Citat:
Ursprungligen postat av
IntelligentZombie
Bra jobbat!
Att ha en dosa hemma är lite av en balansgång. Å ena sidan tror jag att risken för ett återfall minskar om man har en dosa hemma. Att veta att en dosa finns inom räckhåll skapar en trygghet, och om man blir rejält sugen kan man bara ta dosan och lukta lite i den. Om man däremot inte har någon dosa hemma och istället springer och köper en när suget är stort så tror jag att risken är större att man i samma veva tar en snus. Det är bara min egen teori.
Jag känner fortfarande av sug efter snus, fan vad gott det hade varit med en pris nu. En kall pris under läppen och gärna en kall öl till, samtidigt som man lyssnar på musik. Shit, vad sugen jag är!
Jag vet inte riktigt vad för reaktion du vill ha här. Du hade köpt hem en dosa och romantiserar nu den över godiset du äter. Har du gett upp? Föreställ dig att snus var en person, hur hårt hade han inte garvat åt dig? Åt vilken jävla enkel match du är.
Själv går det bra, men inte supersmidigt. Man får nån "varför inte"-tanke då och då, men jag vågar påstå att det är pga karantänlivet. Kommer bli mycket bättre när man har de vanliga rutinerna igen där man får nya intryck varje dag, gymmar, motionerar osv. Därför är det extra viktigt att
inte börja nu.
EDIT: Läste för fort, såg nu varför du köpte hem dosan. Jag hade 4-5 dosor hemma i 1 månad efter det jag slutat av samma anledning, också för att bevisa för mig själv att jag faktiskt slutar för att jag vill. Men jag redigerar inte bort mitt inlägg för det, still valid. Tänk på det när du öppnar dosan...