• 1
  • 2
2005-08-06, 21:59
Medlem
worldbeater2002s avatar
S hr p 60-rsdagen av den frsta atombomben mot Hiroshima, r det ngon av forumets revisionisttomtar som har ngon (o)lustig teori om vad som egentligen hnde, hur mnga som verkligen dog etc?

Med tanke p den fantasi och diktargldje som uppvisats rrande frintelsen, borde man ju kunna frvnta sig lite utsagor som att radioaktivitet inte r skadligt fr mnniskor, att det egentligen bara var 5 000 japaner som dog, att det hela bara var en judisk konspiration, etc etc in absurdum.
2005-08-06, 22:16
Medlem
Sjuka mnniska !

Visst finns det atombombs revisionism. Men den gr ut p att Atombombs-fllningarna var helt ondiga.
Ett brott mot mnskligheten som inte kan frsvaras.
2005-08-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det finns historier frn "verlevande" att "skinnet blev som gardiner p offren" och att "ldre mn brann s de som ut som regnbgar". Utifrn detta s drar jag slutsatsen att Hiroshima eller Nagasaki aldrig intrffade. Allt r bara gook-lgner.

En atombomb som sprngdes 1945, gr fortfarande att pvisa idag. Saker som har intrffat i verkligheten gr att vga eller mta. Saker som inte ar intrffat i verkligheten, tex din "frintelse" kan man inte bevis, eftersom den aldrig har funnits.
2005-08-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
En atombomb som sprngdes 1945, gr fortfarande att pvisa idag. Saker som har intrffat i verkligheten gr att vga eller mta. Saker som inte ar intrffat i verkligheten, tex din "frintelse" kan man inte bevis, eftersom den aldrig har funnits.

Men jag menar, bisarra detaljer om hur folk dtt mste peka p att det inte intrffat ht.
Det finns japanska legender om att japaner kommer d i en "stor eld" av "monster frn det stora vst".
Det hela var frutbestmt.
2005-08-07, 01:13
Medlem
Citat:
Men jag menar, bisarra detaljer om hur folk dtt mste peka p att det inte intrffat ht.
Det finns japanska legender om att japaner kommer d i en "stor eld" av "monster frn det stora vst".
Det hela var frutbestmt.

"En stor eld" och "monster frn det stora vst" kan vl innefatta ganska mycket?

bolt, du tnker inte klart! Varfr skulle detaljer om hur folk ha dtt peka p att det inte intrffat nr det r ett odiskutabelt faktum som r i hgsta grad dokumenterat? Det har gjort en massa studier ver den radioaktiva nedfallet ver Hiroshima. Bomben blev ocks fotograferad. "Manhattan project" r ocks dokumenterat.
2005-08-07, 01:28
Medlem
Citat:
Men liknar inte detta gamla judiska skrnor ni grvt i s mycket?

Om man slpper en atombomb p en plats s kan man pvisa detta lngt eftert. Om man mrdar miljontals mnniskor s kan man ocks pvisa detta lngt eftert. Nr det gller "frintelsen" finns det inte tillstymmelsen till bevis fr detta pstende. Nr det gller Hiroshima rder det ingen diskussion om att det har hnt.

Om det japanska respektiva de judiska folkets skrnor skulle innehlla likheter (vilket jag inte vet om de gr), skulle det ha en vldigt underordnad betydelse, d revisionisterna bygger sina teser p hrda, pvisbara fakta, och inte olika folks skrnor.
2005-08-07, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Nr det gller "frintelsen" finns det inte tillstymmelsen till bevis fr detta pstende. Nr det gller Hiroshima rder det ingen diskussion om att det har hnt.

Om man finner "verlevende" som berttar om att offrens hudar "rullade ihop sig som gardiner". Tycker du detta r frsvagande bevis fr att Hiroshima-holocausten intrffade?
2005-08-07, 01:48
Medlem
Citat:
Om man finner "verlevende" som berttar om att offrens hudar "rullade ihop sig som gardiner". Tycker du detta r frsvagande bevis fr att Hiroshima-holocausten intrffade?

Fr det frsta kan jag inte bedma sanningshalten i pstendet, d jag har fr liten kunskap om effekterna vid en atombombsexplosion. Fr det andra, om det skulle visa sig att detta vittnesml inte r sanningsenligt s skulle det inte innebra ngonting i sakfrgan, eftersom teknisk bevisning alltid vertrffar vittnesbevisning. Och vad gller den tekniska bevisningen ver Hiroshima, s lmnar den s vitt jag vet inget vrigt att nska.

Den enda tnkbara slutsatsen, om vi visste att vittnet ljg, r att vittnets egna situation har verdrivits/pverkats av lgnen. Den tekniska bevisningen vertrffar dock allt vad vittnet sger vad gller sakfrgan (slpptes en atombomb p platsen?).
2005-08-07, 02:27
Medlem
felpost
2005-08-07, 08:11
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Men liknar inte detta gamla judiska skrnor ni grvt i s mycket?
r det ngon som str fr "judiska skrnor" r det du, hatspridande lgnare!!!!
2005-08-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
r det ngon som str fr "judiska skrnor" r det du, hatspridande lgnare!!!!

Nja, du pstr ju att hela frintelsen r en judisk skrna. Och det r ju faktiskt s att du frkastar hela Holocausten p grund av historier som verkar allt fr mlande.
2005-08-07, 16:25
Bannlyst
Just atoombombsrevisionism r intressant!

Det finns flera motsgelsefulla vittnesml om vad som verkligen hnde. Och bilder r inte alltid vad de uttalar sig fr att vara, det vet vi ju sen tidigare diskussioner om bilderna frn selektioner i Birkenau.

Det radioaktiva avfallet kan ha planterats av japanerna sjlva, jag menar, enligt revisionisterna s har ju frintelsen iscensatts av vstmakterna tillsammans med ryssarna i maskopi med hela det judiska folket.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in