2014-03-13, 00:05
Medlem
Hej! Jag undrar vad märkes plagg kostar i Paris, är det billigare där än i Sverige? Jag ska åka dit om några månader och funderar på att köpa en Michael Kors väska och klocka. Jag funderade också på att köpa nike/converse skor mm. Jag har hört att Converse kostar 29€ i Frankrike, är det sant? Finns det ens någon prisskillnad mellan Frankrike och Sverige om man jämför med vad jag funderar på att köpa? :O
Citera
2014-03-13, 01:25
Medlem
sodars avatar
Alla märkeskläder är billigare utomlands än i Sverige. Converse kostar nog lite mer än 29€, räkna med runt 40€. Michael Kors väskan kan du spara några hundralappar på om du köper den där
Citera
2014-03-13, 01:33
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Priserna varierar beroende på vad du letar efter. Men efter en snabb bedömning av ditt inlägg så antar jag att du letar efter den senaste fjortistrenden, då lär du inte behöva besöka Galeries Lafayette.

Du hittar det du söker på bottenskrapets Rue de Rivoli för ett billigt pris, autenticitet är ingen garanti.

Ps. det är 18 års gräns på Flashback.
Citera
2014-03-13, 07:19
Medlem
Dominicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Priserna varierar beroende på vad du letar efter. Men efter en snabb bedömning av ditt inlägg så antar jag att du letar efter den senaste fjortistrenden, då lär du inte behöva besöka Galeries Lafayette.

Du hittar det du söker på bottenskrapets Rue de Rivoli för ett billigt pris, autenticitet är ingen garanti.

Lugna ner dig, ack så cynisk.

OT: Av egna erfarenheter var mycket av deras utbud dyrt. Converse däremot var en av de få saker som var hyfsat billigt. Runt 40-50.
Citera
2014-03-14, 09:10
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarnaw
Hej! Jag undrar vad märkes plagg kostar i Paris, är det billigare där än i Sverige? Jag ska åka dit om några månader och funderar på att köpa en Michael Kors väska och klocka. Jag funderade också på att köpa nike/converse skor mm. Jag har hört att Converse kostar 29€ i Frankrike, är det sant? Finns det ens någon prisskillnad mellan Frankrike och Sverige om man jämför med vad jag funderar på att köpa? :O

Finns ju en del "outletbutiker" i Paris, där det är någorlunda billigt, och med någorlunda billigt, menar jag inte Thailand-billigt.
Men säg t ex utmed Champs-Elysees, så har butikerna där likvärdiga priser som i Sverige, och uppåt på sina ställen.
Citera
2014-03-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen

Ojj…Vilket svar.. Jag är faktisk 30+ så det var en dålig gissningen . Men tack för svaret ändå
Citera
2014-03-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Alla märkeskläder är billigare utomlands än i Sverige. Converse kostar nog lite mer än 29€, räkna med runt 40€. Michael Kors väskan kan du spara några hundralappar på om du köper den där

Vad bra! Tack för svaret. Tänkte mig att det lät lite konstigt med Converse för 29€ men det är ändå mycket billigare än Sverige att få de för 40€
Citera
2014-03-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dominics
Lugna ner dig, ack så cynisk.

OT: Av egna erfarenheter var mycket av deras utbud dyrt. Converse däremot var en av de få saker som var hyfsat billigt. Runt 40-50.

Vilka andra saker än Converse var hyfsat billigt? Vet du om vad för priser det är på Nike skor :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in