2014-03-11, 14:34
Medlem
Thunderaces avatar
Kan vi på sikt minska bidragsinvandringen genom att strypa skatteuttaget under begränsad tid? Kan vi vi åstadkomma en effekt utan att själva lida eller ta skada strypt skatteuttag och maximerat berättigat bidragsuttag? Kan vi göra detta och SAMTIDIGT komma ut personligt ekonomiskt starkare efter l s tre mandatperioder (12 år)??

Kan vi svälta ut politikerna och få fram en situation mellan politikerna med PK vs bidragsinvandrarna istället för som nu mellan skattebetalarna vs bidragsparasiterna och där politikernas lösningar och insatser bara begränsar sig till den eviga skattekistan???
En situation där politikerna inte kan höja skatterna mer utan att riskera macro-ekonomiska konsekvenser!?

Utan att gå in på alltför mycket siffror påstår jag att 75-90% av den lönen jag uppbär är skatt och avgifter i olika former. Energiskatter på el, bränsle. Skatter avgifter på bilägande /vägskatt, trafikförsäkringsskatt) och nyttjande. Skatter på mat, elektronik m.m. Utöver det moms på allt.
Själv hade jag tidigare 4 bilar och 2 motorcyklar, mer eller mindre inregistrerade samtidigt - trots att jag endast kunde nyttja ett fordon i taget.

Dvs av varje intjänad 100-lapp går mellan 75-90 kronor till staten i led 1,2 och 3.
Skulle jag sluta betala skatt och ingen ersätter mig - förlorar staten mer (eller i alla fall lika lika mycket som det jag får kvar efter skatt)
Varje sparad krona som jag tidigare konsumerade blir oåtkomlig för staten, då den konsumerade kronan sedan i sin tur genererar skatteintäkter från företaget som jag köpt tjänster eller produkter ifrån.

Jag själv tänker så här och har redan börjat agera följande åtgärder, dock är kraven att dom ska vara:
1. lagliga:
2. Jag ska inte lida ekonomisk skada
3. Jag ska vinna på aktionen oavsett

1. Jag säljer av alla fordon och köper ett billigt bränslesnålt fordon med minimal fordonsskatt, minimal bränsleåtgång och minimal försäkring ( en –07 ans modell av en populär tysk småbil) (endast lagstadgad trafikförsäkring) Tidigare inbetalt per år: 52.000:- (bränsle varav ) + 12.400:- (fordonskatter) + 4.200:- (trafikförsäkringsskatt 30% på trafikdelen)
= 68.600

Kostnad fordon fr o m 2014
13.500:- + 960:- + 350:-
= 14.810:-

Besparing till konto: 56,790 + 11,440 + 3.850 = 72.080:- x 12 = + 865,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 32.900 + 11.440 + 3.850 = 48.190 x 12 = -578.000:-

2. Budgeterar matinköp istället för som tidigare hippsomhapp - matkonto 5 pers; tidigare: 8.000:-/månad , NU 4.000:-/månad - Byter från min bekväma ICA-butik till Willys och Lidl (Lidl utländsk ägare)

Besparing till konto: 4000:- x 12 x 12 = +576,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 4000:- x 12 månader x 12 år = 576,000:- x 0.8 = -115.200:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

3. Vi köper hämt-mat för ca 2000:-/månad - det drar vi ner till 0:-
Jag har inget emot hämt-mat men drar ner till noll under tre år endast för att beröva staten (politikerna) inkomsterna från företagen jag köper hämt-maten ifrån.

Besparing till konto: 2000:- x 12 x 12 = +288,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 2000:- x 12 månader x 12 år = 288,000:- x 0.8 = -57.600:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

4. Justera el- och värme (stänger ner utepoolen och tömmer den) - 8.000:-/år
Besparing till konto: 8000:- x 12 = +96,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 8000:- x 12 år = 96.000:- x 0.50 = -48,000:- mindre energiskatt till staten under 12 årsperioden.

