• 1
  • 2
2005-08-06, 21:59
Medlem
worldbeater2002s avatar
Så här på 60-årsdagen av den första atombomben mot Hiroshima, är det någon av forumets revisionisttomtar som har någon (o)lustig teori om vad som egentligen hände, hur många som verkligen dog etc?

Med tanke på den fantasi och diktarglädje som uppvisats rörande förintelsen, borde man ju kunna förvänta sig lite utsagor som att radioaktivitet inte är skadligt för människor, att det egentligen bara var 5 000 japaner som dog, att det hela bara var en judisk konspiration, etc etc in absurdum.
2005-08-06, 22:16
Medlem
Sjuka människa !

Visst finns det atombombs revisionism. Men den går ut på att Atombombs-fällningarna var helt onödiga.
Ett brott mot mänskligheten som inte kan försvaras.
2005-08-07, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det finns historier från "överlevande" att "skinnet blev som gardiner på offren" och att "äldre män brann så de som ut som regnbågar". Utifrån detta så drar jag slutsatsen att Hiroshima eller Nagasaki aldrig inträffade. Allt är bara gook-lögner.

En atombomb som sprängdes 1945, går fortfarande att påvisa idag. Saker som har inträffat i verkligheten går att väga eller mäta. Saker som inte ar inträffat i verkligheten, tex din "förintelse" kan man inte bevis, eftersom den aldrig har funnits.
2005-08-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
En atombomb som sprängdes 1945, går fortfarande att påvisa idag. Saker som har inträffat i verkligheten går att väga eller mäta. Saker som inte ar inträffat i verkligheten, tex din "förintelse" kan man inte bevis, eftersom den aldrig har funnits.

Men jag menar, bisarra detaljer om hur folk dött måste peka på att det inte inträffat öht.
Det finns japanska legender om att japaner kommer dö i en "stor eld" av "monster från det stora väst".
Det hela var förutbestämt.
2005-08-07, 01:13
Medlem
Citat:
Men jag menar, bisarra detaljer om hur folk dött måste peka på att det inte inträffat öht.
Det finns japanska legender om att japaner kommer dö i en "stor eld" av "monster från det stora väst".
Det hela var förutbestämt.

"En stor eld" och "monster från det stora väst" kan väl innefatta ganska mycket?

bolt, du tänker inte klart! Varför skulle detaljer om hur folk ha dött peka på att det inte inträffat när det är ett odiskutabelt faktum som är i högsta grad dokumenterat? Det har gjort en massa studier över den radioaktiva nedfallet över Hiroshima. Bomben blev också fotograferad. "Manhattan project" är också dokumenterat.
2005-08-07, 01:28
Medlem
Citat:
Men liknar inte detta gamla judiska skrönor ni grävt i så mycket?

Om man släpper en atombomb på en plats så kan man påvisa detta långt efteråt. Om man mördar miljontals människor så kan man också påvisa detta långt efteråt. När det gäller "förintelsen" finns det inte tillstymmelsen till bevis för detta påstående. När det gäller Hiroshima råder det ingen diskussion om att det har hänt.

Om det japanska respektiva de judiska folkets skrönor skulle innehålla likheter (vilket jag inte vet om de gör), skulle det ha en väldigt underordnad betydelse, då revisionisterna bygger sina teser på hårda, påvisbara fakta, och inte olika folks skrönor.
2005-08-07, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
När det gäller "förintelsen" finns det inte tillstymmelsen till bevis för detta påstående. När det gäller Hiroshima råder det ingen diskussion om att det har hänt.

Om man finner "överlevende" som berättar om att offrens hudar "rullade ihop sig som gardiner". Tycker du detta är försvagande bevis för att Hiroshima-holocausten inträffade?
2005-08-07, 01:48
Medlem
Citat:
Om man finner "överlevende" som berättar om att offrens hudar "rullade ihop sig som gardiner". Tycker du detta är försvagande bevis för att Hiroshima-holocausten inträffade?

För det första kan jag inte bedöma sanningshalten i påståendet, då jag har för liten kunskap om effekterna vid en atombombsexplosion. För det andra, om det skulle visa sig att detta vittnesmål inte är sanningsenligt så skulle det inte innebära någonting i sakfrågan, eftersom teknisk bevisning alltid överträffar vittnesbevisning. Och vad gäller den tekniska bevisningen över Hiroshima, så lämnar den så vitt jag vet inget övrigt att önska.

Den enda tänkbara slutsatsen, om vi visste att vittnet ljög, är att vittnets egna situation har överdrivits/påverkats av lögnen. Den tekniska bevisningen överträffar dock allt vad vittnet säger vad gäller sakfrågan (släpptes en atombomb på platsen?).
2005-08-07, 02:27
Medlem
felpost
2005-08-07, 08:11
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Men liknar inte detta gamla judiska skrönor ni grävt i så mycket?
Är det någon som står för "judiska skrönor" är det du, hatspridande lögnare!!!!
2005-08-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Är det någon som står för "judiska skrönor" är det du, hatspridande lögnare!!!!

Nja, du påstår ju att hela förintelsen är en judisk skröna. Och det är ju faktiskt så att du förkastar hela Holocausten på grund av historier som verkar allt för målande.
2005-08-07, 16:25
Bannlyst
Just atoombombsrevisionism är intressant!

Det finns flera motsägelsefulla vittnesmål om vad som verkligen hände. Och bilder är inte alltid vad de uttalar sig för att vara, det vet vi ju sen tidigare diskussioner om bilderna från selektioner i Birkenau.

Det radioaktiva avfallet kan ha planterats av japanerna själva, jag menar, enligt revisionisterna så har ju förintelsen iscensatts av västmakterna tillsammans med ryssarna i maskopi med hela det judiska folket.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in