2014-03-13, 17:19
Medlem
Någon som vet vart man kan köpa äkta zippo tändare i Sverige? Hittade http://www.xn--zippshop-d0a.se/, men vill ju ha den bekräftad om det är äkta eller ej.. Dock så är ju priserna så som det låter som att det ska vara..

Funderar på att skaffa en, dock vädligt dyra om man jämför med USA... :/ Samt att jag hittade par snygga designs på zippo.com som inte finns på den här svenska sidan..
Citera
2014-03-13, 17:33
Medlem
DuSomTroddes avatar
Teknikmagasinet har äkta, den jag köpte där för 400 var väldigt genuin och äkta. Kan dock rekommendera att köpa från dx.com istället (bara tipsar, gör inte reklam för den) där de säljer en likadan för typ halva priset, köpte min därifrån och fyller precis samma funktion.
Citera
2014-03-13, 19:15
Medlem
120311s avatar
Eller så beställer du en från USA, jag betalade 13USD (självklart tillkommer frakt och ev. tull på det så det blir ju lite mer).
Citera
2014-03-14, 19:27
Medlem
Xenicides avatar
Jag funderade precis på det själv eftersom jag beställde en i söndags och fick hem den idag.
Det som stör mig mest är att man inte får det garantibevis som man kan se på diverse youtube videos utan en utskriven lapp som dessutom står på danska.
Man ska tydligen sända den dit också. Kanske man kan kolla om dem är officiella med zippo.

Det ger inte heller så mycket att kolla på videos om det heller eftersom det enligt en video ska stå made in zippo usa istället för zippo made in usa som det gör på min. Men enligt en kommentar ska det vara ändrat nyligen.
Citera
2014-03-17, 18:01
Medlem
I Stockholm Central så finns det en tobaksbutik typ precis vid Teknikmagasinet som har ett stort utbud av Zippos. De kostar runt 400kr om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in