2015-02-01, 22:49
Medlem
Gillade denna trådstart och vill gärna att denutveclas och växer. Funderar allvarligt på att säga upp mitt samhällskontrakt.

Söker nya förslag på hur man kan göra för att minska intäckterna för staten, en sak som slog mig är väl att vi ska börja ställa krav på vad vi får för våra skattepengar, skiva ilskna insändare och brev till kommuner och påpeka de allt mer utbredda brister man ser äverallt.

Fram för fler ide'er och förslag!
Citera
2015-03-25, 13:23
Medlem
BetongNasses avatar
Parallellsamhällen med parallella ekonomier är inget nytt, Sovietblocket knäcktes ju just på det här viset.

Sedan finns ju säkerhetsaspekten också, vad gör du den dan du står där utan jobb och med zomalier i bostadsrätten intill? Svälter ihjäl?

Den största inkomsten för staten är givetvis din inkomstskatt och arbetsgivare avgift, börja där. Inte fan tror du väl att pengar inbetalad i pension och socialförsäkringssystemet kommer att betalas ut i framtiden.
Så den största påverkan borde det ju ha att plocka ut sina skattepengar medan det fortfarande går. Hur är ryggen egentligen? utbrändheten? Elallergin? 40-åriga kärringar och haschtomtar i 20-års ålder är experter på det där, det är därför de röstar SVaMP, deras ekonomi påverkas inte ännu.

Gymkort? Ja det där är väl en idioti om något, ut med dig på vedbacken och i potatislandet så du blir van tills det är nödvändigt för överlevnaden.

Sedan är tjänster och gentjänster ett effektivt sätt att undvika skatteinbetalningar.

En hel del byggvaror kan väl fixas mycket billigare neråt Tjeckien och Polen
Sprit är ju självklar.

Att ducka invällningsfinansieringen har ju bieffekten att man redan idag ställer om till ett mer kollaps-säkert krig. Hur såg det ut under kriget i Sverige? 90-talets yugoslavien? Dagens Ukraina?
Senast redigerad av BetongNasse 2015-03-25 kl. 13:26.
Citera
2015-04-01, 09:37
Medlem
Thunderaces avatar
Förfallet tar fart endast några månader efter regimskiftet... Bränsleskatterna höjs igen - nu med anledning av det "låga" oljepriset.... Alla andra skatter höjs. Nya skatter och avgifter planeras. "Vägslitageskatt", jojo... Allt kommer att funka en första runda - nästa år när det är dags igen kommer det att kärva ordentligt - då är vi garanterat den nation i världen som har det högst totala skattetrycket i världen igen och allmänheten kommer inte enkelt att svälja snacket om "tomt i ladorna" längre och det kommer inte att gå att skylla på borgarna igen...

Personligen går det hyfsat - det jag tappade p g a dålig moral fick jag tillbaka med råge från ett oväntat arv! Det känns som en once in a lifetime chance och sporrar till att inte missa denna chansen till att komma on track igen.

Har lagt in om 4 veckors obetald extrasemester, med familjen över jul- och nyår, får bo hos en vän så betalar bara för flygbiljett och uppehälle.

Det accelererar som sagt och jag lutar mig tillbaka och ser med nöje att romer från Rumänien minsann ska ha rätt till svensk välfärd om dom vill... Ett helvete väntar som kommer att få folk att referera till 2015 som "den gamla goda tiden".....
Citera
2015-04-14, 09:28
Medlem
Thunderaces avatar
Ser att det är fler som tänker åt mitt håll: saxat från DI idag bland kommentarerna gällande regeringen och dagens situation:

betala så lite skatt som möjligt
minska din skatt med alla "medel"gäller, den rödgröna röran skall bli varse vem som betalar kalaset.
Tack! Snitt 3 (34 röster)

Svar
karl
14 apr 09.04
sigge
INSTÄMMER HELT,trött på att försörja detta "hie"
Snitt 4.5 (6 röster)

Amalthea
14 apr 09.17
re sigge
Jag gör detsamma. Minimerar bensinförbrukning, slutat med tobak, ytterst sparsam med alkohol, sånt som är punktbeskattat. Skulle jag behöva hantverkare skulle det nog bli svart, allt för att slippa finansiera detta elände.
Tack! Snitt 5 (4 röster)

här är en som hotar att lägga ner verksamheten:

