2014-03-12, 21:55
Medlem
Sadomans avatar
http://sthlm.filmcentrum.se/news/fc-...r-i-konkurs-1/
Så jäkla synd... Det är många gånger man jobbat med deras prylar. Var ska unga filmare få tag på utrustning i den klassen till det priset nu?
Citera
2014-03-13, 01:30
Medlem
Valdigt synd. Vet flera som anvant deras utrustning.

Tror och hoppas att det snart kommer nagot nytt och liknande for Stockholms filmare. Det ar bara en tidsfraga.
Citera
2014-03-13, 18:35
Medlem
Väldigt synd men samtidigt är jag ej så förvånad. Kvalite film intresse minskar bland ungdomar idag, sedan ska även jag göra en film snart men jag hittade mycket billigare och bättre företag än FilmCentrum som jag kunde hyra ifrån.
Citera
2014-03-16, 21:47
Medlem
Oj, vad trist att höra!

Har själv aldrig känt behovet av FilmCentrum, men visst har man känt till folk som använt sig av det. Det har ju alltid funnits där, liksom! Många filmskapare genom åren som hänvisats till filmcentrum när man velat ha fatt på utrustning.

Det känns lite som att kvalitén på filmvärlden bara backar mer och mer för varje dag som går. Dags att göra någonting åt det snart!
Citera
2014-03-19, 11:25
Medlem
Sadomans avatar
De erbjöd så mycket. Som ett Filminstitut i miniatyr. Jag har använt mycket av deras utrustning själv. Var kunde man annars få tag på en 16mm kamera så billigt? De hade även rabatter man kunde använda på proffställen. Det var en mötesplats för filmare och de hade filmvisningar, föreläsningar och kurser i allt. Men något kommer förhoppningsvis ta deras plats. Jag minns när Filmverkstan försvann och ersattes med just Filmcentrum. Sen har vi fortfarande Filmbasen och en massa annat. Det skulle inte förvåna mig om någon av dessa köper Filmcentrums utrustning som nu säljs på auktion.

http://www.pn-trading.se/?tabid=179&...ntrumsthlm#000
Citera
2014-04-20, 06:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
http://sthlm.filmcentrum.se/news/fc-...r-i-konkurs-1/
Så jäkla synd... Det är många gånger man jobbat med deras prylar. Var ska unga filmare få tag på utrustning i den klassen till det priset nu?
Men för fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blev medlem där inatt och såg inget om någon jävla konkurs, inget meddelande i mejlet om någon konkurs heller.
Citera
2014-04-20, 18:27
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Men för fan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag blev medlem där inatt och såg inget om någon jävla konkurs, inget meddelande i mejlet om någon konkurs heller.

Står på första sidan när man går in på deras sida. Men det är bara Filmcentrum Stockholm som gått i konkurs. Riks finns fortfarande kvar.
Citera
2014-04-20, 20:56
Bannlyst
Citat:
Står på första sidan när man går in på deras sida. Men det är bara Filmcentrum Stockholm som gått i konkurs. Riks finns fortfarande kvar.
Men jag bor i Stockholm och jag blev medlem för att jag vill låna deras utrustning. Går det ändå nu menar du?
Citera
2014-04-21, 00:06
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Men jag bor i Stockholm och jag blev medlem för att jag vill låna deras utrustning. Går det ändå nu menar du?

Nej. Alla deras saker har redan auktionerats ut tyvärr. Filmbasen finns dock kvar. De har lite utrustning. Och man kan söka stöd för sina projekt.
Citera
2014-04-22, 15:51
Bannlyst
Citat:
Nej. Alla deras saker har redan auktionerats ut tyvärr. Filmbasen finns dock kvar. De har lite utrustning. Och man kan söka stöd för sina projekt.
Söka stöd utan inflytande? Tack för länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in