• 1
  • 2
2014-03-13, 20:53
Medlem
CongoCat00s avatar
Ni som har kört eller äger en, är den bra?

Kvalitet, Service, osv.

Berätta gärna!

Intresserad av en billig bil med kvalitet, vi ska ha den som turnébuss isånnafall!
Citera
2014-03-14, 15:53
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CongoCat00
Ni som har kört eller äger en, är den bra?

Kvalitet, Service, osv.

Berätta gärna!

Intresserad av en billig bil med kvalitet, vi ska ha den som turnébuss isånnafall!

Är väldigt populär här i staden pågrund av fyrhjulsdriften, vi har även en på vårat företag.
Kan bara ge subjektivt svar, men våran har aldrig krånglat inte heller när man talar med de andra företagen som använder dessa.
Citera
2014-03-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Är väldigt populär här i staden pågrund av fyrhjulsdriften, vi har även en på vårat företag.
Kan bara ge subjektivt svar, men våran har aldrig krånglat inte heller när man talar med de andra företagen som använder dessa.
Den finns med 2wd också.
Citera
2014-03-14, 16:31
Medlem
Vill du ha en bil som är en av de mest pålitliga så är hiace absolut ett bra val eller förmodligen det bästa valet.Hyfsat snål är den också.Inga standardfel som man kan peka på skulle väl vara sprucken vindruta isåfall.
Hittar du en fin till bra pris så är det bara att slå till,däremot ska du inte köpa en ny då årets modell tyvärr är ett samarbets projekt mellan toyota peugoet och citroen vilket ju inte bådar gott för framtiden.
Citera
2014-03-14, 16:54
Medlem
CongoCat00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF

Tack! Subjektiva svar är givetvis vad jag söker, vad Toyota själva säger är ju inte speciellt intressant
Citera
2014-03-14, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Vill du ha en bil som är en av de mest pålitliga så är hiace absolut ett bra val eller förmodligen det bästa valet.Hyfsat snål är den också.Inga standardfel som man kan peka på skulle väl vara sprucken vindruta isåfall.
Hittar du en fin till bra pris så är det bara att slå till,däremot ska du inte köpa en ny då årets modell tyvärr är ett samarbets projekt mellan toyota peugoet och citroen vilket ju inte bådar gott för framtiden.

Vadå varför brukar dem ha spruckna vindrutor? Är det standard typ på dem?

Förövrigt är det samma bra kvalllite som på Toyota bilar, En bekant till mig har ägt sin Toyota i 12 år// 26000 mil, enda som behövts bytas har varit locket till Expansionskärlet. Ca 150 kronor,

Bara tuffar på, se upp för rosten dock, japanarna gillar att rosta och där är INTE Toyota ett undantag..
Citera
2014-03-14, 16:58
Medlem
CongoCat00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Toyota är kända för just kvalitét, Jag undrade bara om detta var deras rötägg

Citat:

Haha, verkar ju inte speciellt lovande för framtiden, hur tänkte Toyota där?
Citera
2014-03-14, 18:31
Medlem
Volvo744s avatar
Vi har 2 st på mitt jobb. Den ena är rwd och tillverkad runt -94 tror jag, den andra är awd och bara ett år gammal, helt suveräna bilar enligt mig bara spring och köp!
Enda minuset är att den nya Toyotan med awd har kass vändradie men det är det enda.
Citera
2014-03-15, 01:29
Medlem
Omtanksams avatar
Polaren har en slutet 90-talare med diesel. passerat 50k mil och den har fått uppleva så mycket överlast och skit under åren och rullar än idag. Riktigt bra bil.
Citera
2014-03-15, 08:41
Medlem
CongoCat00s avatar
Det låter inte som att det finns en bättre bil!
Citera
2014-03-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CongoCat00
Det låter inte som att det finns en bättre bil!

Så är det, Hade gärna kört Hiace men pendlar 100 mil i Veckan så tror inte en Hiace hade vart så skön tillslut,
Föredrar egentligen Hilux mer, för gillar flak mer, men det är ju smaksak, samma kvallitet där med men Hilux är omöjlig att hitta då dem flesta blir Exporterade till Afrika

Vet nån om en vanlig 2wd Hiace, Driver i bakända el framända?
Citera
2014-03-23, 23:24
Medlem
Som arbetsbilar är hiacearna nästan oslagbara. Tål mycket stryk år ut och år in och 2,4 liters dieseln är skottsäker!
Det finns en anledning till att dom varit finlands bästsäljande transportbil i 30 år...

Nya proace sätter jag frågetecken för då det verkar vara citroen jumpy med toyotaemblem i nosen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in