5. Säger upp: gym-medlemsskapet (399:-), bredbandet (499:-), Netflix (2 abb 158:-), Spotfy (3.abb 297:-), 499:-/månad Tele2 (kör kontantkort) = 1.652:- (behåller 200:-/månad i kontantkortkostnad)

Besparing till +237.800:-
Förlust i skatteuttag för staten: konto1.652:- x 12 x 12 = x 0.8 = -47,400:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

5. Två semestrar per år planerar jag att fortsätta att tillbringa i Spanien, staten har dåligt påslag på flygbränsle och min vistelse betalas direkt till spanska företag ( ja, jag fortsätter att semestra, jag är inte fanatiskt och självplågare - jag är bara arg...) Dessutom har jag kostnader om jag befinner mig i Sverige med, ibland är totalkostnaden för semestern t o m större i Sverige än om jag tillbringar semestern billigt utomlands!
Snabbt överslag / uppskattning av uträkningen
Kostnad för 2 veckors semester för 5 pers om man lever sparsamt: 40,000:-
40.000 x 2 = 80.000:- x 0.8 = 16.000:-

Besparing till +0:-
Förlust i skatteuttag för staten: 16,000:- x 12 = -192,000:-
mindre moms till staten under 12-årsperioden.

6. Tar ut 4 veckor extra obetald semester (skönt) och ytterligare en månads levnadskostnader går till Spanska staten istället för Svedalas parasiter.

- 14.400:- i mindre skatteuttag i form av inkomstskatt och sociala avgifter

Besparing till konto: - 40.000
Moms. Förlust i skatteuttag för staten: 16,000:- x 12 = -192,000:- mindre moms till staten under 12-årsperioden

Jag lägger ner mitt företag 2014. För varje 100-lapp jag drar in tar staten ca 65:- i första led.
Källa: http://nordling.tv/skastafyllig.htm.

Jag har under 15 år i genomsnitt omsatt 350.000:- och haft en vinst på 125.000:-/år
Om jag räknar lågt och tar i beräkning att jag får mindre och mindre jobb i framtiden på extrafirman så lägger jag mig på ett snitt på 70.000:- i vinst per år på en omsättning 200.000:-/år

Besparing till konto: +0
Förlust i skatteuttag för staten: 200,000:- x 12 = 2.800,000 x 0.65 = -1.8720,00:- mindre skatt till staten under 12-årsperioden.

7. Det jag INTE ska göra än är att flytta från villan. Villan är idag subventionerad med 30% skattavdrag på räntekostnaden och är en stor utgiftspost för staten. Om det blir ändring på det så kommer jag ev vidta åtgärder.

Lån kvar på villan på 2,3 miljoner, staten subventionerar min 3,5% ränta med 30% =
2,300,000:- x 80.000:- x 12 = 996,000:- x 0,3 = 289.800:-
Räntesubventionen lägger jag in på sparkontot

Besparing till konto: +289,000
Förlust i skatteuttag för staten = - 289,900:-
utgift för staten under 12-årsperioden.

Lite matematisk sammanställning nu:

Minskat skatteuttag inkl avgifter för mig 2014 – 2026 för perioden (12 år) : -3.693.000:-
Sparade medel på konto per 2026: +2.310.000:-

Slutligen.

I ett högskattesamhälle där samhället drar in mer deg än löntagaren gäller det att vända hävstången mot Staten. I normala fall resulterar att jobba mindre även mindre inkomster för löntagaren personligen. Men i ett perverterat högskattesamhälle med politiker som helt tappat respekten för landet invånare och skattebetalare så förlorar STATEN och POLITIKERNA själva på att löntagaren går ner något i arbetstid samt överger en stor onödig konsumtion.

Det viktiga i detta är att det finns relativt lite Staten kan göra om jag går ner lite i arbetstid och slutar konsumera onödig grejjer. Då måste man få andra att ta upp min konsumtion och om ekonomin börjar krackelera så kan det bli svårare, speciellt om man vill börja laborera med ränteersättningen för egnahus-ägare samt ev fastighetsskatten gör comeback. Det reella hotet är även det minimalt mot staten om jag eller en handfull personer väljer denna strategi, det förstår jag.
Men om jag berättar denna strategi för två (2) andra och förklarar att:
- Man riskerar inget ekonomiskt – tvärtom man kan ha en rejäl sparpeng på sparkontot.
- Man sparkar på politikersvinen och styper ner deras ”outsinliga” kassa-kista
- Det är endast under tre mandatperioder. Efter tre mandatperioder kan jag dr med miljoner på fickan och garantipension (hur liten den nu än må vara).

