Citat:
Jag hatar verkligen snuset, men efter en veckas uppehåll så får jag se mig besegrad för tillfället. Den mentala biten är inga problem alls. Jag kan styra undan tankarna på snus till annat utan några större problem.
Det som sätter käppar i hjulet för mig är dock följande:
1. Enorm trötthet och mental slöhet.
2. Någon form av ångest/stress som känns rent fysiskt i kroppen.
3. Sömnproblem. Jag kan vara hur trött som helst men jag har ändå stora problem med att somna. När jag väl har somnat så vaknar jag igen efter 2 - 3 timmar och är hyfsat pigg. Lyckas sedan kanske somna om efter ett tag och sover då kanske 1 timma till om jag har tur. Vaknar igen pigg men blir självklart som en Zombie efter några timmar. I ett desperat försök i att verkligen slappna av inför kvällen tog jag till och med en whiskey innan jag skulle sova igår kväll. Trött som bara den och helt avslappnad i kroppen gick jag mot sängen, men icke. Låg vaken i 2 timmar, sov sedan 2 timmar, sedan någon form av halvsömn.
Det fungerar helt enkelt inte om man har mycket att göra. Sköta familj, pendlande och jobb på 2 - 3 timmar dålig sömn går inte. Får vänta till semestern då jag bara kan sitta på altanen och halvsova i en solstol tills abstinensen släpper.
Jäkla snus.
Det som sätter käppar i hjulet för mig är dock följande:
1. Enorm trötthet och mental slöhet.
2. Någon form av ångest/stress som känns rent fysiskt i kroppen.
3. Sömnproblem. Jag kan vara hur trött som helst men jag har ändå stora problem med att somna. När jag väl har somnat så vaknar jag igen efter 2 - 3 timmar och är hyfsat pigg. Lyckas sedan kanske somna om efter ett tag och sover då kanske 1 timma till om jag har tur. Vaknar igen pigg men blir självklart som en Zombie efter några timmar. I ett desperat försök i att verkligen slappna av inför kvällen tog jag till och med en whiskey innan jag skulle sova igår kväll. Trött som bara den och helt avslappnad i kroppen gick jag mot sängen, men icke. Låg vaken i 2 timmar, sov sedan 2 timmar, sedan någon form av halvsömn.
Det fungerar helt enkelt inte om man har mycket att göra. Sköta familj, pendlande och jobb på 2 - 3 timmar dålig sömn går inte. Får vänta till semestern då jag bara kan sitta på altanen och halvsova i en solstol tills abstinensen släpper.
Jäkla snus.
Jag skrev det här för någon vecka sedan. Jag hade gett upp. Men så när jag stod där i matbutiken och skulle lägga en dosa snus på bandet så tänkte jag att nej, jag ska inte ge upp. Jävla skitsnus. Så jag höll ut ett par dagar till och till min stora glädje är alla fysiska symptom nu helt borta. Det tog cirka 2 veckor. Jag känner mig mycket piggare, mindre stressad, klarar i huvudet och min kondition har förbättrats rejält bara under de två veckor som jag varit utan snus. Visst, jag är ingen maratonlöpare men jag märker det mycket i vardagen, jag blir inte trött av att cykla upp för backar, gå i trappor etc.
Man kommer alltid vara sugen på snus tror jag, precis som man kan bli sugen på annat, som godis. Det är gott helt enkelt och det som är gott vill man ha. Men så länge det fysiska behovet är över så kan man klara det.
Eller ta lite ritalin vetja? Med lite centralstimulerande vilket nikotin är så orkar du säkert med lite mer om kvällarna.
(25/1 sista snusen)

så man klarade både snusandet och inköpet av en del motortidningar på veckopengen -om man var sparsam