Nu lägger jag ned mitt företag
på 80-talet när vi startade mätte jag framgång i antal anställda.
Men politikerna och facket blev för tuffa så vid 25 anställda valde vi att lägga om strategi och bytte ut våra anställda mot småföretagare som utför våra jobb vid behov, de gör bra och snabba jobb och fakturerar sedan, inte en fackbas på kontoret på flera år.
Nu kommer regeringen att höja skatten igen på företagarna och det finns liksom ingen anledning att driva företag med de risker det innebär.
Eftersom skattehöjningen kommer i 2016 så plockar jag nu ut allt som går med nuvarande skattesats, sätter företaget i karantän och tar ut resterande 2021 om inte de reglerna ändras vill säga.
Snitt 4.7 (16 röster)

Jag vidhåller fortfarande; enda sättet att få dom att lyssna är att strypa penningpåsen... inget annat... och underskatta inte en förbannad företagare som redan har sitt "på det torra" - vi kan lätt få för oss att vi inte behöver mer prylar och har både råd och lust att kunna njuta lite av livet också...
Senast redigerad av Thunderace 2015-04-14 kl. 09:37.
Citera
2015-05-10, 20:54
Medlem
encefalons avatar
Tycker detta var en bra ide!
Citera
2015-07-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Kan vi på sikt minska bidragsinvandringen genom att strypa skatteuttaget under begränsad tid? Kan vi vi åstadkomma en effekt utan att själva lida eller ta skada strypt skatteuttag och maximerat berättigat bidragsuttag? Kan vi göra detta och SAMTIDIGT komma ut personligt ekonomiskt starkare efter l s tre mandatperioder (12 år)??

Kan vi svälta ut politikerna och få fram en situation mellan politikerna med PK vs bidragsinvandrarna istället för som nu mellan skattebetalarna vs bidragsparasiterna och där politikernas lösningar och insatser bara begränsar sig till den eviga skattekistan???
En situation där politikerna inte kan höja skatterna mer utan att riskera macro-ekonomiska konsekvenser!?

Utan att gå in på alltför mycket siffror påstår jag att 75-90% av den lönen jag uppbär är skatt och avgifter i olika former. Energiskatter på el, bränsle. Skatter avgifter på bilägande /vägskatt, trafikförsäkringsskatt) och nyttjande. Skatter på mat, elektronik m.m. Utöver det moms på allt.
Själv hade jag tidigare 4 bilar och 2 motorcyklar, mer eller mindre inregistrerade samtidigt - trots att jag endast kunde nyttja ett fordon i taget.

Dvs av varje intjänad 100-lapp går mellan 75-90 kronor till staten i led 1,2 och 3.
Skulle jag sluta betala skatt och ingen ersätter mig - förlorar staten mer (eller i alla fall lika lika mycket som det jag får kvar efter skatt)
Varje sparad krona som jag tidigare konsumerade blir oåtkomlig för staten, då den konsumerade kronan sedan i sin tur genererar skatteintäkter från företaget som jag köpt tjänster eller produkter ifrån.

Jag själv tänker så här och har redan börjat agera följande åtgärder, dock är kraven att dom ska vara:
1. lagliga:
2. Jag ska inte lida ekonomisk skada
3. Jag ska vinna på aktionen oavsett

1. Jag säljer av alla fordon och köper ett billigt bränslesnålt fordon med minimal fordonsskatt, minimal bränsleåtgång och minimal försäkring ( en –07 ans modell av en populär tysk småbil) (endast lagstadgad trafikförsäkring) Tidigare inbetalt per år: 52.000:- (bränsle varav ) + 12.400:- (fordonskatter) + 4.200:- (trafikförsäkringsskatt 30% på trafikdelen)
= 68.600

Kostnad fordon fr o m 2014
13.500:- + 960:- + 350:-
= 14.810:-

Besparing till konto: 56,790 + 11,440 + 3.850 = 72.080:- x 12 = + 865,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 32.900 + 11.440 + 3.850 = 48.190 x 12 = -578.000:-