Skulle strategin fungera?
Vad skulle man kunna göra mer utan att bryta regel 1 , 2 och 3?
Senast redigerad av Thunderace 2014-03-11 kl. 15:20.
Citera
2014-03-11, 14:46
Medlem
Det var en intressant definition av folkvilja.

Jag trodde att folkviljan var det som konkret manifesteras var 4:e år vid de allmänna val vi har.

Det är ju då de röstberättigade ser var våra politiska partier står i olika frågor och sedan väger ihop vilket parti som sammanlagt bäst matchar deras åsikter bäst.

Det finns ju inget parti som till 100% motsvarar ens egna åsikter på alla punkter så man får ju göra en bedömning, och en kompromiss, när man gör sitt val.

Att sedan ni rassar tycker att det är skit att resten av befolkningen inte värderar de politiska partiernas ståndpunkt i invandringsfrågan högre gör ju inte det resultat som valet ger till mindre av en folkvilja. Det är mer ett personligt missnöje från er sida.
Citera
2014-03-11, 14:57
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten

Jag trodde att folkviljan var det som konkret manifesteras var 4:e år vid de allmänna val vi har.

Det är ju då de röstberättigade ser var våra politiska partier står i olika frågor och sedan väger ihop vilket parti som sammanlagt bäst matchar deras åsikter bäst.

Det finns ju inget parti som till 100% motsvarar ens egna åsikter på alla punkter så man får ju göra en bedömning, och en kompromiss, när man gör sitt val.

Att sedan ni rassar tycker att det är skit att resten av befolkningen inte värderar de politiska partiernas ståndpunkt i invandringsfrågan högre gör ju inte det resultat som valet ger till mindre av en folkvilja. Det är mer ett personligt missnöje från er sida.

Ja visst var det din pedofil! Att majoriteten av medborgarna tycker en sak men att politikerna skiter i det och sedan kan man referera till att folkviljan har ju valt politikerna som struntar att lyssna på folket. Också en intressant definition.
Citera
2014-03-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Ja visst var det din pedofil! Att majoriteten av medborgarna tycker en sak men att politikerna skiter i det och sedan kan man referera till att folkviljan har ju valt politikerna som struntar att lyssna på folket. Också en intressant definition.

Ja, men det ligger ju inom ramen för representativ demokrati. Om nu resten av befolkningen värderade invandringsfrågan på samma sätt som du så hade ju SD haft egen majoritet i riksdagen.

Nu gör dom ju bevisligen inte det så då åker ju offerkoftan på och det snackas en massa skit om hur man sviker folkopinionen.

Men till syvende och sist har våra partier ganska öppet deklarerat var dom står i denna fråga och den absoluta merparten av väljarna verkar anse att det inte spelar tillräckligt stor roll för att rösta annorlunda. Inte heller opinionsundersökningar under denna mandatperiod pekar på något ras för 7 klövern, så folk verkar inte känna sig så lurade nu heller.

Om du vill ha ett annat system där man låter folket tycka till om varje enskild fråga rekommenderar jag en flytt till Schweiz. Där ligger dom närmare den lösningen.

Eller så kan du vara kvar här och fortsätta vara bitter över att resten av Sverige inte bryr sig tillräckligt mycket för att rösta som du vill.
Citera
2014-03-11, 15:07
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Det var en djävligt lustig kommentar.

Det är helt okej att du betalar för hela kalaset med ointegrerbart skit. Men det gör du inte.

Vi som är uppväxta med en fungerande integrering av Europeisk invandring vill gärna att de svenska skattemedlen skall hamna till vård, skola, omsorg samt försvar för svenskar.

Att spy ut hundratals med miljarder per år för att ta in analfabetiskt klanfolk, individer med stenålderstänk vad det gäller demokrati och kvinnosyn är fullständigt vansinne och borde då betalas av dig och dina gelikar.
DU får försörjningsansvaret för varje ointegrerbar individ som DU anser skall ta plats här.
Det är INTE mina skattemedel som skall göra att du skall kunna känna en varm och gosig magkänsla av människokärlek för ointegrerbart folk som kommer.

