Citat:
Måste tyvärr meddela att jag föll dit igen nu precis efter 7 dagar.
Gått bra så länge jag haft semester och inga direkta krav på mig själv. Men har ett jobb som kräver ganska mycket fokusering (utvecklar inbyggda system), och är dessutom inne i en ganska kritisk projekt-leverans.
Vet att det säkert är mycket psykiskt, men har inte kunnat fokusera alls utan bara tänkt på snus hela dagen.
Vet inte hur jag ska göra nu, känns tuft att börja om i det här läget.
För att bidra lite till tråden så har jag några reflektioner efter 7 dagar utan nikotin:
- Något bättre libido. Framförallt under dom första dagarna, sedan sjönk det något. Men skulle ändå säga att det blev bättre.
- Vilopulsen sjönk ca 2bmp. Största skillnaden är på kvällarna, då den var ca 10bmp lägre.
Dagarna jag snusat ser man tydligt hur vilopulsen ökar under dagen i takt med att man trycker i sig nikotin, för att sedan sakta gå ner under natten.
Vet inte om jag känt några fördelar av detta, har möjligtvis känt mig lite mer utvilad. Ska dock sägas att jag har ganska låg vilopuls även med snus (runt 52bpm med snus, 50 utan), så möjligt att man märker större skillnad om man har högre vilopuls.
Kommer ta med mig erfarenheterna av detta försök och komma tillbaka starkare nästa gång.
Gått bra så länge jag haft semester och inga direkta krav på mig själv. Men har ett jobb som kräver ganska mycket fokusering (utvecklar inbyggda system), och är dessutom inne i en ganska kritisk projekt-leverans.
Vet att det säkert är mycket psykiskt, men har inte kunnat fokusera alls utan bara tänkt på snus hela dagen.
Vet inte hur jag ska göra nu, känns tuft att börja om i det här läget.
För att bidra lite till tråden så har jag några reflektioner efter 7 dagar utan nikotin:
- Något bättre libido. Framförallt under dom första dagarna, sedan sjönk det något. Men skulle ändå säga att det blev bättre.
- Vilopulsen sjönk ca 2bmp. Största skillnaden är på kvällarna, då den var ca 10bmp lägre.
Dagarna jag snusat ser man tydligt hur vilopulsen ökar under dagen i takt med att man trycker i sig nikotin, för att sedan sakta gå ner under natten.
Vet inte om jag känt några fördelar av detta, har möjligtvis känt mig lite mer utvilad. Ska dock sägas att jag har ganska låg vilopuls även med snus (runt 52bpm med snus, 50 utan), så möjligt att man märker större skillnad om man har högre vilopuls.
Kommer ta med mig erfarenheterna av detta försök och komma tillbaka starkare nästa gång.
Du är inte den första och inte den sista. Du ska ha en eloge att du försöker.
Intressant det där med din vilopuls. Min höga vilopuls och tryck är den största anledningen till att jag slutar. 52 slag i minuten är ju skitbra ju!! Rena captain America!
Jag har varit utan snus nu i 28 dagar men kör fortfarande på de starkaste plåstren 21 mg tror jag det är så kroppen får fortfarande sin kick även om vi pratar om betydligt mindre nikotin. Om 10 dagar är det dags att gå ned till 14 mg och sedan 7 mg.
Jag inväntar fortfarande att känna några fördelar för just nu känner jag inte nån större skillnad. Jo, de senaste dagarna har jag känt mig piggare när jag vaknar och jag förväntar mig att det ska bli bättre och bättre.
Snusar papper som smakar skit. Känner ett jobbigt sug på morgonen men när plåstret kommer på och framförallt pappersprillan åker in så försvinner det.
Har dessutom åkt på en förkylning och på nåt sätt känns det som att det är relaterat i och med att kroppen liksom slappnar av. Precis som att man alltid blir sjuk på semestern när man äntligen kan ta det lugnt.
Som sagt, dag 28 nu. Tar dag för dag. Om 41 dagar ska jag vara helt nikotinfri (utan plåster). Både längtar och fasar för den dagen.