2014-07-01, 15:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Hoppas Salo spenderar pengarna vist, tycker egentligen det räcker med en back till att ha på Hersleys plats.

Skulle tro att det är en Back, saknar även en forward till sedan blir det SM Guld
2014-07-01, 15:49
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte

Potentiella 30 p-spelare är:
Lucas Wallmark
Lennart Petrell
Chris Abbott
Cam Abbott
Daniel Zaar
Fan nu vart jag ju riktigt orolig.
Tror ingen av dessa klarar att göra speciellt mycket poäng nämligen. Nu ska det ju värvas forward/center, så där kanske det kan bli bra ändå.
Men kreativitet från backposition då? Där måste nog Kukan och Hjelm ta stora steg om Luleå ska vara likvärdig med passerad säsong.
2014-07-01, 15:55
Medlem
Vi kanske kan börja hoppas på Möller i Skellefteå igen.

http://www.hockeysverige.se/2014/07/01/varvar-slutspelsskyttekungen-istallet-for-moller/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
2014-07-01, 16:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Tror ingen av dessa klarar att göra speciellt mycket poäng nämligen. Nu ska det ju värvas forward/center, så där kanske det kan bli bra ändå.
Men kreativitet från backposition då? Där måste nog Kukan och Hjelm ta stora steg om Luleå ska vara likvärdig med passerad säsong.
Glömmer du Kristian Näkyvä? Han borde väl kunna skapa lite från backposition?
2014-07-01, 17:36
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu snackas det om vilka som lämnat efter säsong. Så oavsett så blev Färjestads tapp värre. Sedan vet du ju inte vilka av dessa som spelar i Skellefteå nästa säsong.

Hur ser det ut för Luleå. Hur många till ska dom ta in? Vilka platser har prio?

En ytter och en center letar man efter. Man säger sig ha ganska mycket pengar att spendera dessutom.
2014-07-01, 18:19
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
En ytter och en center letar man efter. Man säger sig ha ganska mycket pengar att spendera dessutom.

Det blir bara en center som ska in.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Du måste räkna in faktorer som istid också. Med Olausson och Klasen borta så kommer ju andra spelare att få mer istid och de jag räknade upp är såna killar som bör kunna producera. Minst en av de där spelarna kommer göra 30 p i vinter om vi nu inte värvar in nåt annat men jag är osäker. Inte värt att värva in en center för sakens skull.

Och vad gäller backsidan så är det ju inte så att vi direkt haft några backar som bombat in poäng efter poäng sen Janne Niinimaa. Nog bör vi ha nån back (Näkyvä?) som klarar av att göra 15-20 poäng?

Har stora förväntningar som sagt på Dean Kukan men det är 97: orna och 98: orna som ser riktigt intressanta ut. Det är ju dock några år bort.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2014-07-01 kl. 18:23.
2014-07-01, 18:56
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Jag är inte orolig, vi kommer bli ett mittenlag. När vi aspirerade på att gå hela vägen så visade det sig att Olle och Klasen försvann i de täta tuffa matcherna. Båda var helt osynliga i finalserien. Olle var osynlig mot AIK i kvarten och har nog aldrig gjort ett bra derby. Klasen hade ett bra derby på över tio försök.

Kreativa roliga spelare men jag vet inte om de två är den där skillnaden som gör att man blir ett vinnande lag. Nu börjar vi om från noll och är i rebuild-läge. Men mittenlag kommer vi bli. Det har vi material för. Det kommer bli mera rock n' roll än tidigare, helt klart. Lenny, Sylvegård och Savva är tre nyförvärv som inte bangar för att kasta handskarna och alla tre är rätt duktiga på att fajtas.

Potentiella 30 p-spelare är:
Lucas Wallmark
Lennart Petrell
Chris Abbott
Cam Abbott
Daniel Zaar

Där är en som kommer att växa ut kommande säsong. Synd bara att han drog iväg. Men det var benhårt att slå sig in i truppen och han hade inte tålamod att vänta. I vinter skulle hans chans kommit.

Fröknarna abbot kan ni glömma. Dom har passerat bästföredatum. Dessutom drar dom bara på sig dumma utvisningar och kostar mer än dom smakar.
2014-07-01, 19:05
Medlem
RedXs avatar
Abbotts gör sig väldigt väl i en tredjekedja och jag tror att de passar väl in i den filosofi som präglat Luleå under Rönnken. Man kan dock gissa att de har betalt för en första/andrakedjeroll så bang-flr-the-buckfaktorn är kanske inte särskilt hög.

Hur låter det förresten från Luleålägret, kommer man att fortsätta på den inslagna vägen under Fagervall eller kan det bli tal om en annan typ av hockey?
2014-07-01, 19:12
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Det blir bara en center som ska in.

Väntar man med annat till under säsongen då? Med tanke på marknaden.
2014-07-01, 19:47
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Abbotts gör sig väldigt väl i en tredjekedja och jag tror att de passar väl in i den filosofi som präglat Luleå under Rönnken. Man kan dock gissa att de har betalt för en första/andrakedjeroll så bang-flr-the-buckfaktorn är kanske inte särskilt hög.

Hur låter det förresten från Luleålägret, kommer man att fortsätta på den inslagna vägen under Fagervall eller kan det bli tal om en annan typ av hockey?

Det kommer bli en annorlunda ishockey med Fagervall. Man kommer att vara mer flexibel vad gäller taktiskt och man kommer inte vara rädd för att spela tufft och riskera utvisningar.

Annars kommer man ju att bygga vidare på det spel som Rönken etablerat och som är ganska kutym i SHL med överbelastning i egen zon. I och med att linjerna flyttas så kommer det ju krävas en del justeringar från samtliga lag. Det kommer finnas mer ytor bakom målet och du kommer kunna hota på ett annat sätt därifrån.
2014-07-01, 19:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Väntar man med annat till under säsongen då? Med tanke på marknaden.

Ingen aning, men kolla antal forwards redan nu samt det faktum att alla tränat med laget på försäsongen (ja finnarna har ju varit en kortare sväng). De enda två som inte tränat med laget under sommaren är Olausson (som byter klubb) och Fransson (som vill till KHL). Dumpar du spelare så gör du det tidigare. Du låter inte spelaren leva i tron att han har en plats i laget över sommaren.
2014-07-01, 20:26
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ingen aning, men kolla antal forwards redan nu samt det faktum att alla tränat med laget på försäsongen (ja finnarna har ju varit en kortare sväng). De enda två som inte tränat med laget under sommaren är Olausson (som byter klubb) och Fransson (som vill till KHL). Dumpar du spelare så gör du det tidigare. Du låter inte spelaren leva i tron att han har en plats i laget över sommaren.

Fast Osten har ju själv pratat om en center och en ytter. För mig hade man gärna fått skicka Forsberg all världens väg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in