Vi tar hand om våra unga och gamla i första hand med vårt välfärdssystem och anser du att vi skall överbelasta det med analfabeter så betalar DU för varje individ.

Jag har fullt sjå att vilja försörja Sveriges skyldighet. Jag skiter i MENA och Subsahara, de har vad de har fixat själv. De är inte min försörjningsplikt.
Var och en försörjer sin nations medborgare och tar hand om deras behov av vård, skola och omsorg.
Det är vad som är syftet med en stat och nation. INTE att vara en bidragsförsörjning åt alla andra på bekostnad av de svenskar som bor och bidrar till systemet Sverige.

Stoppa vansinnet i år genom att rösta RÄTT!

Mångkultur är ett djävla välfärdssamhällsförstörande kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad...över mångkulturister? inte då! De har det så bra i sina vita enklaver och behöver inte leva i mångkulturkaoset och dess konsekvenser, för det vill de inte. De vill vara "vackra" människor på avstånd"
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-03-11 kl. 15:22.
Citera
2014-03-11, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Kan vi på sikt minska bidragsinvandringen genom att strypa skatteuttaget under begränsad tid? Kan vi vi åstadkomma en effekt utan att själva lida eller ta skada strypt skatteuttag och maximerat berättigat bidragsuttag? Kan vi göra detta och SAMTIDIGT komma ut personligt ekonomiskt starkare efter l s tre mandatperioder (12 år)??

Kan vi svälta ut politikerna och få fram en situation mellan politikerna med PK vs bidragsinvandrarna istället för som nu mellan skattebetalarna vs bidragsparasiterna och där politikernas lösningar och insatser bara begränsar sig till den eviga skattekistan???
En situation där politikerna inte kan höja skatterna mer utan att riskera macro-ekonomiska konsekvenser!?

Utan att gå in på alltför mycket siffror påstår jag att 75-90% av den lönen jag uppbär är skatt och avgifter i olika former. Energiskatter på el, bränsle. Skatter avgifter på bilägande /vägskatt, trafikförsäkringsskatt) och nyttjande. Skatter på mat, elektronik m.m. Utöver det moms på allt.
Själv hade jag tidigare 4 bilar och 2 motorcyklar, mer eller mindre inregistrerade samtidigt - trots att jag endast kunde nyttja ett fordon i taget.

Dvs av varje intjänad 100-lapp går mellan 75-90 kronor till staten i led 1,2 och 3.
Skulle jag sluta betala skatt och ingen ersätter mig - förlorar staten mer (eller i alla fall lika lika mycket som det jag får kvar efter skatt)
Varje sparad krona som jag tidigare konsumerade blir oåtkomlig för staten, då den konsumerade kronan sedan i sin tur genererar skatteintäkter från företaget som jag köpt tjänster eller produkter ifrån.

Jag själv tänker så här och har redan börjat agera följande åtgärder, dock är kraven att dom ska vara:
1. lagliga:
2. Jag ska inte lida ekonomisk skada
3. Jag ska vinna på aktionen oavsett

1. Jag säljer av alla fordon och köper ett billigt bränslesnålt fordon med minimal fordonsskatt, minimal bränsleåtgång och minimal försäkring ( en –07 ans modell av en populär tysk småbil) (endast lagstadgad trafikförsäkring) Tidigare inbetalt per år: 52.000:- (bränsle varav ) + 12.400:- (fordonskatter) + 4.200:- (trafikförsäkringsskatt 30% på trafikdelen)
= 68.600

Kostnad fordon fr o m 2014
13.500:- + 960:- + 350:-
= 14.810:-

Besparing till konto: 56,790 + 11,440 + 3.850 = 72.080:- x 12 = + 865,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 32.900 + 11.440 + 3.850 = 48.190 x 12 = -578.000:-

2. Budgeterar matinköp istället för som tidigare hippsomhapp - matkonto 5 pers; tidigare: 8.000:-/månad , NU 4.000:-/månad - Byter från min bekväma ICA-butik till Willys och Lidl (Lidl utländsk ägare)

Besparing till konto: 4000:- x 12 x 12 = +576,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 4000:- x 12 månader x 12 år = 576,000:- x 0.8 = -115.200:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

3. Vi köper hämt-mat för ca 2000:-/månad - det drar vi ner till 0:-
Jag har inget emot hämt-mat men drar ner till noll under tre år endast för att beröva staten (politikerna) inkomsterna från företagen jag köper hämt-maten ifrån.

