2009-11-03, 09:39
Medlem
OggeOJs avatar
Tog en dag, bara att bestämma sig att ge sig fan på det. Däremot kliar det som fan på stället!
Citera
2009-11-04, 17:17
Medlem
Jag håller på att sluta snusa nu. Har varit utan nikotin i 10 dagar. Har dock en Onico i käften! Känner inget jättestort sug längre.

Jag började med att ha en vanlig portionssnus och en Onico. Jag tog 3 vanliga snus om dagen och resten var Onico. Sen trappa jag ner mer och mer på nikotinet och nu sitter jag här med en Onico bara. Funkar faktiskt jävligt bra och om någon har problem att sluta kan ni ju testa den varianten.

Med vanlig hälsning,
Saftiish
Citera
2009-11-06, 00:15
Medlem
Ozmeisters avatar
Setback, tog en dosa i förra veckan som jag fördelade på hela den veckan. Detta efter ca 8 månader utan snus. Innan hade jag testat lite grann, bara för att känna på om suget kom tillbaka, det gjorde det inte....då.

Men nu när jag slog till på en dosa av mitt favoritsnus så slog det tillbaka, började redan efter tre dagar efter dosans slut att börja drömma om snus.

Inte nog med det så vacklar motivationen kraftigt. Känns inte bra.
Citera
2009-11-07, 09:07
Medlem
BohemianSons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xd67

Det har gått över 1 år nu o jag klarar mig inte utan att stoppa upp ingefära under läppen ochsedan tugga ned den så detta kan verkligen rekommenderas

Mmm, ingefära under läppen Låter underbart att vara tvungen att ha det under läppen hela tin
Citera
2009-11-09, 01:17
Medlem
Jag förstår inte hur man gör.... skulle se hur länge jag kunde klara mig utan snus förra veckan, jag var utan snus i 6 dagar, alla säger att första dagen är värst. men det blir ju bara jobbigare och jobbigare för varje dag. efter 6 långa dagar utan snus kliade de så mycket i fingrarna att jag var tvungen att trycka upp en snus.

Vill bara säga grattis och visa hur avundsjuk jag är på er som har kuk nog att sluta
Citera
2009-11-09, 07:35
Medlem
black_devils avatar
..

kan rekommendra dig o prova dom olika nikotin alternativen som finns på apoteket.

Men man måse hitta ett som passar för just dig!

finns ju allt ifrån nikotin plåster, nikotintuggummin, nikotin med portionspåsar.

prova dig fram o se om något av dessa kan hjälpa dig.

Citat:
Ursprungligen postat av AdamNilsson
Jag förstår inte hur man gör.... skulle se hur länge jag kunde klara mig utan snus förra veckan, jag var utan snus i 6 dagar, alla säger att första dagen är värst. men det blir ju bara jobbigare och jobbigare för varje dag. efter 6 långa dagar utan snus kliade de så mycket i fingrarna att jag var tvungen att trycka upp en snus.

Vill bara säga grattis och visa hur avundsjuk jag är på er som har kuk nog att sluta
Citera
2009-11-09, 08:53
Medlem
olllies avatar
Kan säga till alla som kämpar: Det går! Jag slutade i somras och har inte tagit en snus sedan dess!

Lycka till alla
Citera
2009-11-09, 17:20
Medlem
kreols avatar
Citat:

Om man är tjej, då?

Tack! iaf, Dag 6 och suget avtar mer och mer. Så länge man håller sig sysselsatt och NYKTER, blir det lättare.

Har slutat många gånger. Lär mig aldrig, man ska inte "bara testa" för att se om man känner nåt för då sitter man där igen.
Citera
2009-11-11, 18:14
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mlsn
Gör inte det. Jag höll upp i drygt två år och skulle 'prova' en snus, ja nu sitter man där med en snus under läppen igen.
Snusar inte lika mycket som förra gången samt håller mig till portion men ändå.

Jag har hållt upp sen i våras ungefär, har inga som helst problem att ta en snus vid speciella tillställningar dock bara på fyllan. Har inte gett något bakslag ännu.

Det jobbigaste sugen var ju efter maten det har jag precis slutat känna vilket är underbart.
Citera
2009-11-11, 22:48
Medlem
Har försökt sluta med både röka o snusa, men det går inte hur man än gör, lika bra att leva med det
Citera
2009-11-12, 07:51
Medlem
Citat:
Har försökt sluta med både röka o snusa, men det går inte hur man än gör, lika bra att leva med det
Det finns hjälp, ta kontakt med en läkare och be denne skriva ut ett recpt på Champix eller Cyban.
Citera
2009-11-13, 03:34
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Imorgon är det 2 månader sedan jag tog min senaste prilla. Måste säga att suget efter snus är så gott som borta, men fan vilket helvete det var i början.

Personligen tror jag att man nästan måste ta en cigg ibland, för när jag dricker alkohol får jag ett kraftigt nikotinsug. Därför blir det någon cigarett då och då, i snitt en vart tredje dag kanske. Det bör dock tilläggas att den första månaden var helt nikotinfri, tror inte jag hade klarat det annars (snusade ganska mycket i 4 år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in