Citat:
Ursprungligen postat av
alcatraz
Slutade med snus för nästan exakt ett års sedan, men tyvärr lyckades jag inte bli av med nikotinberoende utan har hoppat mellan cigaretter och olika sorters nikotinmedel sen dess.
För några veckor sen gick jag dock tillbaka till snus men fick sparkat mig i arslet och har nu lagt av med all nikotin cold turkey.
Är nu inne på dag 5 helt nikotinfri och det börjar gå åt rätt håll. Känner inga problem att hålla emot suget som finns och det känns innerst inne att det nu är över för min del, aldrig mer.
Roligt att vi slutade samma dag.
Känner också att det värsta är över och har varit på bra humör alla dessa fem dagar. Vet också att det kommer komma vågor med abstinens framöver men att de blir färre och färre.
Efter 20 års snusande var jag nästan uppe i två dosor lös per dag. Med frugans snusande så blev det nästan 46000:- som vi lägger på snus per år. Det som gör mig förbannad är att många märken nu endast har 37 gram i dosorna mot de 50g när jag började. Priset blir också bara högre och högre så nu får det vara nog.
Känner redan nu att min puls är mycket bättre och ser fram emot att spara pengar!