2. Budgeterar matinköp istället för som tidigare hippsomhapp - matkonto 5 pers; tidigare: 8.000:-/månad , NU 4.000:-/månad - Byter från min bekväma ICA-butik till Willys och Lidl (Lidl utländsk ägare)

Besparing till konto: 4000:- x 12 x 12 = +576,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 4000:- x 12 månader x 12 år = 576,000:- x 0.8 = -115.200:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

3. Vi köper hämt-mat för ca 2000:-/månad - det drar vi ner till 0:-
Jag har inget emot hämt-mat men drar ner till noll under tre år endast för att beröva staten (politikerna) inkomsterna från företagen jag köper hämt-maten ifrån.

Besparing till konto: 2000:- x 12 x 12 = +288,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 2000:- x 12 månader x 12 år = 288,000:- x 0.8 = -57.600:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

4. Justera el- och värme (stänger ner utepoolen och tömmer den) - 8.000:-/år
Besparing till konto: 8000:- x 12 = +96,000:-
Förlust i skatteuttag för staten: 8000:- x 12 år = 96.000:- x 0.50 = -48,000:- mindre energiskatt till staten under 12 årsperioden.

5. Säger upp: gym-medlemsskapet (399:-), bredbandet (499:-), Netflix (2 abb 158:-), Spotfy (3.abb 297:-), 499:-/månad Tele2 (kör kontantkort) = 1.652:- (behåller 200:-/månad i kontantkortkostnad)

Besparing till +237.800:-
Förlust i skatteuttag för staten: konto1.652:- x 12 x 12 = x 0.8 = -47,400:- mindre moms till staten under 12-årsperioden.

5. Två semestrar per år planerar jag att fortsätta att tillbringa i Spanien, staten har dåligt påslag på flygbränsle och min vistelse betalas direkt till spanska företag ( ja, jag fortsätter att semestra, jag är inte fanatiskt och självplågare - jag är bara arg...) Dessutom har jag kostnader om jag befinner mig i Sverige med, ibland är totalkostnaden för semestern t o m större i Sverige än om jag tillbringar semestern billigt utomlands!
Snabbt överslag / uppskattning av uträkningen
Kostnad för 2 veckors semester för 5 pers om man lever sparsamt: 40,000:-
40.000 x 2 = 80.000:- x 0.8 = 16.000:-

Besparing till +0:-
Förlust i skatteuttag för staten: 16,000:- x 12 = -192,000:-
mindre moms till staten under 12-årsperioden.

6. Tar ut 4 veckor extra obetald semester (skönt) och ytterligare en månads levnadskostnader går till Spanska staten istället för Svedalas parasiter.

- 14.400:- i mindre skatteuttag i form av inkomstskatt och sociala avgifter

Besparing till konto: - 40.000
Moms. Förlust i skatteuttag för staten: 16,000:- x 12 = -192,000:- mindre moms till staten under 12-årsperioden

Jag lägger ner mitt företag 2014. För varje 100-lapp jag drar in tar staten ca 65:- i första led.
Källa: http://nordling.tv/skastafyllig.htm.

Jag har under 15 år i genomsnitt omsatt 350.000:- och haft en vinst på 125.000:-/år
Om jag räknar lågt och tar i beräkning att jag får mindre och mindre jobb i framtiden på extrafirman så lägger jag mig på ett snitt på 70.000:- i vinst per år på en omsättning 200.000:-/år

Besparing till konto: +0
Förlust i skatteuttag för staten: 200,000:- x 12 = 2.800,000 x 0.65 = -1.8720,00:- mindre skatt till staten under 12-årsperioden.

7. Det jag INTE ska göra än är att flytta från villan. Villan är idag subventionerad med 30% skattavdrag på räntekostnaden och är en stor utgiftspost för staten. Om det blir ändring på det så kommer jag ev vidta åtgärder.

Lån kvar på villan på 2,3 miljoner, staten subventionerar min 3,5% ränta med 30% =
2,300,000:- x 80.000:- x 12 = 996,000:- x 0,3 = 289.800:-
Räntesubventionen lägger jag in på sparkontot

Besparing till konto: +289,000
Förlust i skatteuttag för staten = - 289,900:-
utgift för staten under 12-årsperioden.

