2017-11-06, 20:36
Medlem
Access-Denieds avatar
2 veckor utan snus. Kämpa på alla som håller på sluta!
Citera
2017-11-07, 00:07
Medlem
Snusat i 1 år. Varken kan eller vill sluta.
Citera
2017-11-07, 13:13
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbisjp
Varit utan snus, och annan form av nikotin i 32 timmar! Det har jag inte varit sedan jag började med skiten för femton år sedan!

Hur känns det
Ingen yrsel eller illamående. Men tandköttet vill ha snus! Ni som snusar förstår vad jag menar! Man tänker hela tiden på hur fint det skulle vara att bli av med smärtan, för ett litet tag bara... Känna nikotinet lugna ner abstinsensen. Man skulle ju bara kunna ta en liten snus, för att lindra smärtat för ett litet tag bara. Det gör ju inget, och sen sluta. Se det som en nedtrappning...

Jag behöver ert stöd kära flashbackare!!
Lite sent svar, men om du tar en snus har du mer eller mindre "nollställt" avslutningsprocessen och kastat iväg dina 32 timmar.. Om du tar en snus nu kommer du om 32 timmar känna samma sak, att du måste ta en ny snus för att lindra smärtan ett litet tag bara och vips har du återställt cykeln igen. Om du däremot inte tar en snus och 32 timmar till går har du helt plötsligt varit snusfri i 64 timmar istället!

---

I söndags var det 10 veckor nikotinfri!
Citera
2017-11-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Lite sent svar, men om du tar en snus har du mer eller mindre "nollställt" avslutningsprocessen och kastat iväg dina 32 timmar.. Om du tar en snus nu kommer du om 32 timmar känna samma sak, att du måste ta en ny snus för att lindra smärtan ett litet tag bara och vips har du återställt cykeln igen. Om du däremot inte tar en snus och 32 timmar till går har du helt plötsligt varit snusfri i 64 timmar istället!

---

Hur känns abstinensen? Tänker du på snus?
Citera
2017-11-08, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w

---

Jag vill hålla med dig av princip, men stämmer verkligen det där om att han e tillbaka på noll? För en fullblods-nikotinist-narkoman gör det kanske det? Minns man tillbaka till sina glansdagar var man stornöjd med en snus. Tänk första gången man fixa en hel dosa! Det kunde gå en-två veckor till nästa och dosan var slut långt före. Visst var man sugen, men det var innan man blivit beroende. Det var bara gött helt enkelt.

Även om man varit djupt nere tror jag det krävs mer än en snus att hamna på ruta ett igen. Det är rätt sjuka mängder nikotin man bygger upp i kroppen om man klipper en dosa lös om dan. Som allra mest sög det när man bara mata in snus efter snus och fortfarande var sugen!

Nej. Det finns ingen anledning till att ta en om man har bestämt sig för att sluta. Enda chansen e väl om man tar en och känner "Nä, jag var nöjd så, snus är äckligt" spottar ut och är färdig med snusen för att aldrig se tillbaka. Jag var inte den

Men jag e snusfri fortfarande 9+ månader

Citat:
PING

Edit: Jag såg nu att du bara nått 32 timmar så blir det som från början. DON'T DO IT DRUGS ARE BAD! Tar du en snus nu är det ett av ditt livs mest idiotiska beslut, för just nu har du chansen att sluta med skiten på riktigt! Tar du en kommer du misslyckas. Nästa gång du tar tag i det kan vara om ett år, tre år eller fem år. Vill du snusa så länge till, eller ska du ta tag i dig själv och GE FAN i snuset NU!?
Senast redigerad av starxgvs 2017-11-08 kl. 01:27.
Citera
2017-11-08, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnusdosanFettobarn
Snusat i 1 år. Varken kan eller vill sluta.

Tuff du är.
Citera
2017-11-08, 23:58
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Hur känns abstinensen? Tänker du på snus?
Det finns ingen abstinens, de sista fysiska spåren av en abstinens försvinner inom 1-3 veckor och efter det är det bara i skallen kampen är.