Besparing till konto: 2000:- x 12 x 12 = +288,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 2000:- x 12 månader x 12 år = 288,000:- x 0.8 = -57.600:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

4. Justera el- och värme (stänger ner utepoolen och tömmer den) - 8.000:-/år
Besparing till konto: 2000:- x 12 = +96,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 2000:- x 12 år = 96.000:- x 0.50 = -48,000:- mindre energiskatt till staten under 12 årsperioden.

5. Säger upp: gym-medlemsskapet (399:-), bredbandet (499:-), Netflix (2 abb 158:-), Spotfy (3.abb 297:-), 499:-/månad Tele2 (kör kontantkort) = 1.652:- (behåller 200:-/månad i kontantkortkostnad)

Besparing till +237.800:-
Förlust i skatteuttag för staten: konto1.652:- x 12 x 12 = x 0.8 = -47,400:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

5. Två semestrar per år planerar jag att fortsätta att tillbringa i Spanien, staten har dåligt påslag på flygbränsle och min vistelse betalas direkt till spanska företag ( ja, jag fortsätter att semestra, jag är inte fanatiskt och självplågare - jag är bara arg...) Dessutom har jag kostnader om jag befinner mig i Sverige med, ibland är totalkostnaden för semestern t o m större i Sverige än om jag tillbringar semestern hemma!
Snabbt överslag / uppskattning av uträkningen
Kostnad för 2 veckors semester för 5 pers om man lever sparsamt: 40,000:-
40.000 x 2 = 80.000:- x 0.8 = 16.000:-

Besparing till +0:-
Förlust i skatteuttag för staten: 16,000:- x 12 = -192,000:-
mindre moms till staten under 12-årsperioden.

6. Tar ut 4 veckor extra obetald semester (skönt) och ytterligare en månads levnadskostnader går till Spanska staten istället för Svedalas parasiter.

- 14.400:- i mindre skatteuttag i form av inkomsskatt och sociala avgifter

Besparing till konto: - 40.000
Moms. Förlust i skatteuttag för staten: 16,000:- x 12 = -192,000:- mindre moms till staten under 12-årsperioden

Jag lägger ner mitt företag 2014. För varje 100-lapp jag drar in tar staten ca 65:- i första led.
Källa: http://nordling.tv/skastafyllig.htm.

Jag har under 15 år i genomsnitt omsatt 350.000:- och haft en vinst på 125.000:-/år
Om jag räknar lågt och tar i beräkning att jag får mindre och mindre jobb i framtiden på extrafirman så lägger jag mig på ett snitt på 70.000:- i vinst per år på en omsättning 200.000:-/år

Besparing till konto: +0
Förlust i skatteuttag för staten: 200,000:- x 12 = 2.800,000 x 0.65 = -1.8720,00:- mindre skatt till staten under 12-årsperioden.

7. Det jag INTE ska göra än är att flytta från villan. Villan är idag subventionerad med 30% skattavdrag på räntekostnaden och är en stor utgiftspost för staten. Om det blir ändring på det så kommer jag ev vidta åtgärder.

Lån kvar på villan på 2,3 miljoner, staten subventionerar min 3,5% ränta med 30% =
2,300,000:- x 80.000:- x 12 = 996,000:- x 0,3 = 289.800:-
Räntesubventionen lägger jag in på sparkontot

Besparing till konto: +289,000
Förlust i skatteuttag för staten = - 289,900:-
utgift för staten under 12-årsperioden.

Lite matematisk sammanställning nu:

Minskat skatteuttag inkl avgifter för mig 2014 – 2026 för perioden (12 år) : -3.693.000:-
Sparade medel på konto per 2026: +2.310.000:-

Slutligen.

I ett högskattesamhälle där samhället drar in mer deg än löntagaren gäller det att vända hävstången mot Staten. I normala fall resulterar att jobba mindre även mindre inkomster för löntagaren personligen. Men i ett perverterat högskattesamhälle med politiker som helt tappat respekten för landet invånare och skattebetalare så förlorar STATEN och POLITIKERNA själva på att löntagaren går ner något i arbetstid samt överger en stor onödig konsumtion.

