2014-03-14, 15:49
Medlem
Genserics avatar
Ofta tror tjejer att de är mycket snyggare än vad de egentligen är, kanske detta som är problemet?
Citera
2014-03-14, 19:43
Medlem
Trakigtaliass avatar
Jag är ju kvinna i och för sig. Men en klar fördel är att tänka på vad man utstrålar för energi. Sträck på dig och le, våga ta mycket ögonkontakt. Vilken kille vågar ragga på en arg snygg brud?
Jag brukar (oftast med tjejkompisar) gå fram själv och jag tror aldrig att jag blivit dissad på krogen vad jag kommer ihåg.
Citera
2014-03-14, 20:15
Medlem
Kan vara så att många killar är som jag
Man går ut för att ha roligt. Kollar alltid runt men inte efter ligg, utan efter vänner. Träffar alltid många man känner och har den där känslan att jag skiter i brudar, det ända jag vill ikväll är att ha kul mer vänner. Dock så falerar den teorin dagen efter när man blir lite irriterad på sig själv att man inte tagit den trevliga och ofta vackra kvinnan som börjat prata med en till en ny nivå och tar med henne till ett bord och börjar prata.

Vad killar än säger så har dom flesta kanske inte så bra självförtroende som kvinnor önskar. världen ändrar sig ständigt och det är ej som för 10-20 år sedan. Har själv ett otroligt bra självförtroende men vet samtidigt vars jag ligger i rankingen

Gillar skarpt att kvinnor tar mod till sig att att bjuda upp och tar initiativ att prata litegrann, så länge det inte blir för på. När dom "knappt med kläder på" börjar taffsa m.m innan dom har hälsat(ja det har hänt ett x antal ggr) så tappar man lite av lusten, dock så uppskattas det verkligen om kvinnan ifråga tar det första initiativet och startar en konversation..

Mina egna åsikter är att det är enormt jobbigt att gå fram till en kvinna och börja prata som man inte känner sedan innan. Och ska jag vara helt ärlig så har jag gjort en liten "undersökning" med de jag känner och majoriteten av både kvinnor och män säger att går du fram till någon av motsatta könet så är det en raggning som pågår.

Även fast jag säger att inte andras åsikter rör mig ryggen så tänker man till en andra och tredje gång innan man går fram till en flicka. Jag går oftast fram för att jag vill ha roligt och träffa människor som jag inte har träffat sen innan- Men jag ser verkligen blickarna från olika håll och även från damerna ifråga som tror att allt är ett raggningsknep. Dock så är det inte så. Och vill ej ha så dömande kvinnor...

Ursäkta, är onykter och kanske flöt iväg litegrann men orkar inte kolla igenom vad jag skrivit.

Ta lite initiativ som flera sagt ge en blick eller något för att visa att du är intresserad, annars. Var iaf artig, och inte otrevlig om någon raggar på dig. Tredje grejen är att alla tänker som jag, men det tvivlar jag starkt på

Ha ett bra krogliv.... Utgång för mig nu

Mvh C
Citera
2014-03-15, 02:52
Medlem
Jag är precis som du, samma situation och samma "problem". Vill också få svar på varför ingen vågar komma fram! Man är ju inte så farlig som man ser ut..

Jag vet inte vad man ska göra! MEN till alla killar här som skriver "gå fram och ragga du då", jag har bara en sak att säga er: Om en tajt, snygg, 10a går fram till er och börjar prata så kommer ni ägna hela konversationen åt att ta reda på vad det egentligen är för enormt fel med den här bruden. Det kan jag säga av erfarenhet!

Om du är ute och vill ha en kille så tror jag att enda sättet är att ha en wing-woman. En av dina tjejkompisar som "går och hämtar" en kille. Eftersom han inte vågar komma till dig och eftersom du inte ska komma till honom och se konstig ut. Enda sättet alltså!
Citera
2014-03-15, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404ofc
Jag är precis som du, samma situation och samma "problem". Vill också få svar på varför ingen vågar komma fram! Man är ju inte så farlig som man ser ut..

Jag vet inte vad man ska göra! MEN till alla killar här som skriver "gå fram och ragga du då", jag har bara en sak att säga er: Om en tajt, snygg, 10a går fram till er och börjar prata så kommer ni ägna hela konversationen åt att ta reda på vad det egentligen är för enormt fel med den här bruden. Det kan jag säga av erfarenhet!

Om du är ute och vill ha en kille så tror jag att enda sättet är att ha en wing-woman. En av dina tjejkompisar som "går och hämtar" en kille. Eftersom han inte vågar komma till dig och eftersom du inte ska komma till honom och se konstig ut. Enda sättet alltså!

Varför skulle man göra det?
Citera
2014-03-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpos
Personligen tycker jag att man ska ha dresscode på krogen. Rött=knullar runt, blått=upptagen, röd-blå=upptagen men knullar runt och rosa=mens. Fan vad enkelt det hade varit.

