2010-04-22, 11:15
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
ja fy det håller jag med om... när alkoholen kickar in så röker jag som ett skorsten och ska ha cigg av alla men jag vill ju verkligen knäppa en bira i helgen aja får se hur det går.

Det är svårt i början men går över, se till att dricka ofta så blir det ingen stor grej.
Citera
2010-04-22, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Det är svårt i början men går över, se till att dricka ofta så blir det ingen stor grej.

okej
Citera
2010-04-23, 23:48
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
vad bör jag tänka på?

i vintras snusade jag nästan en dosa om dagen, nu är jag knappt sugen på snus alls, har snusat ca 4 prillor igår.

ska sluta nu, känns bara onödigt att snusa. portionsnsus.kronan vit.

önska mig gärna lycka till

Sluta i december, dock så börja jag småröka lite men inte så farligt.

Köp nikotintugg eller plåster(köpte bara nikotintuggummi ) sen bara att du har viljan så fixar du det lätt. Sen börja träna du börjar käka mer efter du slutat snusa.

LYCKA TILL!!!!
Citera
2010-04-25, 07:18
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Bara säga nej och neka alla cigaretter rakt av?

Hell yes boy, någott annat finns inte.
Citera
2010-04-26, 14:30
Medlem
hollos avatar
Idag har det gått tre veckor för mig.
Dom första dagarna var enklast. Ingen abstinens alls.
Men nu däremot. Jag har mardrömmar om att jag snusar flera gånger i veckan, jag blir hög bara jag känner lukten av snus. Jag vill verkligen inte börja snusa igen, men jag är rädd för att jag nångång kommer vara för svag för att stå emot.

När blir det enklare egentligen?
Citera
2010-04-26, 15:22
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollo
Idag har det gått tre veckor för mig.
Dom första dagarna var enklast. Ingen abstinens alls.
Men nu däremot. Jag har mardrömmar om att jag snusar flera gånger i veckan, jag blir hög bara jag känner lukten av snus. Jag vill verkligen inte börja snusa igen, men jag är rädd för att jag nångång kommer vara för svag för att stå emot.

När blir det enklare egentligen?

Efter en månad typ, ta ett tuggummi eller nåt annat när du blir sugen på snus? Försök tänka på annat och slå bort tankarna.
Citera
2010-04-26, 19:42
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Efter en månad typ, ta ett tuggummi eller nåt annat när du blir sugen på snus? Försök tänka på annat och slå bort tankarna.
Jag brukar ta tuggummin men borde man inte bli "beroende" av det då och sen när man väl slutar med det så kanske man blir sugen på snus igen.
Citera
2010-04-26, 22:25
Medlem
complexs avatar
!!!

byt tuggummi varje jävla dag, vänj dig inte vid nåt nånsin mer, nya möstret är i början din
värsta fiende, skapar nya beroenden. seriöst....... fiender sucks. Ut och spring, vårsol är bra, gå på gym.

Kan tillägga att 4 dagars kallsvättningar, självmordslust, apati och illamåående gav med sig efter den fjärde natten och jag saknar inte längre skiten, har gått 2 veckor på torsdag, VICTORY!! inte en tanke ägnas snuset, grymt skönt efter 16 års ettan bak
Senast redigerad av complex 2010-04-26 kl. 22:29.
Citera
2010-04-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av complex
Hell yes boy, någott annat finns inte.

Har fortfarande inte rört en snus men rökt lite cigaretter hit och dit förutom alla spliffar jag röker, rökte ett paket i fredags när det var fest.

Men nu jävlar ska allt rökande upphöra som INTE är feströkande!
Citera
2010-04-26, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av complex
byt tuggummi varje jävla dag, vänj dig inte vid nåt nånsin mer, nya möstret är i början din
värsta fiende, skapar nya beroenden. seriöst....... fiender sucks. Ut och spring, vårsol är bra, gå på gym.

Kan tillägga att 4 dagars kallsvättningar, självmordslust, apati och illamåående gav med dig över en nat och jag saknar inte längre skiten, har gått 2 veckor på torsdag, VICTORY!! inte en tanka ägnas snuset, grymt skönt efter 16 års ettan bak

BRA JOBBAT!!
Citera
2010-04-27, 09:22
Medlem
Playcontrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollo
Jag brukar ta tuggummin men borde man inte bli "beroende" av det då och sen när man väl slutar med det så kanske man blir sugen på snus igen.

Kan ju inte svara för alla men jag har inte fastnat i nåt slags tuggummiberoende iaf.. Man tröttnar snabbt på tuggummin med. Och så kan man inte konstant tugga det utan tjack i kroppen för käkarna ledsnar och man blir kass i magen.
Citera
2010-04-27, 14:08
Medlem
FoxHounds avatar
Har försökt sluta 3-4 gånger. Men det går ju fan inte, så har mer eller mindre gett upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in