Lite matematisk sammanställning nu:

Minskat skatteuttag inkl avgifter för mig 2014 – 2026 för perioden (12 år) : -3.693.000:-
Sparade medel på konto per 2026: +2.310.000:-

Slutligen.

I ett högskattesamhälle där samhället drar in mer deg än löntagaren gäller det att vända hävstången mot Staten. I normala fall resulterar att jobba mindre även mindre inkomster för löntagaren personligen. Men i ett perverterat högskattesamhälle med politiker som helt tappat respekten för landet invånare och skattebetalare så förlorar STATEN och POLITIKERNA själva på att löntagaren går ner något i arbetstid samt överger en stor onödig konsumtion.

Det viktiga i detta är att det finns relativt lite Staten kan göra om jag går ner lite i arbetstid och slutar konsumera onödig grejjer. Då måste man få andra att ta upp min konsumtion och om ekonomin börjar krackelera så kan det bli svårare, speciellt om man vill börja laborera med ränteersättningen för egnahus-ägare samt ev fastighetsskatten gör comeback. Det reella hotet är även det minimalt mot staten om jag eller en handfull personer väljer denna strategi, det förstår jag.
Men om jag berättar denna strategi för två (2) andra och förklarar att:
- Man riskerar inget ekonomiskt – tvärtom man kan ha en rejäl sparpeng på sparkontot.
- Man sparkar på politikersvinen och styper ner deras ”outsinliga” kassa-kista
- Det är endast under tre mandatperioder. Efter tre mandatperioder kan jag dr med miljoner på fickan och garantipension (hur liten den nu än må vara).

Skulle strategin fungera?
Vad skulle man kunna göra mer utan att bryta regel 1 , 2 och 3?

Din snåle jävel!!
Skjut dig istället så blåser du staten på en kvarts mille x 12 år. Grym förtjänst va?
Citera
2015-07-30, 05:16
Bannlyst
Semestra så mycket ni kan i Danmark eller i Finland. Budgetsemester: campa på Åland eller bo på vandrarhem där.

PK-djävlar, ni vet nog vad ni ställer till med. Men vi behöver er, omvänd er och vi förlåter er. Tillsammans blir vi starkare. Kom ihåg att även vi andra alldeles för lång tid befann oss i fel läger.
Citera
2015-08-27, 10:15
Medlem
Thunderaces avatar
Nu talas i media om att skatterna måste höjas med ca 100 miljarder för att bl a bekosta bostäder till Ahmed, hans feta somaliska hustru och +10 ungar. Det känns extra bra att kapa ner på utgifterna nu.

Upp med plånboken nu fleshbakk - somalierna väntar på ditt bidrag - och vi får väl se vem som tar livet av sig först av oss två?.. haha... skojar bara det blir DU.

Nu kracklerar det på riktigt - det finns inte pengar till det sociala kontraktet mellan medborgaren och den skenande invandringskostnaden. Om ni lyssnade och tog åtgärder som jag pratade om tidigare så kan ni luta er tillbaka och njuta av resan...

Inget mer handlande på IKEA, COOP, Max och Arla eller några andra av de PK-asen... Älskar Lidls produkter och mjölk från svenska kossor...

För att riktigt fira dubblade jag vintersemestern och slänger in en vecka i februari.

...det går bra nu...
Citera
2015-09-10, 12:18
Medlem
Thunderaces avatar
Flera som går i samma tankar ser jag:

Skattad till döds
På grund av det höga skattetrycket tänker jag inte hjälpa till mera nu tyvärr. Licensen uppsagd, facket uppsagt, A-kassan likaså, funderar tyvärr också på kyrkan. Försäkringar till ett minimum, bojkott mot MSM, cyklar till jobbet, ... ja listan kan göras lång nu. Häng med vet ja - så förändrar vi landet.

Tack! Snitt 4.9 (20 röster)

UffeTrader
10 sep 11.45
Mikael
Instämmer...har redan gått ned till netto nollskattebetalare!
Moms är ju svårt att komma undan...så klart.
Men Stefan du kan KALLA bäst du vill, jag ställer INTE upp!

