• 1
  • 2
2014-03-12, 15:39
Medlem
f0cuss avatar
Såg precis denna bild på Facebook:
https://anonfiles.com/file/eeb16924c...fd2539e342935f

Med tillhörande text skrivet av brodern till den misshandlade killen:
Citat:
Min lillebror Adnan, misshandlad på Heleneholmskolans område måndags kväll i 40 minuter av 4 odjur som hotade honom, bötfällde honom på 10.000 och ville få pinkoden till hans bankkort, de knäckte näsan på honom och rejält slog sönder honom! De stampade på honom alla 4 medan han låg på magen! De lät inte honom prata, förklara eller gav någon nåd alls! Adnan försökte rymma ca 20-30 gånger men i förgäves! De rånade honom på hans mobil och bankkort, t.o.m hemnycklar! De slog honom så mycket så att han svimmade av flera gånger och slutligen så lämnade de honom då de inte såg något tecken på liv, gömd på skolgården, just så att ingen kan se honom och hjälpa honom! Stark som Adnan är så tog han sig hem och på vägen spydde han blod och vilade flera gånger men slutligen så kom han hem och la sig i hissen då min storebror Damir såg honom! Vad gjorde Adnan? Dessa killar är inte ens människor, de är inte ens djur, de är odjur och äckliga kräk som borde straffas enligt de äldre hederliga lagarna!! Det finns inte ord i världens ordböcker som kan förklara vad jag vill göra just nu, fy på dessa människor! Ni som vet något, kontakta oss snälla så att vi kan sätta dit dessa as så att de inte upprepar samma sak mot era barn!

Någon som vet något?
Senast redigerad av f0cus 2014-03-12 kl. 15:42.
Citera
2014-03-12, 15:50
Medlem
Twatssons avatar
Låter som han har något otalt med ett annat invandrargäng, ett eventuellt hatbrott går ju bort direkt då rasister normalt inte rånar sina offer.

Utan att våga häva ur mig för mycket så tippar jag på att han lånat pengar till antingen spel eller droger och har inte haft möjlighet att betala tillbaka. Varför skulle man annars bötfälla någon? Har svårt att se att detta blir någon polisärende.
Citera
2014-03-12, 16:07
Medlem
auktors avatar
Heleneholmskolans = centralt i malmö. hög invandrar andel, slum/farliga människor. känns som det spelar ingen roll ifall han hade pengar eller hade något otalat med dem. känns som det bara var något gäng som hade humör för att slå någon?

mvh // auktor
Citera
2014-03-12, 18:41
Medlem
HiveMind01s avatar
Det känns inte som några personer som ville ha pengar eller mobilen hans utan mer några som bara ville slåss. Inte mer komplicerat än så tror jag.
En vän till mig stötte på ett par sådana personer för ett litet tag sen och det är bara folk som andas genom munnen, inte kan stava sitt eget namn och som tycker att det är coolt att spotta på marken hela tiden.

Sorgligt att sånt skit händer, hoppas han återhämtar sig bra.
Citera
2014-03-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Varför skulle man annars bötfälla någon? .
Vet inte om bötfällning förekommer i mindre städer men i dom större städerna så är det allmänt känt att bötfällningar är ett annat ord för "rån på avbetalning".
Genom att "skapa" en skuld så hamnar rånet i en gråzon som för utomstående kan uppfattas som legitim.
Citera
2014-03-12, 20:36
Medlem
ObamaBinLadens avatar
Skott i pannan ska de ju ha. Troligen åker de inte ens fast och även om de gör de lär de inte få sitta inne.
Citera
2014-03-12, 22:02
Medlem
Han kanske hade sålt droger på någon annans området?

Alternativt köpt på krita utan att betala för sig

Hela förfarande med "bötning" skriker invandrarbrottslighet.
Citera
2014-03-13, 12:37
Medlem
Adnan, 20, grovt misshandlad av 4 män i Malmö 140313

Länk:

http://www.expressen.se/kvallsposten...-mobiltelefon/

"Adnan, 20, misshandlades grovt av fyra män i över 40 minuter och lämnades sedan orörlig i en blodpöl. Allt för en mobiltelefon och ett bankomatkort.

Nu har hans familj utfärdat 10 000 kronor i belöning för värdefulla tips om gärningsmännen.

– Han har minnesluckor och är helt sönderslagen. Det är sinnessjukt, säger hans bror Damir, 28, till Expressen."
Citera
2014-03-13, 12:38
Medlem
Varför går man samtidigt inte ut med ett signalement när man utlovar en belöning på 10.000:-? Eller har man velat det men Expressen vägrar?
Citera
2014-03-13, 12:49
Medlem
Hungaros avatar
Fyfan den där artikeln väckte en stark avsky. Jag tror att chanserna är små att hitta dessa ligister men hoppas på det bästa.

Heleneholm är ett rätt så mixat område rent demografiskt, bor en hel del somalier, zigenare och araber som jag först och främst misstänkt för detta dåd.
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Varför går man samtidigt inte ut med ett signalement när man utlovar en belöning på 10.000:-? Eller har man velat det men Expressen vägrar?
Expressen går aldrig ut med signalement baserat på etnicitet.

Polisen kommer med högst sannolikhet lägga ner utredningen inom en månad utan bevis. Sveriges poliskår är inkompetent.
Citat:
– Utredningsåtgärder pågår just nu. Det här med belöningen är ny information för mig. Det är klart att vi hellre vill att polisen löser det här än att någon annan gör det, säger Lindkvist till Expressen.
Citera
2014-03-13, 13:18
Medlem
Jag skulle bli skogstokig om jag hade en anhörig som blivit misshandlad, utfäste en belöning och därefter inte få ut ett signalement i tidningen....

Vad fan har hänt i Sverige.....
Citera
2014-03-13, 13:20
Medlem
Skumt? Hittade svinen ingen Svenne att råna! Normalt sett så är det ju etniskt Svenska ungdomar som blir behandlade på detta sätt av kriminella kaosblattar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in