2014-03-12, 00:18
Medlem
Christopher.s avatar
Vi föds in i en värld, ett samhälle präglat av skuggor, mörker och fallgropar. Ibland när vi ser spår av ljus så leds vi av näcken in i fördärvet. Inom mig bär jag en hoppets fackla, ett hopp om att upplysa den mörka värld som man omges av, att bryta sig ur och bli fri. Jag anser att världen behöver upplysas och detta kan enbart ske genom att någon skapar en gnista, jag är beredd att tända denna gnista och rädda mig själv, jag tror av hela mitt hjärta att det är fler som vill skapa något äkta. Jag vill skapa något nytt, något bestående, något rent, något äkta som inte existerar i denna värld präglad av skuggor som härjar.

Min frågeställning är simpel, hur skapar man något rent, äkta och bestående för mig och mina gelikar som blir bestående när världen är så präglad av ondska?
Citera
2014-03-12, 00:27
Medlem
patriot8s avatar
Du är endast kapabel att skapa, inom området av vår fysiska värld.
Folk försöker med det helatiden, vilket i sin tur skapar konflikter och det du kallar "mörker".

Det ärligaste, ur mitt perspektiv är att utgå från den kunskap som vi fått genom vetenskap och försöka se världen så objektivt och sakligt som möjligt. Och bygga vidare på denna tes, för att som varelser kunna uppnå något högre.

Tror ej att lögn kommer kunna göra oss fria, någonsin.
Citera
2014-03-12, 00:31
Medlem
För att tråden ska bli meningsfull är det bäst att du preciserar dig mer. Vad exakt menar du med "skuggor", "ondska", "rent", "äkta" och "gnista"?

Jag tycker dock att trådstarten är intressant. Är det det ständiga hyckleriet, dubbelmoralen, falskheten och korruptionen bland våra/världens ledare som du syftar till? I så fall är du väl i ett gott sällskap att ogilla/avsky detta.
Citera
2014-03-12, 00:40
Medlem
morpdeuss avatar
Det finns och har funnits massor av människor som försökt tända gnistan hos allmänheten. Tyvärr så är de flesta likt blöt mossa, icke antändliga.
Citera
2014-03-12, 16:46
Medlem
Så som vi är på insidan det reflekteras även på utsidan. Ifall vi blir ett ljus så kommer allt vi gör lysas upp av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in