Citat:
Ursprungligen postat av
Me0w
Lite sent svar, men om du tar en snus har du mer eller mindre "nollställt" avslutningsprocessen och kastat iväg dina 32 timmar.. Om du tar en snus nu kommer du om 32 timmar känna samma sak, att du måste ta en ny snus för att lindra smärtan ett litet tag bara och vips har du återställt cykeln igen. Om du däremot inte tar en snus och 32 timmar till går har du helt plötsligt varit snusfri i 64 timmar istället!
---
I söndags var det 10 veckor nikotinfri!

Jag vill hålla med dig av princip, men stämmer verkligen det där om att han e tillbaka på noll? För en fullblods-nikotinist-narkoman gör det kanske det? Minns man tillbaka till sina glansdagar var man stornöjd med en snus. Tänk första gången man fixa en hel dosa! Det kunde gå en-två veckor till nästa och dosan var slut långt före. Visst var man sugen, men det var innan man blivit beroende. Det var bara gött helt enkelt.
Även om man varit djupt nere tror jag det krävs mer än en snus att hamna på ruta ett igen. Det är rätt sjuka mängder nikotin man bygger upp i kroppen om man klipper en dosa lös om dan. Som allra mest sög det när man bara mata in snus efter snus och fortfarande var sugen!
Nej. Det finns ingen anledning till att ta en om man har bestämt sig för att sluta. Enda chansen e väl om man tar en och känner "Nä, jag var nöjd så, snus är äckligt" spottar ut och är färdig med snusen för att aldrig se tillbaka. Jag var inte den
Men jag e snusfri fortfarande 9+ månader
Citat:
Ursprungligen postat av
Klabbisjp
PING
Edit: Jag såg nu att du bara nått 32 timmar så blir det som från början. DON'T DO IT DRUGS ARE BAD! Tar du en snus nu är det ett av ditt livs mest idiotiska beslut, för just nu har du chansen att sluta med skiten på riktigt! Tar du en kommer du misslyckas. Nästa gång du tar tag i det kan vara om ett år, tre år eller fem år. Vill du snusa så länge till, eller ska du ta tag i dig själv och GE FAN i snuset NU!?