Vilken underbar kod! Den borde införas på alla barer i Sverige m.m! Man borde dock lägga till grönt=ledig!
Citera
2014-03-15, 12:20
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 404ofc

I helvete heller, fullständigt befängt.
Citera
2014-03-15, 13:12
Medlem
Många killar är väl trötta på att bli dissade likaså som många tjejer är trötta på att bli raggade på av för fulla killar. Väldigt många tjejer verkar ha någon sorts sköld uppe av den anledningen och tror att alla som pratar med dom enbart är ute efter att ligga. Jag har varit i förhållanden större delen av mitt liv och alltså inte varit ute för att ragga men jag märker det på många tjejer enbart av att försöka starta en vänlig konversation med någon som man råkat hamna bredvid.

Tjejer, särskilt i grupp efter att ha fått i sig lite alkohol verkar även njuta av att dissa killar. Jag umgås med rätt mycket tjejer och vi brukar gå ut på krogen och så fort någon helt vanlig snubbe kommit fram och försökt prata med någon i gänget som dom sedan dissar så brukar alla bryta ut i någon väldigt tillfredsställt skratt och säga något i stil med "hahaha såg ni honom eller? Vad tror han?"
Citera
2014-03-15, 13:50
Medlem
findusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asfas
Många killar är väl trötta på att bli dissade likaså som många tjejer är trötta på att bli raggade på av för fulla killar. Väldigt många tjejer verkar ha någon sorts sköld uppe av den anledningen och tror att alla som pratar med dom enbart är ute efter att ligga. Jag har varit i förhållanden större delen av mitt liv och alltså inte varit ute för att ragga men jag märker det på många tjejer enbart av att försöka starta en vänlig konversation med någon som man råkat hamna bredvid.

Tjejer, särskilt i grupp efter att ha fått i sig lite alkohol verkar även njuta av att dissa killar. Jag umgås med rätt mycket tjejer och vi brukar gå ut på krogen och så fort någon helt vanlig snubbe kommit fram och försökt prata med någon i gänget som dom sedan dissar så brukar alla bryta ut i någon väldigt tillfredsställt skratt och säga något i stil med "hahaha såg ni honom eller? Vad tror han?"

Tror på detta ungefär jag med.
Citera
2014-03-15, 14:12
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulinaT
Händer det att ni killar (25-30) går fram på krogen ? Är det bara så att jag/mina vänner utstrålar något som ger kalla fötter? Eller är det så enkelt att ens utseende inte tilltalar?
Too nice to talk to? http://www.youtube.com/watch?v=PviCjJKtvns

När jag är ute så letar jag efter det där horiga/trashiga i blicken i slynan som jag vill ta med mig hem.
Är hon för vacker så skippar jag, min magkänsla säger mig att jag kommer att misslyckas.
Ser hon för tråkig ut så skippar jag henne på grund av den anledningen.
Citera
2014-03-15, 14:34
Medlem
ctrepeos avatar
TS, det kan vara så enkelt att din frustration med att ingen går fram gör att du utstrålar "kom inte fram, jag är irriterad/förbannad/ledsen på hela det manliga släktet".

Som flera andra skrivit här i tråden så är knep ett att le och vara glad(detta betyder inte att du behöver fejkskratta och blinka mot varje kille som närmar sig)...och knep två, att bryta dig ut från ditt tjejgäng några stunder under kvällen.

För hänger du som tjej i ett gäng så betyder det att man som kille måste charma hela gänget - innan man får lov att ragga lite mer på tjejen man vill ha. Gillar inte ditt tjejgäng killen så kommer de göra allt för att hålla honom borta från dig. Man riskerar alltså mer när man går in i en grupp, än när du står själv i baren.
Citera
2014-03-15, 14:58
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulinaT
Detta kanske kommer att framstå som någon rop på bekräftelsetext men skriver ner min fundering ur en rent objektivt synvinkel.

Jag anser själv att jag ser helt ok ut, inte porrig utan snarare modellsnygg (vilket jag även ofta får höra från vänner, exet(s kompisar), familj. Ja ok förstår att de källorna inte övertygar någon men jag anser själv att jag är över medelsnygg.

Nu till min fundering. Varenda gång jag är ute (letar förvisso inte efter något) men har uppmärksammats att de enda som kommer fram är de äldre, avdankade alkisar som knappt kan stå upp i försök att föra en konversation. Jag tycker mig aldrig se att det kommer fram någon i ens egna ålder i försök att börja prata? Händer det att ni killar (25-30) går fram på krogen ? Är det bara så att jag/mina vänner utstrålar något som ger kalla fötter? Eller är det så enkelt att ens utseende inte tilltalar ?

Kan väl påpeka att jag inte är den som sitter i kort kjol med högklackat utan jeans och en blus känns bekvämast och tillräckligt. Smink är något jag inte passar i så föredrar inte det heller, stjälper snarare än hjälper. Med detta vill jag väl få fram att kanske inte ser ut som någon partyprinssesa i stilen.

Bara en tanke men du skriver själv att du inte letar efter något: kanske syns det på ditt kroppsspråk? Ja, utom för alkisarna då, som inte är så mottagliga för sådana signaler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in