga lyckats fylla upp med 4 mannar?
2014-05-13, 20:48
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
VIK äger silly enligt madhawk, kul att äga på nåt antar jag. Skämt åsido, Angell och Johner är tunga namn och andra mindre tunga gör man börjar få hopp som sedan ska grusas i september.

Räddhåks rustar för fulla muggar med, blir tuffa igen nästa säs. AIK har då med 10 Mkr i nödlån och 7 Mkr fallskärm; 17 miljoner mer än övriga lyckats fylla upp med 4 mannar?

Inga av dessa pengar går till spelare. 10 milj går till att betala skulder (istället för att låta staten betala) och 7 milj ska gå till folket som jobbar runt laget.

Eftersom vår sportchef inte kunnat skriva kontrakt först för 2 veckor sedan så är de väl inte konstigt?
2014-05-13, 21:00
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul

Alla lag i hockeyallsvenskan ska vara glada att just aik åkte ur. Tänk om ett lag med vettig ekonomi och 6 mille mer än andra lag skulle ryka. Skulle inte vara så kul då.
Nu kommer nog gnaget få det tufft.
Malmö och Vik känns jävlgt heta just nu.
Angell och Johner är två grymma värvningar på allsvensk nivå.
2014-05-13, 21:13
Medlem
johannesEs avatar
Christian Berglund på väg till Karlskoga enligt Viasat.

http://www.viasatsport.se/nyheter/hockey/avslojar-berglund-aktuell-karlskoga/

Kan de landa Berglund samt en stabil målvakt luktar det SHL
2014-05-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Om vi går tillbaka till ämnet så ska LJ sagt på sponsormötet idag att vi är muntligt klara med en spelare.
"Svensk forward med utländsk agent"

Äntligen! Dags att koka kaffe och göra lite sillysearch. Gött med en riktig sillyseason!
Tydligen räknar man bort Möller och Alm. Intressant med Alm, trodde jag verkligen inte med tanke på hans skadefyllda säsong.
Senast redigerad av atreyeri 2014-05-13 kl. 22:52.
2014-05-13, 23:33
Medlem
Displaceds avatar
Sägs att Gozzi ska på nytt möte med Brynäs för att diskutera vidare. Kul för honom om han får jobba med ett riktigt lag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in