Det viktiga i detta är att det finns relativt lite Staten kan göra om jag går ner lite i arbetstid och slutar konsumera onödig grejjer. Då måste man få andra att ta upp min konsumtion och om ekonomin börjar krackelera så kan det bli svårare, speciellt om man vill börja laborera med ränteersättningen för egnahus-ägare samt ev fastighetsskatten gör comeback. Det reella hotet är även det minimalt mot staten om jag eller en handfull personer väljer denna strategi, det förstår jag.
Men om jag berättar denna strategi för två (2) andra och förklarar att:
- Man riskerar inget ekonomiskt – tvärtom man kan ha en rejäl sparpeng på sparkontot.
- Man sparkar på politikersvinen och styper ner deras ”outsinliga” kassa-kista
- Det är endast under tre mandatperioder. Efter tre mandatperioder kan jag dr med miljoner på fickan och garantipension (hur liten den nu än må vara).

Skulle strategin fungera?
Vad skulle man kunna göra mer utan att bryta regel 1 , 2 och 3?
Nu orkade jag inte läsa hela inlägget, själv börjat tänka så och minskat min konsumtion rejält.
Dessutom kanske man ska tänka på vad man har på banken?
Även om jag minskar momsen, så har man de man sparat på banken till snålränta och de lånar säkert staten på ett eller annat sett, sparar kontanter om det inte är så stora summor kanske?
Citera
2014-03-11, 15:18
Bannlyst
Bränslesnålt fordon, som även slipper vissa skatter och även tullar är mopedbil, men du får bara köra max45km/h tror jag.
Men eftersom du skippade gymkort, skulle cykel vara bra transportmedel.
Citera
2014-03-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Det var en djävligt lustig kommentar.

Det är helt okej att du betalar för hela kalaset med ointegrerbart skit. Men det gör du inte.

Vi som är uppväxta med en fungerande integrering av Europeisk invandring vill gärna att de svenska skattemedlen skall hamna till vård, skola, omsorg samt försvar för svenskar.

Att spy ut hundratals med miljarder per år för att ta in analfabeterm klanfolk, individer med stenålderstänk vad det gäller demokrati och kvinnosyn är fullständigt vansinne och borde då betalas av dig och dina gelikar.
DU får försörjningsansvaret för varje ointegrerbar individ som DU anser skall ta plats här.
Det är INTE mina skattemedel som skall göra att du skall kunna känna en varm och gosig magkänsla av människokärlek för ointegrerbart folk som kommer.

Vi tar hand om våra unga och gamla i första hand med vårt välfärdssystem och anser du att vi skall överbelasta det med analfabeter så betalar DU för varje individ.

Jag har fullt sjå att vilja försörja Sveriges skyldighet. Jag skiter i MENA och Subsahara, de har vad de har fixat själv. De är inte min försörjningsplikt.
Var och en försörjer sin nations medborgare och tar hand om deras behov av vård, skola och omsorg.
Det är vad som är syftet med en stat och nation. INTE att vara en bidragsförsörjning åt alla andra på bekostnad av de svenskar som bor och bidrar till systemet Sverige.

Stoppa vansinnet i år genom att rösta RÄTT!

Mångkultur är ett djävla välfärdssamhällsförstörande kaos, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad...över mångkulturister? inte då! De har det så bra i sina vita enklaver och behöver inte leva i mångkulturkaoset och dess konsekvenser, för det vill de inte. De vill vara "vackra" människor på avstånd"

Som vanligt bara ett massa meningslöst svammel från dig.

Men vi andra i den här tråden pratar om folkviljan, och hur den uppfylls, respektive inte uppfylls av den nu förda politiken.

Du kan ju alltid skriva ett nytt inlägg när du faktiskt har något att komma med som har med tråden att göra. Eller så kan du göra som du brukar.....
Citera
2014-03-11, 15:22
Medlem
chainmails avatar
Intressant trådstart!

Många besparingar där men en del som drabbar tyvärr familjen och dig.

