• 1
  • 2
2014-03-12, 18:47
Medlem
BarryHeros avatar
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle18526966.ab

Det har kan vara det fjantigaste jag nagonsin last i media. Var nojd med de tva aren du fick i rampljuset istallet. Med tanke pa att riktiga media faktiskt misstagit kontot for Zlatans riktiga ar det val inte sa konstigt att de stanger ner det. Tror dessutom inte att Zlatan uppskattar ordleken IbraHOMOvic.

Citat:
20-årige Jakob Vastamäki har gjort succé på Twitter med sitt parodikonto ”Zlatan Ibrahomovic”.
Men nu är det slut på det roliga – kontot har stängts av.
– Jag är besviken och väldigt ledsen. Jag kan inte säga det säkert, men det naturliga är att det är någon från hans stab som stoppat det. [...] när han skulle logga in på kontot och ”förgylla följarnas vardag” i går möttes han av ett tråkigt meddelande från Twitter: Kontot var avstängt.

– Jag tänkte gå in och sprida lite kärlek och så såg jag det där. Jag blev jätteledsen och har nästintill gråtit. Allt jag byggt upp över nästan två år var borta. Jag har lagt ner tid och själ på det här kontot och nu är det borta. Första känslan var en avsmak mot Twitter. Jag tänker på mina följare som skrattat så många gånger, vem ska få dem att skratta nu? Det känns som att man skrivit en bok och är på sista sidan när allt förstörs, säger Vastamäki till Sportbladet.

Citat:
Jag är 20 år, kunde de inte ha tagit Johan Pettersson i Partaj i stället? De måste släcka hela Kanal 5, där har de Partaj och de gör bara parodier.
Twitter styr knappast over vad som visas pa Kanal 5 i Sverige.

Frågeställning:

Gjorde Twitter ratt i att stanga ner kontot?

Gor 20-arige Jacob ratt i att grata ut i media? Kommer han fa tillbaka sitt konto?

Diskutera.
Citera
2014-03-12, 19:03
Medlem
Nej för fan, det var ju bara ett parodikonto, som inte skrev något överdrivet kränkande om Zlatan. Dessutom stod det väl klart och tydligt att det var ett parodikonto i beskrivningen?

Sen kan jag hålla med om att det kanske är lite fånigt att gråta ut i media, men kontot kanske var den här grabbens livsverk.

Fast det låter som han har lite höga tankar om sig själv:
"Vem ska nu få mina följare att skratta när jag är borta?"

Så jävla rolig var du inte.
Senast redigerad av ambulansmannen 2014-03-12 kl. 19:06.
Citera
2014-03-12, 19:06
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Med tanke pa att riktiga media faktiskt misstagit kontot for Zlatans riktiga ar det val inte sa konstigt att de stanger ner det.
Säger ju iofs mer om "riktiga medias" och deras förmåga att vara uppmärksamma och källkritiska än något annat.
Citera
2014-03-12, 19:20
Moderator
skunkensunes avatar
//Nej, det här har inte så mycket med MoJ att göra. Censur och Yttrandefrihet eller Humor kanske? Vi testar den förra.

Medier och journalistik --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2014-03-12, 19:30
Medlem
HiveMind01s avatar
Fråga n.1
Ja, Twitter hade rätt att stänga ner kontot. Zlatan har ett konto som är erkänt från Twitters sida att vara hans, det är alltså legitimt och där är hans officiella uttalanden.
Den andra personen har ingenting med Zlatan att göra och de gör väll så här för att kontot vart så stort. De vill heller inte dra trafik åt något att annat än Zlatans officiella sida.

Fråga n.2
Nej han har ingen rätt att gråta ut i media. Han skriver skit om en främmande person som är fruktansvärt berömd, så klart det skulle stänags ner. För övrigt så var hans skämt riktigt dåliga och tråkiga. Han var långt ifrån så rolig som han trodde.

Han fick lite limelight genom kontot och nu vill han hora ut sig mer genom att "avslöja" vem det var som låg bakom skiten och vill troligtvis ha cred för allt "kul" han skrivit under sina patetiska 2 år med kontot.
Citera
2014-03-12, 20:01
Medlem
Jag ser Twitter som en privat webbplats som kan göra precis vad de vill vad gäller sina besökare, jag ser inte saken som något större än så. För hans del är det väl slut på det roliga nu, får man väl säga.
Citera
2014-03-12, 20:14
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hoppas Zlatan anmäler honom som plåster på såren!
Citera
2014-03-12, 20:16
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HiveMind01
Fråga n.2
Nej han har ingen rätt att gråta ut i media. Han skriver skit om en främmande person som är fruktansvärt berömd, så klart det skulle stänags ner. För övrigt så var hans skämt riktigt dåliga och tråkiga. Han var långt ifrån så rolig som han trodde.

Nja, det stod rätt tydligt att det var ett parodikonto. Det finns fler sådan förutom Zlatans. Jag tycker främst det är ett bevis på att ZI är en bajsnödig stropp som saknar både humor och självdistans. Sedan är givetvis också Twitter fega och viker sig för den här typen av påtryckningar.
Citera
2014-03-12, 20:19
Medlem
Lingon_s avatar
Ska inte en av världens bästa fotbollsspelare kunna ha lite självdistans? Antar att han sitter och kokar framför partaj också. Hade han kontakter på 5:an skulle han väl släcka ned det också.
Citera
2014-03-12, 20:29
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingon_
Ska inte en av världens bästa fotbollsspelare kunna ha lite självdistans? Antar att han sitter och kokar framför partaj också. Hade han kontakter på 5:an skulle han väl släcka ned det också.
Tror knappast Zlatan sjalv bryr sig.
Citera
2014-03-12, 22:11
Medlem
Fapmaster1337s avatar
Senaste dagarna har ju Zlatans twitterkonto typ varit likadant som parodikontot
Citera
2014-03-12, 23:10
Medlem
stevie1971s avatar
Tur att det löste sig för Zlatan, så ingen blandar ihop hans smarta inlägg med någon parodi. Vi har ju från Zlatan lärt oss många svårförstådda saker som t ex: "Bållen ä rûnd, dän ä faktist dä".

Bryr mig faktiskt varken om Zlatan eller Twitter-Jacob. Dock är Zlatan en fantastisk fotbollslirare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in