• 1
  • 2
2014-03-12, 23:18
Medlem
Hatans avatar
Rätt ställe?

Käkat lite godis men även druckit idag.

Ska på jobbet om ungefär 5 timmar, har ordnat så det är lugnt o lätt när jag kommer dit.
Är ju lite lurigt.

Nån annan som ska till jobbet?
Citera
2014-03-12, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hatan
Rätt ställe?

Käkat lite godis men även druckit idag.

Ska på jobbet om ungefär 5 timmar, har ordnat så det är lugnt o lätt när jag kommer dit.
Är ju lite lurigt.

Nån annan som ska till jobbet?

Dum idé, jag ska inte till jobbet eftersom jag fick sparken när jag gick dit med tillräckligt med Xanor i kroppen för att det skulle märkas.

Ring och sjukanmäl dig
Citera
2014-03-12, 23:34
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Dum idé, jag ska inte till jobbet eftersom jag fick sparken när jag gick dit med tillräckligt med Xanor i kroppen för att det skulle märkas.

Ring och sjukanmäl dig

Kanske är lika bra, får se
Citera
2014-03-13, 01:14
Medlem
hyphens avatar
Det som gäller är att om du kommer till jobbet onykter och luktar sprit, ska din närmaste chef skicka hem dig. Sedan är företaget skyldiga att rehabilitera dig från ditt alkoholmissbruk, och då måste du samarbeta för att få behålla jobbet. Dock kan de blunda för ditt supande och försöka göra sig av med dig på annat sätt (personalnedskärning, omorganisation eller liknande) för att slippa undan kostnaden för att skicka dig på tork och allt besvär med det.

Däremot, om det kommer fram att du missbrukar något olaglig substans, har de inte alls den skyldigheten mot dig, du begått en brottslig handling, vilket kan vara skäl för avsked.

Så du har nog om du tänker efter fått influensa. Tänk bara på att om du sjukskriver dig mer än 6 ggr under en 12-månadersperiod är de skyldiga att starta en rehabiliteringsutredning, så du kan få hjälp med dina hälsoproblem.
Citera
2014-03-13, 19:26
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyphen
Det som gäller är att om du kommer till jobbet onykter och luktar sprit, ska din närmaste chef skicka hem dig. Sedan är företaget skyldiga att rehabilitera dig från ditt alkoholmissbruk, och då måste du samarbeta för att få behålla jobbet. Dock kan de blunda för ditt supande och försöka göra sig av med dig på annat sätt (personalnedskärning, omorganisation eller liknande) för att slippa undan kostnaden för att skicka dig på tork och allt besvär med det.

Däremot, om det kommer fram att du missbrukar något olaglig substans, har de inte alls den skyldigheten mot dig, du begått en brottslig handling, vilket kan vara skäl för avsked.

Så du har nog om du tänker efter fått influensa. Tänk bara på att om du sjukskriver dig mer än 6 ggr under en 12-månadersperiod är de skyldiga att starta en rehabiliteringsutredning, så du kan få hjälp med dina hälsoproblem.

Wow shit det där... ja..

Antar att du inte räknar med vad företaget tjänar på att behålla knarkarjäveln.

Kommer hit med skeva ögon 4/5 dagar och luktar "tyvärr" sprit ibland, men det gör även mina medarbetare.
Hahaha, och vi är top notch
Citera
2014-03-13, 22:36
Medlem
hyphens avatar
Citat:
Wow shit det där... ja..

Antar att du inte räknar med vad företaget tjänar på att behålla knarkarjäveln.

Kommer hit med skeva ögon 4/5 dagar och luktar "tyvärr" sprit ibland, men det gör även mina medarbetare.
Hahaha, och vi är top notch

Låter som om uppgiften är i goda händer. Vet inte om jag vill veta vad ni jobbar med, sköter ni kärnkraftverk?
Citera
2014-03-13, 22:37
Medlem
hyphens avatar
Citat:
Låter som om uppgiften är i goda händer. Vet inte om jag vill veta vad ni jobbar med, sköter ni kärnkraftverk?

Nej nu vet jag, är det arbetsförmedlingen?
Citera
2014-03-15, 23:11
Medlem
Hatans avatar
Citat:

Kraftverk är en god gissning

Gick bra iaf, semi-chefen garvade åt mig.
Citera
2014-03-16, 20:12
Medlem
hyphens avatar
Citat:
Kraftverk är en god gissning

Gick bra iaf, semi-chefen garvade åt mig.

Homer Simpson fast i verkligheten, då känner man att man är i goda händer... ehum
Citera
2014-03-19, 22:06
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Homer Simpson fast i verkligheten, då känner man att man är i goda händer... ehum

Hahaha ja och jag var "Bart" när jag var yngre.

Är jag verkligen ensam om detta eller vågar folk inte skriva av sig? Jag skriver helst när jag är lite lullig
Citera
2014-03-22, 23:14
Medlem
Jag fick sparken på stående fot när jag dykt upp o luktat brännvin för hundraelfte gången när det var kundbesök på ett jobb. Men chefen skrev "pga arbetsbrist", så då var det inga problem.
Citera
2014-03-23, 01:12
Medlem
telepatis avatar
Har aldrig kommit full till jobbet. Pårökt, benzad, moffad har dock hänt.
Drogkompatibelt jobb dock. Heee
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in