• 1
  • 2
2014-06-05, 18:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Hehe köpte en Civic från 2010 förra veckan. Säger samma sak som ts sjukt bra bil.Var tveksam till en så pass liten bil men den växer för varje mil man kör.

Jo, haft min nu i snart 3 månader och är fortfarande supernöjd faktiskt.

Den känns större än vad den först ser ut som, komforten är riktigt nice oavsett om det är motorväg eller landsväg.

Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Hur lång sträcka har ni kört som längst i era bilar?
prövat 50-60mil i ett?

Längsta i ett svep är Cork - Galway tur/retur, 20mil enkel väg, men har en resa till Sligo om två veckor vilket blir lite längre (32mil enkel väg).

Annars har det blivit en hel del motorvägkörande på 10-15mil osv (Irland är ju inte så djävla stort så blir inte många jättelånga resor om man säger så).
Citera
2014-06-06, 17:47
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jo, haft min nu i snart 3 månader och är fortfarande supernöjd faktiskt.

Den känns större än vad den först ser ut som, komforten är riktigt nice oavsett om det är motorväg eller landsväg.

Längsta i ett svep är Cork - Galway tur/retur, 20mil enkel väg, men har en resa till Sligo om två veckor vilket blir lite längre (32mil enkel väg).

Annars har det blivit en hel del motorvägkörande på 10-15mil osv (Irland är ju inte så djävla stort så blir inte många jättelånga resor om man säger så).

Återkom gärna med hur det var att köra så långt, funderar på en civic men kommer att pendla 50mil enkel väg 2 gånger i månaden.
Citera
2014-06-27, 12:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Återkom gärna med hur det var att köra så långt, funderar på en civic men kommer att pendla 50mil enkel väg 2 gånger i månaden.

Tillbaka på kontoret efter tur retur Sligo (så här långt är det http://ladda-upp.se/files/2014/b107730.png )

Väldigt blandad körning, allt från motorväg (120) till kringliga 100 vägar, körde upp i sol, och ner så spö regnade det bitvis.

Körningen som sådan var väldigt komfortabel, körningen hem tog 3:45 (och inte de 4:11 som bilden visar) eftersom jag vill hem till min säng. Bilen känns lika stabil vid 100 som vid 140 och som jag tidigare skrev så känns det större invädigt än vad den egentligen är.

Precis som jag skrev tidigare, så är jag fortfarande väldigt nöjd med köpet.

Bensinförbrukningen landade på 0.7 vilket får ses ok på en 1.4 liters som inte kördes direkt ekonomiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in