Snitt 4.7 (15 röster)
Citera
2015-09-10, 12:22
Medlem
glasses123s avatar
Jag tycker ditt första inlägg är oerhört intressant och att det kan vara ett sätt att få ordning på saker och ting.
Citera
2015-09-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Flera som går i samma tankar ser jag:

Skattad till döds
På grund av det höga skattetrycket tänker jag inte hjälpa till mera nu tyvärr. Licensen uppsagd, facket uppsagt, A-kassan likaså, funderar tyvärr också på kyrkan. Försäkringar till ett minimum, bojkott mot MSM, cyklar till jobbet, ... ja listan kan göras lång nu. Häng med vet ja - så förändrar vi landet.

Tack! Snitt 4.9 (20 röster)

UffeTrader
10 sep 11.45
Mikael
Instämmer...har redan gått ned till netto nollskattebetalare!
Moms är ju svårt att komma undan...så klart.
Men Stefan du kan KALLA bäst du vill, jag ställer INTE upp!

Snitt 4.7 (15 röster)

Det är bra. Staten skall inget ha.
Citera
2015-09-13, 10:35
Medlem
encefalons avatar
Nu ökar skatte trycket för att finansiera alla skenande kostnader!

Här är hela listan över alla de skatter som kommer att höjas.

Sänkt ROT-avdrag
Höjd skatt med ca 1.700 kr för alla med inkomst över ca 36 000 kr/mån genom lägre brytpunkt för statlig inkomstskatt
Återinförande av den särskilda löneskatten för personer över 65 år som arbetar, den så kallade Silverskatten
Höjd skatt på bensin med 44 öre/l (=55 öre/l inkl. moms)
Höjd skatt på kapitalplaceringar
Höjd skatt på diesel med 48 öre/l
Höjda arbetsgivaravgifter för unga
Halverat RUT-avdrag för personer under 65 år
Höjd effektskatt på kärnkraft
Slopat avdrag för läx-RUT
Höjd miljöskatt på naturgrus
Höjd skatt på bekämpningsmedel
Höjd skatt för inkomster över 50 000 kr/mån
Sänkt och slopat avdrag för pensionssparande (sänkt avdrag infördes vid årsskiftet)
Avskaffad nedsättning av krogmoms
Höjd skatt för banker
Höjd skatt för småföretagare (3.12)
Avskaffad avdragsrätt för gåvor till välgörenhet
Avskaffad avdragsrätt för förvaltningsavgifter
Införande av skatt för vägslitage
Höjd koldioxidskatt
Högre skatt på bränsle som förbrukas i flyg eller fartyg
Klimatskatt på inrikesflyg / Skatt på flygresor
Högre skatt på vissa uppvärmningsbränslen
Högre skatt på vissa biodrivmedel
Höjd skatt på avfallsdeponi
Skatt på handelsgödsel
Skatt på avfallsförbränning
Höjda fordonsskatter (infördes vid årsskiftet för vissa bilar, lätta bussar och lätta lastbilar)
Höjd skatt på öl och vin med 9 % (infördes vid årsskiftet)
Höjd skatt på sprit med 1 % (infördes vid årsskiftet)
Höjd skatt på cigaretter med 6 % (infördes vid årsskiftet)
Skatt införs på viss privatinförsel av cigaretter
Höjd skatt på snus med 12 % (infördes vid årssiftet)
Slopad gruppregistrering till mervärdesskatt
Särskild skatt för finansiering av större infrastrukturprojekt
Införande av energiskatt på större solcellsanläggningar
Skatt på finansiella tjänster
Högre moms på biobiljetter
Avskaffat schablonavdrag för musiker
Kemikalieskatt på elektronikvaror
Skattebetalarna tror även att regeringen, trots vallöften om motsatsen, kan tänkas höja nedanstående skatter framöver.

Fastighetsskatt för småhus
Återinförd arvsskatt
Återinförd förmögenhetsskatt
Helt avskaffat RUT-avdrag
Helt avskaffat ROT-avdrag
Höjd bolagsskatt
Höjd fastighetsskatt på vattenkraft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto