2010-07-26, 01:18
Medlem
Kristallpojkens avatar
Jag tog min sista snus för två dagar sedan, hade inte planer på att sluta men tänkte att jag kunde ge det ett försök eftersom att jag inte hade snus och det var regnstorm.

Nu sitter jag här, hittar på massa ursäkter till varför jag ska sluta. Räknade nyss fram till att jag lägger "bara" 2000-2500kr på snus varje år.
Det är väl fan inte ens mycket? Varför ska jag inte kunna unna mig snus?

Jag drar fan och köper nu... eller hur?
Citera
2010-07-26, 01:53
Medlem
Okej. Jag har snusat regelbundet i 3 år men har nu bestämt mig för att sluta för gott, slängde nyss 5 dosor general portion i papperskorgen som ett demonstrativt slut på denna skiten, JAG SKA INTE BÖRJA IGEN.
Citera
2010-07-26, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristallpojken
Jag tog min sista snus för två dagar sedan, hade inte planer på att sluta men tänkte att jag kunde ge det ett försök eftersom att jag inte hade snus och det var regnstorm.

Nu sitter jag här, hittar på massa ursäkter till varför jag ska sluta. Räknade nyss fram till att jag lägger "bara" 2000-2500kr på snus varje år.
Det är väl fan inte ens mycket? Varför ska jag inte kunna unna mig snus?

Jag drar fan och köper nu... eller hur?
Försök tänk så att din risk för allvarliga sjukdomar i framtiden ökar markant om du fortsätter, det är det jag ska försöka intala mig själv nästa gång jag får ett snus-sug. Ditt blodtryck ökar, gå ut och spring 2-3 gånger i veckan istället och känn när du lägger dig ner och ska sova på kvällen vilken skön lugn pulls du har.
Citera
2010-07-26, 02:44
Medlem
Kristallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOizo.
Försök tänk så att din risk för allvarliga sjukdomar i framtiden ökar markant om du fortsätter, det är det jag ska försöka intala mig själv nästa gång jag får ett snus-sug. Ditt blodtryck ökar, gå ut och spring 2-3 gånger i veckan istället och känn när du lägger dig ner och ska sova på kvällen vilken skön lugn pulls du har.

Too late
Köpte för en timme sedan, men ska se om jag har mer motivation om något år. Tack ändå
Citera
2010-07-26, 13:48
Medlem
Jag är mitt inne i min 1 vecka och har kommit fram till det bästa sättet...
Så här gör jag: jag köpte hem en qxs lös (nikotin fritt) från deras hemsida och sprang ner till ica och köpte etan lös och blandade 50/50 fungerar klockrent. I början på nästa vecka ska jag gå över till 1/3 och vidare till jag blir helt av med nikotinet
Citera
2010-07-26, 16:31
Medlem
Sthus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Jag är mitt inne i min 1 vecka och har kommit fram till det bästa sättet...
Så här gör jag: jag köpte hem en qxs lös (nikotin fritt) från deras hemsida och sprang ner till ica och köpte etan lös och blandade 50/50 fungerar klockrent. I början på nästa vecka ska jag gå över till 1/3 och vidare till jag blir helt av med nikotinet

Ingen dum idé alls.

Rapportera gärna hur det går allt eftersom.
Citera
2010-07-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthu
Ingen dum idé alls.

Rapportera gärna hur det går allt eftersom.

Fungerar ganska bra första dosan kändes lite konstigt (det var något som fattades) men nu har jag vant mig med smaken och det rullar på dock så har det varit ganska jobbigt eftersom jag inte är någon stor lös snusare...

Men tror det går att lösa genom att köpa tomma portions påsar, det sålde dem på www.d7.se forut dock finns det inte kvar...
Citera
2010-07-26, 21:46
Medlem
Det var två veckor sedan, 2010-07-12 slutade jag med snuset.
Det har gått ovanligt bra för mig. Jag har festat tre gånger sen dess och fått rejälla fyllor då också. Men inte har jag bett om snus av någon.

Nu är jag ute och konditionstränar 2-3 gånger / vecka. För att få tillbaka min gamla hedliga kondition.

som förgående skrivare. Har jag inga funderignar över att börja snusa igen. Jag har inget sug eller lust alls. Känner mig friskar som ickesnusare.
Citera
2010-07-27, 00:46
Medlem
Twin Peakss avatar
Jaha,jag får väl sälla mej till raden av "försökaslutare"jag med!
Jag har snusat i 30 bast och har väl som "bäst" hållit upp i ca 1 år tidigare,men nu känner jag att det är fanimej på tiden att man blir skattesmitare på allvar!!
Jag har precis klarat av min första vecka utan snus (Grov lös) och detta utan att ha mordhotat ngn eller att ha dräpt någon stackars förbipasserande.
Själva "slutandet" eller va fan man ska kalla det har gått tillväga så som så ,att jag bara la ner skiten!!
Jag vet att det kommer att bli tufft men jag är övertygad om att det kommer att gå till slut!

Som sagt,1 vecka nu och jag kommer att klara det PUNKT SLUT
Ruggigt taggad att fixa detta,vill man bara, så går det!!
Citera
2010-07-28, 13:37
Medlem
b3ij3rs avatar
Jag tycker det är OTROLIGT mycket lätte sluta snusa än röka :S
Citera
2010-07-29, 13:50
Medlem
Har inte läst hela tråden, men jag tror att det har och göra med att man istället får i sig en hög dos under en väldigt kort tid, så har man en prilla underläppen (vilket man vänjer sig vid) som förser en med nikotin under en längre tid. Jag snusar och röker själv. Snuset är som dropp på sjukhus, det sitter i och sakta men säkert tillför nikotin. Medan cigg är som en spruta som pumpar in nikotinet väldigt snabbt och mycket. Snygg metafor?

Jag tror att det är svårare att avvänja sig vid att snusa just därför.
Citera
2010-07-29, 14:37
Medlem
jdecesares avatar
Nu har jag varit clean från nikotinet i 65 dagar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in