2015-11-01, 09:11
Medlem
encefalons avatar
Buffar denna fråga, då den är ytterst aktuell!
Citera
2015-11-01, 12:43
Medlem
Rena tramstråden! Det är bara naiva personer, som tror att "ekonomiska vapen" skulle kunna "tvinga" politiker till något! För det första, har de flesta inte möjlighet att radikalt förändra/minska sina skatteinbetalningar. För det andra, vill de flesta ha massinvandring. Svenskarna ä r svartskalleälskare - inse sanningen, istället för att drömma om sådana här infantila och utsiktslösa aktioner!

SD backar på nytt, och hamnar på futtiga 18% i en undersökning enligt DN.
Citera
2015-12-15, 14:41
Medlem
Thunderaces avatar
Kan ge dig delvis rätt - staten tog sig enkelt ur det greppet genom att låna en miljard om dagen... Eftersom du tycker min ide är skit, överlämnar jag statsskulden till dig med varm hand, och dina barn, barnbarn och barnbarnsbarn...

Så jag koncentrerar mig på delmål två - att ha möjlighet att sticka om jag så önskar.
Hur har du ordnat det för dig för pensionen - eller tar du dina 58% av lönen och sällar dig till fattigpensionärerna som inte ens kommer upp i EUs minimipension?...

Vad sa du om SD förresten?... 18%???? hahahahahaha....
All time high för SD – 26,8 procent i Nyheter Idag/Sentios

Hoppas du planerar din ekonomi bättre än du förutspår/tolkar politik...
Senast redigerad av Thunderace 2015-12-15 kl. 14:50.
Citera
2015-12-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Kan ge dig delvis rätt - staten tog sig enkelt ur det greppet genom att låna en miljard om dagen... Eftersom du tycker min ide är skit, överlämnar jag statsskulden till dig med varm hand, och dina barn, barnbarn och barnbarnsbarn...

Så jag koncentrerar mig på delmål två - att ha möjlighet att sticka om jag så önskar.
Hur har du ordnat det för dig för pensionen - eller tar du dina 58% av lönen och sällar dig till fattigpensionärerna som inte ens kommer upp i EUs minimipension?...

Vad sa du om SD förresten?... 18%???? hahahahahaha....
All time high för SD – 26,8 procent i Nyheter Idag/Sentios

Hoppas du planerar din ekonomi bättre än du förutspår/tolkar politik...

Är det mitt inlägg du besvarar? Nej, du överlämnar ingen statsskuld till mig - jag bor sedan länge utomlands.

Det jag sade om SD gällde ju när jag skrev inlägget, i början av november.
Citera
2016-05-03, 14:10
Medlem
Thunderaces avatar
Skatteaccellerationen fortsätter. Gemene svensk tror att dennes skattetryck ligger i genomsnitt på 34% - sanningen är att det ligger på 52% och jag är övertygad om att det ökar... SKL bedömer att det krävs saftiga höjningar för att bekosta migrationskostnaderna...

Själv har jag lagt ner företaget och gått ner i arbetstid... allt funkar utmärkt... har aldrig haft mer kontanter eller medel på bankkontona...
Citera
2016-05-03, 19:43
Bannlyst
Skatteuttaget hade ökat mycket även utan invandring därför att svensk industri tappat stort i volymer sedan 1980-talet - Sverige har avindustrialiserats. Så att behålla 90-talets välfärdsindustri uppe med sjunkande skatteintäkter, det hade aldrig fungerat.

Naturligtvis rent vansinne då samtidigt med någon som helst asylinvandring och emottagande av svenskt snitt generöst och utan kontroll, men nu är det ett meningen att det ska vara ett oligarkiskt självmordsprojekt så egentligen inget att förvånas över.

Det är mycket svårt för svensken att göra motstånd ekonomiskt. Skulle vara svartarbete-biten då.
Citera
2016-05-03, 21:04
Medlem
Svartjobbkedjor kan man bilda där man byter jobb och produkter mot varandra.

Då ärkebiskopen Jackelen anser att dem blodige krigsherren Mohammed är likställd med Jesus och biskopen i Stockholm vid riksdagens högtidliga öppnande uttryckte beundran för de skränande EXPO-ledda fascisterna för ett par år sedan går vi naturligtvis ur statskyrkan. Gratis begravning är det enda vi förlorar.

Dagspressen köper vi inte, TVlicensen säger vi upp och kastar TV:n. Ger mycket tid över till nyttigare saker.

Skåneborna gör inköpen i Danmark.

Mer kan jag inte komma på.
Citera
2016-05-03, 22:54
Medlem
muppliberals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Svartjobbkedjor kan man bilda där man byter jobb och produkter mot varandra.

Då ärkebiskopen Jackelen anser att dem blodige krigsherren Mohammed är likställd med Jesus och biskopen i Stockholm vid riksdagens högtidliga öppnande uttryckte beundran för de skränande EXPO-ledda fascisterna för ett par år sedan går vi naturligtvis ur statskyrkan. Gratis begravning är det enda vi förlorar.

Dagspressen köper vi inte, TVlicensen säger vi upp och kastar TV:n. Ger mycket tid över till nyttigare saker.

Skåneborna gör inköpen i Danmark.

Mer kan jag inte komma på.

Bränna hemma!
Citera
2016-05-03, 22:55
Medlem
mrsrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Ja, men det ligger ju inom ramen för representativ demokrati. Om nu resten av befolkningen värderade invandringsfrågan på samma sätt som du så hade ju SD haft egen majoritet i riksdagen.

Nu gör dom ju bevisligen inte det så då åker ju offerkoftan på och det snackas en massa skit om hur man sviker folkopinionen.

Men till syvende och sist har våra partier ganska öppet deklarerat var dom står i denna fråga och den absoluta merparten av väljarna verkar anse att det inte spelar tillräckligt stor roll för att rösta annorlunda. Inte heller opinionsundersökningar under denna mandatperiod pekar på något ras för 7 klövern, så folk verkar inte känna sig så lurade nu heller.

Om du vill ha ett annat system där man låter folket tycka till om varje enskild fråga rekommenderar jag en flytt till Schweiz. Där ligger dom närmare den lösningen.

Eller så kan du vara kvar här och fortsätta vara bitter över att resten av Sverige inte bryr sig tillräckligt mycket för att rösta som du vill.

Du menar på allvar att folket godkänt nuvarande situation?
Citera
2016-05-04, 01:23
Medlem
Återkommande längre avbrott i Stockholms el, vattenförsörjning och kommunikationer.
Citera
2016-05-04, 11:05
Medlem
nyreggad.veterans avatar
Väldigt bra tråd och minst lika aktuell idag.
Jag tror liksom TS att strypa inkomsterna till förrädarstaten är det enda som kan ge någon slags effekt.
Citera
2016-05-05, 16:34
Medlem
encefalons avatar
Det är upp till var och en, men att följa detta rådet gör att din egen ekonomi starkare, får vi med oss din familj och vänner så kommer det får effekt på komunval nivå, så jag förbereder mig inför en ekonomisk besvärlig situation, och ger mig mer utrymme för att klara mig och samtidigt inte bidrag till kaoset mer än nödvändigt.

Encefalon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in