När du frågar om jag tänker på snus antar jag att du menar om jag blir sugen på snus (ibland tänker jag ju på snus i kontexten "fan idag har jag inte snusat på X antal veckor!"). Jodå, det händer, men ofta är det inte. Kanske en eller två gånger i veckan kan jag få ett sug efter snus, någon tanke att kanske ska jag norpa en prilla ur kollegans dosa eller att jag glor på snuskylen i affären och funderar på om jag kanske skulle köpa en dosa eftersom det ändå är fredag. Det är en tanke jag viftar bort efter bara några sekunder och så är det inte mer med det.

Tyvärr är det ju så när man missbrukat nikotin att man en lång tid efter man slutat fortfarande kan få intensiva sug från ingenstans, men de händer mer och mer sällan. Ska tillägga att majoriteten av snussug jag får nu för tiden är på fyllan.
Citera
2017-11-09, 07:53
Medlem
Panzarphungens avatar
Fortfarande snusfri jag med, (sen 25/1 '17), och helt nikotinfri sen ungefär månaden efter.
Tänker sällan på snuset numera, skulle aldrig få för mig att ta en pris, len som en barnröv i käften och tycker att tandköttet återhämtat sig lite... (nog mest inbillning, snusat i 41 år), men ändock
Citera
2017-11-09, 19:44
Medlem
Gautamas avatar
Har snusat i säkert 10 år. Tänker sluta. Har börjat trappa ner. Märker dock att jag får en otrolig energi när abstinensen kommer. Nån annan som märkt det? Om jag håller uppe i 4 timmar från det att jag vaknar på morgonen, så känner jag mig grymt rastlös och full av energi framåt förmiddagen. Positiv känsla alltså, men jag är ju dock grymt sugen på snus. Tar jag sen en snus framåt lunch så försvinner denna överskottsenergi och jag blir mitt normala dåsiga jag igen. Nån annan som märkt av denna positiva superhjälte-effekt av att hålla uppe?
Citera
2017-11-09, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Har snusat i säkert 10 år. Tänker sluta. Har börjat trappa ner. Märker dock att jag får en otrolig energi när abstinensen kommer. Nån annan som märkt det? Om jag håller uppe i 4 timmar från det att jag vaknar på morgonen, så känner jag mig grymt rastlös och full av energi framåt förmiddagen. Positiv känsla alltså, men jag är ju dock grymt sugen på snus. Tar jag sen en snus framåt lunch så försvinner denna överskottsenergi och jag blir mitt normala dåsiga jag igen. Nån annan som märkt av denna positiva superhjälte-effekt av att hålla uppe?

Det är din full-av-förväntan-känsla likt ett barn som snällt sitter och väntar på sitt lördagsgodis eller jultomten. Din kropp och hjärna vet ju att du när som helst kommer mata den med en extra god krispig väldoftande, saftig snus. Klart att hela du är på hugget!

Bättre jämförelse är väl att du blir som en hund man håller upp en skinkbit den inte riktigt når att hoppa till, men till sist ger du hunden skinkan. Eftersom du trixar med att göra njutningen extra bra när snusen väl kommer så spelar kroppen dig ett spratt.

Förklaringen till din extra energi.

Prova kasta dosan och gå sedan långt eller bli skjutsad någonstans där det blir omöjligt för dig att ta en snus, se hur kul du har det efter 4 timmar. Gör du som jag säger kommer du hata mig. Och hata snuset.
Citera
2017-11-10, 18:40
Medlem
Access-Denieds avatar
Jaha då var man tillbaks i skiten igen... Får göra ett nytt försök längre fram. Klarade inte av att vara en sån sur jävel. Kämpa på ni som försöker!
Citera
2017-11-12, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Access-Denied
Jaha då var man tillbaks i skiten igen... Får göra ett nytt försök längre fram. Klarade inte av att vara en sån sur jävel. Kämpa på ni som försöker!

Har du glömt din känsla när du skrev:
Citat:
Tror inte jag känt mig så här motiverad någon gång tidigare. Kan inte sätta fingret på varför det känns lättare denna gången. Nu siktar jag på att sluta på riktigt och inte hålla på vela fram och tillbaks.
Trodde du skulle klara det denna gång. Du behöver bestämma dig på djupet och bli vän med tanken att du aldrig någonsin mer kommer snusa igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in