Jag hade satsat på geoenergi för att minsta statens intäkter för energi, jag hade också kunnat ha poolen igång. Vad tror ts om stora inköp av allt inkl mat och kläder utomlands - endast det nödvändigaste köps i Sverige?
Citera
2014-03-11, 15:24
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:

Men vi andra i den här tråden pratar om folkviljan, och hur den uppfylls, respektive inte uppfylls av den nu förda politiken.

Du kan ju alltid skriva ett nytt inlägg när du faktiskt har något att komma med som har med tråden att göra. Eller så kan du göra som du brukar.....

Tycker du själv att du kom med on topic? Du hänvisar till... ja inget egentligen. Jag hävdar att IDAG vill mer än 50% sätta in åtgärder mot bidragsturismen från Subsahara, du hänvisar till att vi röstar ju som vi röstar och då är ju allt okej? Sitter skygg-lapparna komfortabelt hen Ekonom?

Stick nu är du snäll...
Citera
2014-03-11, 15:29
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Intressant trådstart!

Många besparingar där men en del som drabbar tyvärr familjen och dig.

Jag hade satsat på geoenergi för att minsta statens intäkter för energi, jag hade också kunnat ha poolen igång. Vad tror ts om stora inköp av allt inkl mat och kläder utomlands - endast det nödvändigaste köps i Sverige?

Inte många av besparingarna drabbar familjen förutom att man får ta Spotify gratis istället för betalversionerna. Jag har inte sagt upp varken Boxer eller TV-licens... Kanske har jag varit för snål på matkontot men vi lägger väl till 50% mer per månad då, 2000:-.
Vad det gäller snabb-maten och hämt-maten så tror jag snarare att familjen mår bättre av det!
Kläder / skor / accessoarer kan med fördel köpas utomlands. Ännu mindre momsuttag för svenska staten!

Geoteknik.
Har inte satt mig in tillräckligt i kostnader och effektivitet. Min första känsla är att investeringskostnaden är för stor i förhållande till vad jag kan spara/sälja - vet ej heller om momsuttaget balanserar mot moms på utrustning och installation.
Senast redigerad av Thunderace 2014-03-11 kl. 15:34.
Citera
2014-03-11, 15:32
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:

Visst blir det jobbigt när man utkräver ett personligt ansvar.
Låt sådana som dig och dina gelikar betala för kostnaderna så får vi se hur stor givmildheten är.
Då får vi se hur stor invandring av ointegrerbart folk som skall komma?
Att gömma sin människokärlek bakom den anonyma skattekistan är bara djävligt fegt och det gör du och dina gelikar.
Effekterna vill ni inte se i vård, skola och omsorg som detta vansinne orsakar.

Det är en högst relevant synpunkt som följer TS. Vem skall betala för skiten som kommer?
Skattebetalarna eller de som vurmar för skiten och säger att det skall skattebetalarna göra.
Låt oss ta ett personligt ansvar för politiken vid detta val.
Låt valet vara som så, röstar du på mångkultur så kommer det en ökat skatt på dig på runt 5000 sek i månaden, minst.
Ni som inte vill ha ett mångkulturkaos skall ha en lägre skatt.
Då djävlar blir det nog ett annat ljud i skällan.
Ni mångkulturister vill inte ta ett eget ansvar utan det skall mina skattekronor göra åt er så ni kan sitta i era vita enklaver och halvfulla på rödtjut prata om mångkulturens alla vackra saker och hur goda ni är.
Låt mångkulturisterna få betala för sin dröm och vi skall se hur många som är kvar i idyllen.
Senast igår så lästa jag i en lokaltidning att runt 240 000 väljare går ifrån Moderaterna till SD.
Det är nog ett symptom på hur djävla illa det är just nu i Riket.

Stoppa vansinnet och rösta rätt i år.
Mångkultur förstör samhällen och välfärdssystem, svensk monokultur fungerar!

"Förvånad...över mångkulturisternas "kärlek" till ointegrerbart folk? Inte då, allt skall ju lösas med det "allmännas" skattemedel och inte ifrån mångkulturisternas skattemedel"

Mångkulturister är som kommunister, de får ofta och snabbt slut på andras skattemedel för att förverkliga sin dröm.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2014-03-11 kl. 15:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in