2025-11-25, 11:28
Medlem
Spider-Girls avatar
Själv slutade jag snusa, i just denna tråden, i maj 2014.
Jag undrar ibland om användaren Baff, som startade tråden 2004, när han varit snusfri i 13 timmar, fortfarande är det? I såfall har han ju varit snusfri i över 21 år 😀 Trådens urfader 😁
Kan personligen inte fatta att jag själv varit det i över 11 år, tanken är svindlande då jag aldrig trodde att jag skulle bli snusfri.
Citera
2025-11-25, 11:30
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Min psykolog säger att snus bidrar till ångest och panikångest.

Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
spelar nog ingen roll om man snusar eller inte.

Att bli nikotinfri är absolut en positiv faktor när det gäller att bli fri från panikångest. Detsamma gäller faktiskt även koffein. Oftast tar man ju en prilla till kaffet också vilket blir en dubbeltrigger!
Citera
2025-11-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Själv slutade jag snusa, i just denna tråden, i maj 2014.
Jag undrar ibland om användaren Baff, som startade tråden 2004, när han varit snusfri i 13 timmar, fortfarande är det? I såfall har han ju varit snusfri i över 21 år 😀 Trådens urfader 😁
Kan personligen inte fatta att jag själv varit det i över 11 år, tanken är svindlande då jag aldrig trodde att jag skulle bli snusfri.

Häftigt med 11 år, oerhört bra jobbat!

Jag passerade 100 dagars gränsen igår. Känns stort för mig och jag vet nu att jag kommer leva resten av mitt liv utan snus. För jag kommer inte falla tillbaka.

Jag tänker inte lika mycket på snus längre. Absolut att det kommer dagligen men det är mycket enklare idag ett parera.

Till er som funderar... Kör bara! Bit ihop och överlev dom första veckorna. Det är verkligen värt det!
Citera
Igår, 08:56
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedalo
Häftigt med 11 år, oerhört bra jobbat!

Jag passerade 100 dagars gränsen igår. Känns stort för mig och jag vet nu att jag kommer leva resten av mitt liv utan snus. För jag kommer inte falla tillbaka.

Jag tänker inte lika mycket på snus längre. Absolut att det kommer dagligen men det är mycket enklare idag ett parera.

Till er som funderar... Kör bara! Bit ihop och överlev dom första veckorna. Det är verkligen värt det!

Stort Grattis, grym är du!!
Och kan bara instämma, det är verkligen värt det
Jag har kollat tillbaka på mina inlägg och insett att det ibland var kämpigare än jag mindes, men jag var också väldigt taggad! Det är en så kort period av livet som man behöver ta sig igenom om man jämför med hur många år man har kvar i livet som snusfri 🤩
Senast redigerad av Spider-Girl Igår kl. 08:59.
Citera
Igår, 11:09
Medlem
Triremers avatar
Nu är det ca 4 månader som jag varit utan snus. Jag mår bättre, är lugnare, tiden går långsammare vilket är skönt. Jag är mindre uppvarvad.

Kanske beror det på viktuppgången men jag presterar bättre på gymmet. Igår tog jag 150kg i bänkpress och det var relativt lätt.

Totalt har jag gått upp ca 5kg sen jag slutade snusa men det är inte bara fett är jag säker på. Kanske 2-3 kg fett vilket är ok. Det kan jag fixa med kaloriunderskott nu när aptiten är mer normal igen.
Citera
Igår, 11:12
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Är det någon som blivit av med panikångest/ångest genom att sluta snusa?

Ja det hjälper faktiskt något. Framförallt när du sover bättre. När stressen på kroppen minskar kommer du också vara lugnare.
Citera
Idag, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Att bli nikotinfri är absolut en positiv faktor när det gäller att bli fri från panikångest. Detsamma gäller faktiskt även koffein. Oftast tar man ju en prilla till kaffet också vilket blir en dubbeltrigger!

Kul att höra! Jag har trappat ner till endast en kopp kaffe om dagen (morgonkoppen). Det går suveränt. Snuset har jag trappat ner till 4 portioner om dagen. Riktigt kämpigt är det.. Ska bli spännande att se om ångesten och paniken blir bättre när jag slutar helt. Planen är att trappa ner successivt nu, från 4 portioner om dagen till 0, och från och med nyår vara helt snusfri .
Citera
Idag, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Ja det hjälper faktiskt något. Framförallt när du sover bättre. När stressen på kroppen minskar kommer du också vara lugnare.

Tack för svar! Hoppas verkligen att det blir så!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in